  • 1. Data: 2005-04-25 09:42:08
    Temat: oprocentowanie kredytu hipotecznego
    Od: "Farfotzel" <fiol1_usun_@_usun_gazeta.pl>

    Witam szanownych grupowiczów.

    Mam takie pytanie, od czego powinno zalezec oprcentowanie kredytu
    hipoteczego (WIBORY/LIBORY i inne takie o których nie mam pojecia bo jestem
    zupełny "lajkonik",zeby niepowiedzieć "dylemat" w tych sprawach) , aby uznac
    je za wzglednie stabilne przez cały okres spłacania (no powiedzmy 30 lat
    ;-) )

    prawdopodobnie w gre wchodzi jedynie kredyt w CHF

    i ktore banki jasno to kreslają w umowach/regulaminach a których unikac ze
    wzgledu na dosyc zawiłe powiązania pomiedzy mozliwoscią podniesienia
    oprocentowania a humorem zarzadu czy czego tam jeszcze

    i tak z troche innej beczki, ale w temacie mniej wiecej...
    które banki biora do zdolności umowy zlecenia (aktualnie od 7 miesiecy - ale
    na czas nieokreslony)

    Farfotzel

  • 2. Data: 2005-04-25 10:01:20
    Temat: Re: oprocentowanie kredytu hipotecznego
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Farfotzel <fiol1_usun_@_usun_gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > jestem zupełny "lajkonik",zeby niepowiedzieć "dylemat" w tych
    > sprawach) , aby uznac je za wzglednie stabilne przez cały okres

    Nie rozumiem pytania :)
    Generalnie od stop procentowych. Czyli stopy rosna - wibor rosnie - i
    odwrotnie.
    Jest to stopa rynkowa- chociaz oczywiscie trzeba zaznaczyc, ze ryzyko
    przerzucone jest na klienta :)

    > i ktore banki jasno to kreslają w umowach/regulaminach a których
    > unikac ze wzgledu na dosyc zawiłe powiązania pomiedzy mozliwoscią
    > podniesienia oprocentowania a humorem zarzadu czy czego tam jeszcze

    Teraz to juz wiekszosc tak ma. W przypadku frankow - praktycznie rzecz
    biorac bez znaczenia.
    mBank i Multi chyba dalej oprocentowanie prezsa ma - wszystko inne
    ustalane o stope rynkowa,

    > i tak z troche innej beczki, ale w temacie mniej wiecej...
    > które banki biora do zdolności umowy zlecenia (aktualnie od 7
    > miesiecy - ale na czas nieokreslony)

    Coraz wiecej. Najlepszy pod tym wzgledem GE Money Bank, inne chewala
    sie, ze tez akceptuja, ale jak w praktyce jest - cholera wie.

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 3. Data: 2005-04-25 16:09:24
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 25 Apr 2005 12:01:20 +0200, "Michał 'Amra' Macierzyński"
    <m...@p...pl> wklepał(-a):

    >Teraz to juz wiekszosc tak ma. W przypadku frankow - praktycznie rzecz
    >biorac bez znaczenia.
    >mBank i Multi chyba dalej oprocentowanie prezsa ma - wszystko inne
    >ustalane o stope rynkowa,

    ZTCW tzn. co dowiedziałem się na multi-czacie, Multibank obecnie opiera
    oprocentowanie kredytu hipotecznego na WIBOR 1M. Ale to by trzeba potwierdzić.
    :)

  • 4. Data: 2005-04-26 12:28:57
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    In message d4idtm$ia2$...@a...e-wro.net, Farfotzel
> [...]
    > jestem zupełny "lajkonik",zeby niepowiedzieć "dylemat" w tych
    > sprawach) , aby uznac je za wzglednie stabilne przez cały okres

    Kredyt w PLN:
    - WIBOR + marża banku
    Kredyt w walutach:
    - LIBOR (dla danej waluty) + marża banku

    Zazwyczaj marża jest potem stała w całym okresie spłaty.

    Dla uproszczenia są jeszcze (W)LIBORy np 1M, 3M,...
    czyli jednomiesięczne, trzymiesięczne...

    Niektóre banki (Multibank, mBank) dają oprocentowanie
    wg swojego "widzimisię", ale podobno w najbliższym czasie
    chcą to zmienić. W takim banku tak naprawdę zupełnie
    nie wiadomo co i jak wpływa na oprocentowanie.

    Pozdrawiam
    Miroo