  • 1. Data: 2005-04-25 12:02:22
    Temat: mBank - zamkniecie konta
    Od: "Tomek" <g...@o...pl>

    Witajcie,
    Majac na uwadze pogloski (uzasadnione lub nie ;-) o mozliwosci
    wprowadzenia przez mBank oplat za prowadzenie rachunku, przyjrzalem
    sie procedurze zamkniecia konta w tym banku i znalazlem w TOiP (na
    samym koncu, w rozdziale INNE...) nastepujaca pozycje:
    - Sporzadzenie i wyslanie na zyczenie Klienta potwierdzenia zamkniecia
    rachunku lub rozwiazania umowy - 15 zl
    W zwiazku z tym chcialbym poddac pod dyskusje, czy w swietle
    obowiazujacych przepisow prawnych bank moze zadac takiej oplaty?
    Przeciez skoro zawarcie umowy odbywa sie na drodze pisemnej, to jej
    rozwiazanie rowniez powinno sie chyba odbywac na pismie, zwlaszcza w
    swietle powtarzajacych sie w wielu bankach przypadkow "zycia
    pozagrobowego" zamknietych rachunkow.
    O koniecznosci pisemnego rozwiazanie umowy mowi bodajze nawet jeden z
    jej koncowych paragrafow, wiec wydaje mi sie, ze bank nie prawa zadac
    za to jakiejkolwiek, a tym bardziej tak wygorowanej oplaty!
    Co o tym sadzicie? Czy sa podstawy, aby zainteresowac tym np. UOKiK?

    Pozdrowienia,
    Tomek

  • 2. Data: 2005-04-25 12:13:44
    Temat: Re: mBank - zamkniecie konta
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > O koniecznosci pisemnego rozwiazanie umowy mowi bodajze nawet jeden z
    > jej koncowych paragrafow, wiec wydaje mi sie, ze bank nie prawa zadac
    > za to jakiejkolwiek, a tym bardziej tak wygorowanej oplaty!

    Mylisz 2 rzeczy - Twoje pisemne wypowiedzenie umowy i potwierdzenie ze
    strony banku, że wypowiedziałeś umowę. Na to pierwsze masz dowód w postaci
    nadania listu poleconego, to drugie to po prostu dodatkowa usługa i nic
    dziwnego, że jest płatna.

  • 3. Data: 2005-04-25 12:49:45
    Od: Peet <j...@t...pbz>

    On 2005-04-25 14:13, Glenn wrote:

    > Mylisz 2 rzeczy - Twoje pisemne wypowiedzenie umowy i potwierdzenie ze
    > strony banku, że wypowiedziałeś umowę. Na to pierwsze masz dowód w postaci
    > nadania listu poleconego,

    Było już kiedyś ale powtórzę, jak po samym potwierdzeniu nadania listu
    poleconego można stwierdzić co on zawierał?

    --
    Peet

  • 4. Data: 2005-04-25 13:04:56
    Od: "Tomek" <g...@o...pl>

    > Mylisz 2 rzeczy - Twoje pisemne wypowiedzenie umowy i potwierdzenie ze
    > strony banku, że wypowiedziałeś umowę.
    Wiem, ze to dwie rzeczy, ale raczej ich nie myle. Podobna sytuacja - gdy
    zwalniasz sie z pracy: najpierw skladasz wypowiedzenie, a potem dostajesz
    swiadectwo pracy, bedace wlasnie pisemnym potwierdzeniem rozwiazania umowy.
    Samo wypowiedzenie IMHO nie jest jeszcze jednoznaczne z rowiazaniem umowy,
    ponieważ nie mowi nic o stanowisku drugiej strony umowy...

    > Na to pierwsze masz dowód w postaci nadania listu poleconego,
    Tak jak juz zauwazono - dowod nadanie poleconego nie mowi nic o jego tresci...

    > to drugie to po prostu dodatkowa usługa i nic dziwnego, że jest płatna.
    A wg mnie obowiazek banku jako strony umowy, a nie zadna usluga.

    Pozdrowienia,
    Tomek

  • 5. Data: 2005-04-25 13:20:04
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Tomek napisał(a):

> [...]
    > swiadectwo pracy, bedace wlasnie pisemnym potwierdzeniem rozwiazania umowy.

    Świadectwo pracy jest określone przez prawo pracy. Nie dostajesz pisma
    od pracodawcy, że "wypowiedzenie zostało przyjęte a umowa o pracę
    została rozwiązana". Za to od ręki dostaniesz stempelek "wpłynęło" na
    wypowiedzeniu umowy o pracę, odpowiedniku wypowiedzenia umowy o
    prowadzenie rachunku.

    Świadectwo pracy nie jest potwierdzeniem wypowiedzenia a potwierdzeniem
    _pracy_. To jest różnica!

    > Samo wypowiedzenie IMHO nie jest jeszcze jednoznaczne z rowiazaniem umowy,
    > ponieważ nie mowi nic o stanowisku drugiej strony umowy...

    Regulamin określa jasno tryb. Regulamin nie określa, aby bank musiał
    potwierdzać rozwiązanie umowy pisemnie. Powiem więcej - regulamin
    określa, że bank MOŻE to zrobić, ale odpłatnie.

    > A wg mnie obowiazek banku jako strony umowy, a nie zadna usluga.

    Wg Ciebie i tylko wg Ciebie.

  • 6. Data: 2005-04-25 14:12:42
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Tak jak juz zauwazono - dowod nadanie poleconego nie mowi nic o jego
    > tresci...

    To wyslij według sposobu PJO, jak jesteś taki podejrzliwy. Czyli bez
    koperty.

    > A wg mnie obowiazek banku jako strony umowy, a nie zadna usluga.

    Dobrze, że napisałes "według mnie".

  • 7. Data: 2005-04-25 14:15:00
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info> writes:

    > została rozwiązana". Za to od ręki dostaniesz stempelek "wpłynęło"
    > na wypowiedzeniu umowy o pracę, odpowiedniku wypowiedzenia umowy o
    > prowadzenie rachunku.

    Gdzie moge uzyskac taki stempelek w mbanku?

    MJ

  • 8. Data: 2005-04-25 14:20:01
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Michal Jankowski wrote:

    > Gdzie moge uzyskac taki stempelek w mbanku?

    Na poczcie :-) Albo połóż kwit w mkiosku lub centrum kredytowym.

  • 9. Data: 2005-04-25 14:56:12
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Mon, 25 Apr 2005 14:49:45 +0200, użyszkodnik Peet
    <j...@t...pbz> napisał:

    > Było już kiedyś ale powtórzę, jak po samym potwierdzeniu nadania listu
    > poleconego można stwierdzić co on zawierał?

    domniemanie prawidłowości

    --
    futszaK
    http://czarne.net/sat.txt <- Internet za 70zl/mies w dowolnym miejscu

  • 10. Data: 2005-04-25 15:42:41
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Michal Jankowski napisał(a):

    > Gdzie moge uzyskac taki stempelek w mbanku?

    Myślę, że nie powinni robić problemów w kancelarii ogólnej w siedzibie BRE.

    Poza tym to nie zmienia postaci rzeczy - klient świadomie decyduje się
    na bank wirtualny.