  • 11. Data: 2004-06-05 20:02:56
    Temat: Re: niepolskie litery
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    *Glenn* [ g...@b...pl ] napisał(a):

    > Zgoda, o ile gdzieś (umowa?, regulamin?) nie zgodziłeś się np. na
    > angielską transkrypcję imienia i nazwiska.

    Nie zgodziłem się ani w umowie, ani akceptując regulamin.

    --
    Sarpedon (NOSPAM)sarpedon(AT)gazeta(KROPKA)pl
    UWAGA! Adres e-mail w nagłówku zakodowany w ROT13

  • 12. Data: 2004-06-05 20:04:17
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Nie zgodziłem się ani w umowie, ani akceptując regulamin.

    No to walcz ;-) I zdaj potem relację na grupie ;-)

    --
    Jeżeli możesz-pomóż: www.pmm.org.pl

    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 13. Data: 2004-06-05 20:12:09
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    *Glenn* [ g...@b...pl ] napisał(a):

    > No to walcz ;-) I zdaj potem relację na grupie ;-)

    Zdam na pewno :) Zdałbym teraz też z moich poczynań w innych
    instytucjach, w których już mam poprawnie zapisane nazwisko, ale byłby
    to OT/NTG. W poniedziałek prócz PKO złożę także w NFZ reklamację, bo
    dostałem formularz E-111 oczywiście z błędem. W ciągu trzech miesięcy
    kilka razy wyjadę za granicę i szczerze mówiąc po sytuacji z Hamburga
    boje się odmowy refundacji ewentualnych kosztów leczenia. Będę działał
    :)

  • 14. Data: 2004-06-05 20:43:03
    Od: "Artek" <a...@e...one.pl>

    Użytkownik "Sarpedon" <f...@t...cy> napisał w wiadomości

    > tak, dokladnie _chyba_ na dwie inne, czyli tam gdzie jest to mi
    > potrzebne, interesuje mnie czy polacy juz wprowadzili takie systemy,
    > ktore respektuja nie tylko polskie litery, czy nadal sa zacofanym
    > krajem...

    Czy na karcie wydanej w Niemczech będzie literka "ą" lub "ź"
    w nazwisku? Nie? Ale zacofany kraj.

    > - Hamburg, luty 2004, zakup czegos karta w sklepie, chyba gazety, jak
    > sprzedawczyni chciala zadzwonic po polizei za to, ze podpisuje sie z
    > umlautem a karta nie ma takiego czegos... nie tlumaczylem sie na
    > szczescie zbyt dlugo, bo byla wyrozumiala w miare, ale nie wszyscy sa
    > tacy

    To nie podróżuj do takich zacofanych krajów, w których nie wiedzą,
    że niektóre literki nie występują we wszystkich językach na świecie.

    > - Ljubljana, sklep wolnoclowy na lotnisku, kasjerka tez sie krzywo
    > patrzyla, ale olala to po chwili
    > nie byly to jakies powazne przypadki, ale jednak jakies byly... w
    > polsce na szczescie nie mialem jeszcze takich przypadkow, ale coraz
    > czesciej za granice wyjezdzam...

    Jak wyżej.

    > ja jestem zupelnie odmiennego zdania -> skoro w wiekszosci przypadkow
    > sa mozliwosci techniczne, to chce je wykorzystac, zreszta to nie my
    > jestesmy dla systemy operacyjnego tylko system dla nas, taka jest moja
    > opinia

    1. Spośród liter "niepolskich" nie ma liter "gorszych", lub
    "lepszych".
    2. Nie sposób sobie wyobrazić, że w dokumentach wydawanych
    w Polsce będą zapisywane nazwiska w oryginalnej pisowni
    po rosyjsku, arabsku, grecku, hebrajsku, japońsku, chińsku...
    3. Zasady powinny być takie same dla wszystkich.
    4. We wszystkich dokumentach wydawanych w danym kraju na temat
    dotyczących danej osoby pisownia powinna być identyczna.
    5. Nikt nie ma obowiązku dostosowywać systemów w danym kraju
    do wszelkich możliwych liter, jakie wystepują na świecie.

    Napisz, z którym z punktów się nie zgadzasz.
    Jeśli zgadzasz się ze wszystkimi, to z nich wynika, że
    nie powinno się używać umlautów w polskich dokumentach.

    Pozdrawiam,
    Artur

    PS: Przepraszam, ale to nie ja zacząłem pisać o zacofanych
    krajach

  • 15. Data: 2004-06-05 21:03:51
    Od: "Artek" <a...@e...one.pl>

    > no wlasnie o to mi chodzi :-) przetwarzanie danych osobowych musi
    > odbywac sie zgodnie z moja wola i prawidlowymi informacjami
    > aktualny regulamin konta nie mowi nic o tranksrypcji zatem w
    > poniedzialek zglosze reklamacje a to jak oni to naprawia to juz jest
    > ich wewnetrzny problem

    Zaraz, zaraz, imię i nazwisko to nie są dane osobowe,
    według obowiązujących w Polsce przepisów.

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 16. Data: 2004-06-05 21:38:36
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    *Artek* [ a...@e...one.pl ] napisał(a):

    > Zaraz, zaraz, imię i nazwisko to nie są dane osobowe,
    > według obowiązujących w Polsce przepisów.

    ROTFL... a niby jakie??
    proponuje przeczytac tekst jednolity ustawy o ochronie danych
    osobowych
    ja mam ten oto zapis: Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926

  • 17. Data: 2004-06-05 21:46:08
    Od: "Rafal Urbanelis" <r...@p...onet.pl>

    "Sarpedon" <f...@t...cy> schrieb im Newsbeitrag
    > czy ktos moze wie czy oprogramowanie pko bp sa ma mozliwosci
    > techniczne na wprowadzanie niepolskich liter?
    > pare lat temu mialem wydana karte z niepolska litera (ü) na karcie
    > kredytowej, ale to byl jedeyny taki przypadek a chcialbym, zeby na
    > moim okncie bylo dobrze nazwisko zapisane

    uwazam ze czepiasz sie rzeczy nieistotnych a w dodatku nie masz racji.
    mam na imie rafal (przez "L" jak "LYZKA")
    w ten sposob mam zapisane imie w paszporcie, dowodzie os. i rzecz jasna na
    wszystkich polskich kartach.

    teraz druga czesc:
    mieszkam teraz w niemczech. mam niemieckie prawo jazdy, niemiecka wize w
    paszporcie, niemieckie karty.
    jestem ubezpiezpieczony w miedzynarodowej firmie z siedziba w anglii.
    bralem w zeszlym roku slub w szkocji i dostalem tam szkocki certyfikat
    malzenstwa, zaakceptowany przez polski konsulat. (i umieszczony potem w
    polskich ksiegach usc)
    we wszystkich tych dokumentach moje imie napisane jest przez "L" jak "LODY"
    i nawet przez mysl mi nie przyszlo zeby na kimkolwiek wymagac litery "L" jak
    "LYZKA" bo chyba by mnie wysmiali.
    NIGDY nie mialem z tym ZADNYCH problemow.
    czy Ty czasem rzeczywiscie nie trollujesz?
    wydaje mi sie ze to, ze jakas polska instytucja umiescila Ci umlaut w
    dokumentach jest:
    -po pierwsze ich dobra wola
    -po drugie nie jestem pewny czy zgodne z prawem (polski alfabet jest dosc
    jasno zdefiniowany i wszelkie dokumenty u nas wydawane powinny byc w nim
    zapisane, poniewaz zaden polski urzednik sprawdzajacy jakis dokument nie
    obowiazku znajomosci cyrylicy, francuskich akcentow, czy niemieckich
    umlautow)
    pozdrowienia,
    rafal urbanelis

  • 18. Data: 2004-06-05 21:47:52
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Artek" <a...@e...one.pl> napisał w wiadomości
    > Zaraz, zaraz, imię i nazwisko to nie są dane osobowe,
    > według obowiązujących w Polsce przepisów.

    Zacytuj proszę :)

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 19. Data: 2004-06-05 21:51:18
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    *Artek* [ a...@e...one.pl ] napisał(a):

    > Czy na karcie wydanej w Niemczech będzie literka "ą" lub "ź"
    > w nazwisku? Nie? Ale zacofany kraj.

    jesli bede chcial, to tak

    > To nie podróżuj do takich zacofanych krajów, w których nie wiedzą,
    > że niektóre literki nie występują we wszystkich językach na świecie.

    zatem mam siedziec na miejscu? nie...

    > Jak wyżej.

    jak wyzej

    > 1. Spośród liter "niepolskich" nie ma liter "gorszych", lub
    > "lepszych".

    ale sa litery, ktorych stosowanie rzadzi sie roznymi prawami

    > 2. Nie sposób sobie wyobrazić, że w dokumentach wydawanych
    > w Polsce będą zapisywane nazwiska w oryginalnej pisowni
    > po rosyjsku, arabsku, grecku, hebrajsku, japońsku, chińsku...

    - gadasz zupelnie jak PJO z pl.misc.telefonia... temat juz ten byl
    walkowany - poczytaj archiwum tamtej grupy jesli chcesz szczegolow
    - to sa wlasnie te jezyki o innej konstrukcji alfabetu... alfabet
    europejski rzadzi sie innymi prawami niz np. arabski

    > 3. Zasady powinny być takie same dla wszystkich.

    przeciez są - ty masz zapisane poprawnie nazwisko, a prawo takze mi
    zezwala na poprawne zapisywanie mojego nazwiska

    > 4. We wszystkich dokumentach wydawanych w danym kraju na temat
    > dotyczących danej osoby pisownia powinna być identyczna.

    dlatego chce, by nazwisko bylo identycznie zapisane jak np w
    paszporcie i akcie urodzenia

    > 5. Nikt nie ma obowiązku dostosowywać systemów w danym kraju
    > do wszelkich możliwych liter, jakie wystepują na świecie.

    moja odp nt jezykow swiata j/w
    jesli chodzi o alfabet lacinski to moje nazwisko ma swoja oryginalna
    pisownie, ktorej nieprzestrzeganie wiaze sie z bledna identyfikacja
    osoby
    system jest dla ludzi a nie ludzie dla systemu

    > Napisz, z którym z punktów się nie zgadzasz.

    j/w

    > Jeśli zgadzasz się ze wszystkimi, to z nich wynika, że
    > nie powinno się używać umlautów w polskich dokumentach.

    to moze tez zmienmy Schmidt na Szmit? przeciez w polskim jezyku tylko
    jedna gloske sie czyta jak "SZ"

    > Pozdrawiam,

    ja takze

    > PS: Przepraszam, ale to nie ja zacząłem pisać o zacofanych
    > krajach

    nie szkodzi, choc prosilem o niekontynuowanie watku - nie chce znow
    bawic sie w to tak jak jakis czas temu na innej grupie

  • 20. Data: 2004-06-05 21:59:35
    Od: "Rafal Urbanelis" <r...@p...onet.pl>

    > ale sa litery, ktorych stosowanie rzadzi sie roznymi prawami

    ????

    > - to sa wlasnie te jezyki o innej konstrukcji alfabetu... alfabet
    > europejski rzadzi sie innymi prawami niz np. arabski

    Artek wyczul Cie na poczatku.
    co to znaczy alfabet europejski?
    widziales kiedys np. ile roznych e jest we francuskim? a szwedzkie robaki
    widziales?
    grecja i serbia to tez europa - ich alfabet tez jest europejski?
    gdzie postawisz granice?

    rafal urbanelis