  • 11. Data: 2004-01-21 13:20:57
    Temat: Re: [mBank] zablokowali mi bezprawnie rachunek
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "marekder" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:04012112553822@polnews.pl...
    > Witam grupowiczow,
    >
    > Pisze oczywiscie po rady (rowniez prawne).
    >
    > Otoz 17 grudnia 2003 mBank zablokowal mi rachunek. Niestety dowiedzialem
    sie o
    > tym podczas mojego wyjazdu swiatecznego a wiec poza miejscem zamieszkania.

    Że tak zapytam, czemu nie zapłaciłeś mandatu?
    Z wypowiedzi wynika, ze Cię stać ;)

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 12. Data: 2004-01-21 13:22:58
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Wed, 21 Jan 2004 13:55:16 +0100, "marekder" <m...@g...pl>
    wrote:

    >Mandat byl zwykly drogowy, US wyslal do banku tytul egzekucyjny na 106,40 zl
    >ale zapomnial mnie o tym wogole poinformowac (najpierw powinien dac jakis
    >termin do zaplaty a potem blokowac a tu nic). Bank oczywiscie musi zablokowac
    >ale nie cale konto!!! zreszta przyznala to pani z ksiegowosci.

    Dał. 7 dni. Podpisałes na blankiecie mandatu.

    --
    ___________ (R)

  • 13. Data: 2004-01-21 13:28:19
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "marekder" <m...@g...pl> wrote in message
    > odzywa - rachunek zablokowal mi US za mandat-tytul egzekucyjny na 100 zl +
    > koszty i odsetki 6,40. Od razu moja riposta - dlaczego zablokowali mi caly
    > rachunek - wszystkie moje oszczednosci (kilka tysiecy) anie tylko ta
    kwote, on
    > mowi ze nie wie ale juz zalatwil z ksiegowoscia ze mi odblokuja a
    zablokuja na
    > 106,40.

    morał na przyszłość
    1. płacić mandaty
    2. nie podawać do US numeru konta, którego się używa "na co dzień" (przecież
    można założyć drugie w Inteligo)
    3. sprzątać po psie (mam nadzieję, że w końcu policja i straż miejska zaczną
    karać za zanieczyszczanie trawników, szczególnie zimą - a kiedy śnieg
    stopnieje to wszystko "wyłazi" - dziwne, że w Szwecji i nastolatek i
    staruszka potrafi sprzątać po swoim psie)

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 14. Data: 2004-01-21 13:28:29
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    > To MANDAT jest WEZWANIEM DO ZAPLATY. Nie zaplacil dobrowolnie - to
    > mu sciagnieto.

    Hmm, są tu dwa rzeczywiste problemy:

    a) (w sumie mniejszy) przed wszczęciem egzekucji zapomniano wezwać go
    do dobrowolnej zapłaty,

    b) (większy) zamiast ściągnąć sto złotych zablokowano mu w całości
    konto na którym było parę tysięcy

    Przy tym o obu problemach słyszałem już nieraz, nie jest to
    odosobniony przypadek.

  • 15. Data: 2004-01-21 13:40:24
    Od: "marekder" <m...@g...pl>

    >zablokowac
    >

    >Dał. 7 dni. Podpisałes na blankiecie mandatu.

    To Urząd Miasta dal, a nie US.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 16. Data: 2004-01-21 13:42:36
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On 21 Jan 2004 14:28:29 +0100, Marcin Kasperski
    <M...@s...com.pl> wrote:

    >Hmm, są tu dwa rzeczywiste problemy:

    Jeden.

    >a) (w sumie mniejszy) przed wszczęciem egzekucji zapomniano wezwać go
    > do dobrowolnej zapłaty,

    Nie. W wypadku mandatu karnego podpisał termin 7 dni. I to wyłącza
    koniecznośc zawiadamiania, przerabiałem to na własnej skórze.

    >b) (większy) zamiast ściągnąć sto złotych zablokowano mu w całości
    > konto na którym było parę tysięcy

    Dokładnie. Bank powinien przelać na wskazane konto sumę jaka była
    wymagalna i tyle.

    --
    ___________ (R)

  • 17. Data: 2004-01-21 14:22:29
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_IT.krak.eu.org>

    Wed, 21 Jan 2004 14:20:57 +0100, na pl.biznes.banki, Robert Wicik w
    wiadomości <news:bulubj$5a1$1@news.onet.pl> napisał(a):

    > Że tak zapytam, czemu nie zapłaciłeś mandatu?
    > Z wypowiedzi wynika, ze Cię stać ;)

    A co to ma wspólnego z zablokowaniem całego konta za niezapłacony mandat
    w wysokości 106 zł? To może następnym razem inspektor skarbowy go za to
    zastrzeli? Bo teraz już mają m.in. prawo użycia broni.

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj

  • 18. Data: 2004-01-21 14:23:24
    Od: "$$Szalony_Kapelusznik$$" <s...@w...pl>

> [...]
    > koniecznośc zawiadamiania, przerabiałem to na własnej skórze.

    > Dokładnie. Bank powinien przelać na wskazane konto sumę jaka była

    I to jest według Ciebie państwo prawa ?
    Byle fiutek z państwowa pieczatka wysyla do banku pisemko, ze trzeba mu
    przelac z Twojego konta XXXX,XX PLN, a bank bez zmruzenia oka przelewa nie
    informujac nawet wlasciciela konta ? Fajnie.... Tylko nie dziwmy sie, ze
    wiekszosc spoleczenstwa woli trzymac w Bielizniarka Bank S.A. :)

    MAd Hat
    ter

  • 19. Data: 2004-01-21 14:25:55
    Od: "$$Szalony_Kapelusznik$$" <s...@w...pl>

    > Pewnie podał na picie. A US ma obowiazek sciagac przez swoich komorników
    > naleznosci wobec skarbu Panstwa zlecone przez inne instytucje. W tym
    > przypadku - policje. Niezaplacony w terminie mandat = egzekucja z
    dochodów.
    > Takie w Polsce jest prawo.

    Dlatego na PIC'ie nie podawało sie numeru konta (dopuki pieniadze
    przychodzily za free do domu), a teraz, od kiedy wspaniale panstwo
    postanowilo wesprzec Poczte Polska, podaje sie numer konta na ktorym posiada
    sie permanentnie 0.00 PLN. Chyba nie problem miec 2 lub 3 rachunki... nawet
    za free.

    MAd Hat
    ter

  • 20. Data: 2004-01-21 14:27:05
    Od: "KK" <n...@n...com>

> [...]
    > ale zapomnial mnie o tym wogole poinformowac (najpierw powinien dac jakis
    > termin do zaplaty a potem blokowac a tu nic).

    Bez przesady z tym US. Dostałeś termin płatności na mandacie. Po tym
    terminie Skarb Państwa ma prawo ściągać od Ciebie należności. Już nie rób z
    siebie takiej ofiary w tym temacie - nie zgadzasz się z mandatem trzeba było
    nie przyjąć. Przyjąłeś - płać w tydzień (w praktyce miesiąc bywa ok) albo
    niestety konsekwencje mogą być różne. Mi kiedyś za mandat automatycznie po
    miesiącu weszli na pensję - też BEZ uprzedzenia.

    Pozdrawiam
    KK

    PS. Piszę tylko o części wątku dotyczącej US, co do banku to namieszali
    zdecydowanie.