  • 21. Data: 2004-01-21 14:30:07
    Temat: Re: [mBank] zablokowali mi bezprawnie rachunek
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Wed, 21 Jan 2004 15:23:24 +0100, "$$Szalony_Kapelusznik$$"
    <s...@w...pl> wrote:

    >I to jest według Ciebie państwo prawa ?
    >Byle fiutek z państwowa pieczatka wysyla do banku pisemko, ze trzeba mu
    >przelac z Twojego konta XXXX,XX PLN, a bank bez zmruzenia oka przelewa nie
    >informujac nawet wlasciciela konta ? Fajnie.... Tylko nie dziwmy sie, ze
    >wiekszosc spoleczenstwa woli trzymac w Bielizniarka Bank S.A. :)

    Dla formalności, to ów urzędnik dołącza do pisma tytuł wykonawczy, a
    ten zawiera kopię papiera, kóry delikwent podpisał. Jeśli go nie
    dołączy, to bank powinien takowe pisemko odrzucić.

    --
    ___________ (R)

  • 22. Data: 2004-01-21 14:46:21
    Od: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info>

    Użytkownik "SQLwysyn" <s...@w...pI> napisał w wiadomości

    > Pewnie podał na picie. A US ma obowiazek sciagac przez swoich komorników
    > naleznosci wobec skarbu Panstwa zlecone przez inne instytucje. W tym
    > przypadku - policje. Niezaplacony w terminie mandat = egzekucja z
    dochodów.
    > Takie w Polsce jest prawo.

    Mylisz policję z Urzędem Wojewódzkim.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara, telefon.gsm.pl
    usenet (at) nawara.info

  • 23. Data: 2004-01-21 14:48:36
    Od: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info>

    Użytkownik "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bulubj$5a1$1@news.onet.pl...

    > sie o
    >
    > Że tak zapytam, czemu nie zapłaciłeś mandatu?

    Bo nie warto.

  • 24. Data: 2004-01-21 14:52:34
    Od: "KK" <n...@n...com>

    "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info> wrote in message
    > zamieszkania.

    > Bo nie warto.

    O przepraszam, właśńie powyższy wątek udowodnił, że jak najbardziej warto!
    :)

    Pzdr
    KK

  • 25. Data: 2004-01-21 15:06:48
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "marekder" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > To Urząd Miasta dal, a nie US.

    Ale US jest upowazniony ustawowo do egzekucji mandatów. JAk ci sie nie
    podoba to sie przenies na KAraiby - tam jest pewnie inaczej.

    --
    SQLwysyn

  • 26. Data: 2004-01-21 15:08:43
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "$$Szalony_Kapelusznik$$" <s...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:bum21j$arp$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > I to jest według Ciebie państwo prawa ?
    > Byle fiutek z państwowa pieczatka wysyla do banku pisemko,

    Tak - to jest panstwo prawa. Nie byle fiutek, tylko US który jest do tego
    upowazniony USTAWA - aktem jak najbardziej prawnym.

    --
    SQLwysyn

  • 27. Data: 2004-01-21 15:10:04
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info> napisał w
    wiadomości news:bum3bm$sr3$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "SQLwysyn" <s...@w...pI> napisał w wiadomości

    > dochodów.
    >
    > Mylisz policję z Urzędem Wojewódzkim.

    Nie ma zanaczenia, Urzad Wojewódzki tez ma prawo egzekucji za posrednictwem
    US. Jako organ wladzy jest równiez delegowany ustawowo.

    --
    SQLwysyn

  • 28. Data: 2004-01-21 15:22:23
    Od: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info>

    Użytkownik "KK" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > O przepraszam, właśńie powyższy wątek udowodnił, że jak najbardziej warto!
    > :)

    Nie. Ten wątek udowodnił coś zupełnie innego:
    mBank ŻONDZI :-)

    PS
    US też ŻONDZI :-)

  • 29. Data: 2004-01-21 15:25:43
    Od: Krystek <k...@p...e-space.pl_>

    Franz napisał:
    [...]
    > Burdel... państwo policyjne... nie wiem jak to nazwać.
    >
    > Skąd US wiedział że masz rachunek w mBanku?
    > Dostałeś jakiekolwiek pisemko z pieczątką że "dnia tego a tego... na
    > podstawie takiej a takiej..." ??
    > Myślałem że w tzw panstwie prawa Wysoki Sąd wydaje wyrok po czym od biedy
    > idzie komornik ten wyrok wyegzekwować w postaci starego telewizora...
    > może się myliłem.

    Heh, przerabiałem niedawno to samo. Pod koniec października dostałem od
    panów Policjantów mandacik. Kwota może niewielka - 50 złotych. Po
    przejrzeniu grupy pl.soc.prawo i opinii na temat płacenia mandatów
    postanowiłem poeksperymentować i mandatu nie zapłacić.

    12. stycznia zadzwonił pan poborca z Urzędu Skarbowego (US zajmują się
    obsługą finansów instytucji państwowych - mandat wystawiony był na rzecz
    Urzędu Wojewódzkiego) i zaprosił mnie na wizytę do US, celem opłacenia
    zaległego mandatu wraz z kosztami egzekucji.

    Rad nie rad musiałem udać się do "skarbówki" i podpisać zaświadczenie o
    dobrowolnym poddaniu się egzekucji (tytuł egzekucyjny). Zapłaciłem
    nieszczęsny mandat 50 złotych + koszty ściągnięcia 6 zł 40 groszy.

    Wypowiadający się na grupie pl.soc.prawo mówili, że ściągalność mandatów
    jest znikoma (myślałem, że mi się upiecze, ale jak to mówią: w życiu
    pewne są tylko dwie rzeczy - śmierć i podatki ;-). Jak widać w różnych
    regionach kraju różnie to wygląda i niektóre Urzędy Skarbowe pracują
    całkiem skutecznie i skutecznie ściągają należności. Koszty egzekucyjne
    6 zł 40 groszy w stosunku do wyskości nałożonej kary stanowią prawie 1/5
    kwoty (18%) samego mandatu, co przy małych kwotach stanowi istotny
    procent należności.

    A w odpowiedzi na pytanie: Skąd US wiedział że masz rachunek w mBanku?
    Na tytule egzekucyjnym napisane jest, cytuję: Niniejszy tytuł wykonawczy
    skierowany do przymusowego ściągnięcia wymienionych w nim należności
    wraz z kosztami egzekucyjnymi, poprzez zastosowanie egzekucji z
    pieniędzy, wynagrodzenia za pracę, ze świadczeń z zaopatrzenia
    emerytalnego oraz ubezpieczenia społecznego, z rachunków bankowych, z
    innych wierzytelności pieniężnych, z praw z papierów wartościowych
    zapisanych na rachunku papierów wartościowych oraz z wierzytelności z
    rachunku pieniężnego, z papierów wartościowych niezapisanych na rachunku
    papierów wartościowych, z weksla, z autorskich praw majątkowych i praw
    pokrewnych oraz z praw własności rpzemysłowej, udziału w spółce z o.o.,
    z pozostałych praw majątkowych, z ruchomości oraz z nieruchomości.

    W skarbówce mają dostęp do różnych naszych danych finasowych i kontakt,
    z instytucjami typu ZUS, Nadzór Bankowy, itd. i mogą sobie ściągnąć kasę...

    Jednak to, co się stało (blokowanie całego konta, zamiast konkretnej
    kwoty jeśli była taka na rachunku) zakrawa na kpinę...

    Pozdrawiam,

    K.

  • 30. Data: 2004-01-21 16:20:17
    Od: Sebol <l...@s...pl>

    marekder wrote:

    > Ja uwazam, ze mam prawo walczyc o odszkodowanie, chociaz de fakto straty
    > rzeczywiste na szczescie nie byly wysokie - przychodza mi tylko do glowy
    > telefony do mLinii ale mogly byc drastycznie duze.
    >
    > To nie koniec, bo US tez zawalil. Nie dostalem od nich zadnego wezwania do
    > zaplaty wczesnie ani tym bardzie ze zamierzaja mi zablokowac konto!! To po
    > prostu zakrawa na pokazne zarty.

    nie zaplaciles w terminie wiec musisz sie liczyc z przymusowa egzekucja.
    US nie ma obowiazku cie informowac o twoich przeterminowanych
    zaleglosciach. US jakby byl wredny by ci wszedl na hipoteke bez
    powiadamiania bo ma takie uprawnienia. Bank zablokowal ci wyplaty bo
    otrzymal tytul wykonawczy. Jezeli pod kwota bylo zdanie "zajeciu ulegaja
    tymczasowo takze naleznosci przyszle" nic dziwnego ze zajal caly
    rachunek. Wniosek - odpusc sobie bo jeszcze ci dojda koszty sadowe.

    --
    l...@s...pl