  • 51. Data: 2004-01-26 19:55:26
    Temat: Re: [mBank] zablokowali mi bezprawnie rachunek
    Od: "Pablito" <t...@p...onet.pl>

    Coz powiem jak sprawa wyglada w moim banku ktorym pracuje, US ma informacje z
    formularzy podatkowych gdzie macie konto i wysyla tytul egzekucyjny. Pod
    tytulem nie ma zalaczonej kopii mandatu, lecz i tak trzeba to ksiegowac.
    Istnieja jednak wyjatki i mozliwosci pominiecia zaplacenia mandatu mimo
    wystawienia tytulu egzekucyjnego przez bank.

    Co zrobic by nie zaplacic mandatu?

    1. Trzeba posiadac saldo debetowe i stan na koncie zawsze ponizej zera, np. -2
    zl wtedy nie bedzie mozna wykonac tytulu egzykucyjnego i tak przez 5 lat
    musicie sie bawic bo blokada tyle bedzie wisiala.

    2. Wolne srodki ponad 7000 zl. Jesli macie 100 zl na koncie nikt wam kasy nie
    zabierze dopoki od momentu tytulu nie uzbieracie 7000 zl moze byc w ratach i w
    roznych miesiacach :) musicie miec mniej niz 7000 zl na koncie i nie
    przekroczyc 7000 po otrzymaniu tytutulu.

    3. Najprostsza i najskuteczniejsza metoda to miec konto razem z
    wspólmałżonkiem, bank wtedy nie moze wejsc wam na rachunek i pobrac tytulu
    egzekucyjnego, zwraca go od razu do US.

    W moim banku blokujemy kwote + odsetki karne. Nie zdarza sie nam blokowac
    calych rachunkow, ale pomniejszamy debet o blokade, wiec tez trzeba uwazac.
    Istnieje wiele kruczkow, a jak nie wiemy co robic radca prawny decyduje.

    Wiec po prostu zalozcie konto z zona, czy mezem!!! :)

    Powodzenia
    Pablito

  • 52. Data: 2004-01-26 20:41:56
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On 26 Jan 2004 20:55:26 +0100, "Pablito"
    <t...@p...onet.pl> wrote:

    >Co zrobic by nie zaplacic mandatu?
    <ciach>
    >W moim banku blokujemy kwote + odsetki karne. Nie zdarza sie nam blokowac

    jakie odsetki? Od grzywien nie ma żadnych odsetek.
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 53. Data: 2004-01-27 09:10:59
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    Ależ są.
    --
    ___________ (R)

  • 54. Data: 2004-01-27 19:02:47
    Od: Populares <n...@g...pl>

    Wojciech Nawara wrote:

    > Użytkownik "Populares" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Powiadasz ?
    > Więc nie żyjemy w państwie prawa...

    Jak widać na załączonym obrazuku, bywa z tym różnie. Niektórym może się
    wydawać, że nie żyjemy w państwie prawa, dla innych natomiast życie w
    prawie staje się aż anzbyt bolesne...

  • 55. Data: 2004-01-28 09:23:37
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Tue, 27 Jan 2004 10:10:59 +0100, Adam Płaszczyca
    <t...@o...org.pl> wrote:

    >Ależ są.

    jakie? Nie mylisz ich z kosztami egzekucji?
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 56. Data: 2004-01-28 11:05:48
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Wed, 28 Jan 2004 10:23:37 +0100, Jarek Andrzejewski
    <j...@d...com.pl> wrote:

    >jakie? Nie mylisz ich z kosztami egzekucji?

    Ależ nie. Jesli grzywna ma oznaczony termin płatności, to po jego
    upłynięciu lecą odsetki ustawowe.
    --