  • 1. Data: 2004-06-05 12:31:08
    Temat: niepolskie litery
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    czy ktos moze wie czy oprogramowanie pko bp sa ma mozliwosci
    techniczne na wprowadzanie niepolskich liter?
    pare lat temu mialem wydana karte z niepolska litera (ü) na karcie
    kredytowej, ale to byl jedeyny taki przypadek a chcialbym, zeby na
    moim okncie bylo dobrze nazwisko zapisane

    --
    Sarpedon (NOSPAM)sarpedon(AT)gazeta(KROPKA)pl
    UWAGA! Adres e-mail w nagłówku zakodowany w ROT13

  • 2. Data: 2004-06-05 15:09:17
    Temat: Re: niepolskie litery
    Od: "Artek" <a...@e...one.pl>

    Użytkownik "Sarpedon" <f...@t...cy> napisał w wiadomości
> [...]
    > kredytowej, ale to byl jedeyny taki przypadek a chcialbym, zeby na
    > moim okncie bylo dobrze nazwisko zapisane

    Uwaga, troll...

    A.

  • 3. Data: 2004-06-05 15:32:09
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    *Artek* [ a...@e...one.pl ] napisał(a):

    > Uwaga, troll...

    skad to posadzenie?
    jakbys *prawie* byl posadzony o podrobienie dokumentow to bys tez
    pewnie nie chcial miec wiecej takich przypadkow...
    znasz odpowiedz na moje pytanie czy nie?
    proponuje tez sobie skonfigurowac czytnik wg ponizszych instrukcji:
    http://klub.chip.pl/wincat2/news/oekonf.htm

  • 4. Data: 2004-06-05 15:45:10
    Od: "Artek" <a...@e...one.pl>

    > skad to posadzenie?

    Chyba na wszelkie możliwe grupy piszesz na ten temat...

    > jakbys *prawie* byl posadzony o podrobienie dokumentow to bys tez
    > pewnie nie chcial miec wiecej takich przypadkow...

    Znaczy kto i o co Ciebie posądził?

    > znasz odpowiedz na moje pytanie czy nie?

    Nie znam, ale moim zdaniem nawet jeśli są możliwości
    techniczne, to niepolskie litery _nie_powinny_ być
    tam wprowadzane. I powinno tak być konsekwentnie
    we wszystkich polskich dokumentach.

    > proponuje tez sobie skonfigurowac czytnik wg ponizszych instrukcji:
    > http://klub.chip.pl/wincat2/news/oekonf.htm

    Dziękuję za poradę. Przepraszam za śmiecenie.

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 5. Data: 2004-06-05 18:49:42
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    *Artek* [ a...@e...one.pl ] napisał(a):

    > Chyba na wszelkie możliwe grupy piszesz na ten temat...

    tak, dokladnie _chyba_ na dwie inne, czyli tam gdzie jest to mi
    potrzebne, interesuje mnie czy polacy juz wprowadzili takie systemy,
    ktore respektuja nie tylko polskie litery, czy nadal sa zacofanym
    krajem...

    > Znaczy kto i o co Ciebie posądził?

    - Hamburg, luty 2004, zakup czegos karta w sklepie, chyba gazety, jak
    sprzedawczyni chciala zadzwonic po polizei za to, ze podpisuje sie z
    umlautem a karta nie ma takiego czegos... nie tlumaczylem sie na
    szczescie zbyt dlugo, bo byla wyrozumiala w miare, ale nie wszyscy sa
    tacy
    - Ljubljana, sklep wolnoclowy na lotnisku, kasjerka tez sie krzywo
    patrzyla, ale olala to po chwili
    nie byly to jakies powazne przypadki, ale jednak jakies byly... w
    polsce na szczescie nie mialem jeszcze takich przypadkow, ale coraz
    czesciej za granice wyjezdzam...

    > Nie znam, ale moim zdaniem nawet jeśli są możliwości
    > techniczne, to niepolskie litery _nie_powinny_ być
    > tam wprowadzane. I powinno tak być konsekwentnie
    > we wszystkich polskich dokumentach.

    ja jestem zupelnie odmiennego zdania -> skoro w wiekszosci przypadkow
    sa mozliwosci techniczne, to chce je wykorzystac, zreszta to nie my
    jestesmy dla systemy operacyjnego tylko system dla nas, taka jest moja
    opinia
    proponuje nie wnikac dalej w strukture (nie)podzielania czyjegos
    zdania, tylko wyczekiwac na ewentualne wypowiedzi ludzi znajacych
    odpowiedz na zadane pytanie, unikniemy zbednego smiecenia, dziekuje :)

    > Dziękuję za poradę. Przepraszam za śmiecenie.

    ciesze sie, ze moglem pomoc :-)

  • 6. Data: 2004-06-05 19:05:09
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Użytkownik "Sarpedon" <f...@t...cy> napisał w wiadomości
    > czy ktos moze wie czy oprogramowanie pko bp sa ma mozliwosci
    > techniczne na wprowadzanie niepolskich liter?

    Możliwość pewnie jest, pytanie tylko jak jest to zapisane w Twojej umowie z
    bankiem. Nie wiem jak jest w PKO, ale w BePeHahaha jest w umowie zapis, że
    zgadzam się na angielską transkrypcję imienia i nazwiska. Popatrz na umowę.

    --
    Jeżeli możesz-pomóż: www.pmm.org.pl

    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 7. Data: 2004-06-05 19:27:06
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    *Glenn* [ g...@b...pl ] napisał(a):

> [...]
    > umowie z bankiem. Nie wiem jak jest w PKO, ale w BePeHahaha jest w
    > umowie zapis, że zgadzam się na angielską transkrypcję imienia i

    umowa jest sprzed naprawde wielu, moze kilkunastu lat, wiec mysle, ze
    nie ma w niej takiego zapisu
    z kolei w bgz bez problemu udalo sie wprowadzic niepolska litere,
    obecnie czekam na karte platnicza, zobaczymy jak to bedzie na
    karcie... w tej umowie nic nie ma na temat transkrypcji

  • 8. Data: 2004-06-05 19:34:08
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

> [...]
    > obecnie czekam na karte platnicza, zobaczymy jak to bedzie na
    > karcie... w tej umowie nic nie ma na temat transkrypcji

    Skoro nic nie ma na ten temat w umowie (sprawdź może jeszcze aktualny
    regulamin), to jeżeli dostaniesz kartę z nazwiskiem bez umlautu
    proponowałabym złożenie reklamacji. W końcu wyprodukowali kartę z nie Twoim
    nazwiskiem. Jeżeli nie zastrzegli sobie sposobu transkrypcji, to nie mogą od
    tak sobie zmieniać nazwiska.

  • 9. Data: 2004-06-05 19:48:19
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    *Glenn* [ g...@b...pl ] napisał(a):

> [...]
    > kartę z nie Twoim nazwiskiem. Jeżeli nie zastrzegli sobie sposobu
    > transkrypcji, to nie mogą od tak sobie zmieniać nazwiska.

    no wlasnie o to mi chodzi :-) przetwarzanie danych osobowych musi
    odbywac sie zgodnie z moja wola i prawidlowymi informacjami
    aktualny regulamin konta nie mowi nic o tranksrypcji zatem w
    poniedzialek zglosze reklamacje a to jak oni to naprawia to juz jest
    ich wewnetrzny problem
    tepsa, tele2, era, bgz, um, menis i wiele innych instytucji sobie
    poradzily jakos, to dlaczego nie pko, na wszystkich dowodach
    tozsamosci jakie mam rzecz jasna jest prawidlowo napisane, na akcie
    urodzenia takze

  • 10. Data: 2004-06-05 20:01:04
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > no wlasnie o to mi chodzi :-) przetwarzanie danych osobowych musi
    > odbywac sie zgodnie z moja wola i prawidlowymi informacjami

    Zgoda, o ile gdzieś (umowa?, regulamin?) nie zgodziłeś się np. na angielską