  • 1. Data: 2004-06-05 09:14:54
    Temat: czeki podrozne
    Od: "conkon" <c...@t...remove.it.pl>

    Wyjezdzam za granice i zamierzam zabrac ze soba pieniadze, ktorych raczej
    wolalbym nie miec przy sobie. Wiem, ze istnieje cos takiego jak czeki
    podrozne, nie wiem tylko na jakiej zasadzie to dziala.

    1) Czy nie bede mial klopotu z realizacja czekow na miejscu (tzn. USA)
    2) Czy oprocz prowizji, ktora zaplace tutaj nie beda chceili ode mnie
    pieniedzy za ich realizacje
    3) Ile kosztuje taka usluga (po prostu ile trace np na 1000$)

    Jezeli ktos korzystal z tej opcji to prosze o porade.

  • 2. Data: 2004-06-05 10:28:21
    Temat: Re: czeki podrozne
    Od: "Jaca" <j...@g...pl>

    Użytkownik "conkon" <c...@t...remove.it.pl> napisał w
    wiadomości news:c9s2sv$d1a$1@topaz.icpnet.pl...
> [...]
    > 3) Ile kosztuje taka usluga (po prostu ile trace np na 1000$)
    >
    > Jezeli ktos korzystal z tej opcji to prosze o porade.

    Nie wiem jak to jest TAM ale jak zagraniczniak przyjeżdża TU to też go
    kasuja za realizację czeku. W końcu to usługa, no nie ;)
    A ile ? To zależy od banku. Np. BZWBK 0,3% od kwoty min. 30,- (tak znalazłem
    w taryfie)

    Może ktoś poradzi kto praktykował w USA pobieranie gotówki w ten sposób.

    Jaca

  • 3. Data: 2004-06-05 17:21:58
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <c9s79q$dd5$1@inews.gazeta.pl>, j...@g...pl says...
> [...]
    > w taryfie)
    >
    > Może ktoś poradzi kto praktykował w USA pobieranie gotówki w ten sposób.

    Jeskli chodzi o czeki podrozne amex'a to mozna je nawet realizowac w
    sklepach. O ile mi sie wydaje to prowizja moze byc naliczana przy
    zakupie czekow. Osobiscie nie korzystalem, ale jak znajomi przeyjechali
    do mnei to widzialem jak wlasnie w ten sposob realizowali czeki.

    AP

  • 4. Data: 2004-06-05 21:01:36
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "conkon" <c...@t...remove.it.pl> writes:

    > Wyjezdzam za granice i zamierzam zabrac ze soba pieniadze, ktorych raczej
    > wolalbym nie miec przy sobie. Wiem, ze istnieje cos takiego jak czeki
    > podrozne, nie wiem tylko na jakiej zasadzie to dziala.

    Chyba dzialalo :-)
    Teraz to raczej ludzie kart uzywaja, znacznie wygodniejsze i zwykle
    nieco tansze.

    > 3) Ile kosztuje taka usluga (po prostu ile trace np na 1000$)

    Normalnie np. AMEX bral kiedys 0.5% przy zakupie. Przy sprzedazy
    oni nie brali dodatkowej prowizji, natomiast inni (jesli chciales
    sprzedac w innym miejscu) roznie, ale raczej z prowizja.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH