  • 1. Data: 2004-01-21 09:05:06
    Temat: RE: szybkie pytanko: PBK styl
    Od: w...@w...pl (Wojciech Frabinski)

    > kiedy były wydawane karty PBK styl?
    > czy działają one do dziś?

    Jeśli jakies sa jeszcze wazne to pewnie dzialaja, znaczki akceptacji
    dalej mozna spotkac.

    > czy umożliwiały dokonywanie transakcji gotówkowych
    > [bankomaty] ? czy umożliwiały dokonywanie transakcji
    > bezgotówkowych ? czy miały PIN ?

    Nie mily PINu i nie dzialaly w bankomatach ale za to dzialaly w necie.
    Mialy nawet CVV

    > i co to w ogóle było [jest?] za cholerstwo ? :-)

    http://www.kartybankowe.net/pbk-hermes.jpg :)

    Generalnie mozna powiedziec, ze byla to karta krajowa o najszerszej
    sieci akceptacji -
    bo w przeciwnienstwie do Polcardow akceptownych tylko przez Polcard byla
    akceptowana takze
    przez POSy CKiC (Pekao).

    Troche szkoda, ze zaden projekt karty krajowej nie wypalil.

    --
    Wojtek Frabiński
    www.kartybankowe.net

  • 2. Data: 2004-01-21 09:22:39
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "Wojciech Frabinski"
    > Troche szkoda, ze zaden projekt karty krajowej nie wypalil.

    dlaczego szkoda - czy dlatego ze bylaby wieksza kolekcja kart ? :-)
    przeciez chyba kazdy moze wydac karte Visa Domestic

    obecnie chyba tylko pkobp taka ma, ale kiedys jedna z pierwszych
    vis byla taka karta domestic w łódzkim PBG
    przydałyby sie nadal w ofercie bankow zeby spokojniej mozna robic
    np operacje w necie
    *** blad ***

  • 3. Data: 2004-01-21 12:58:35
    Od: Przemysław Kowalik <p...@u...com.pl>

    blad wrote:

    > Użytkownik "Wojciech Frabinski"
    > dlaczego szkoda - czy dlatego ze bylaby wieksza kolekcja kart ? :-)

    No właśnie, po kiego wała komu karty krajowe?

> [...]
    > vis byla taka karta domestic w łódzkim PBG
    > przydałyby sie nadal w ofercie bankow zeby spokojniej mozna robic

    I MC Partner też był niegdyś domestic ...

    Przemek

  • 4. Data: 2004-02-06 19:50:28
    Od: "Paweł Nyczaj" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Frabinski" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    .lfi.com.pl...

> [...]
    > akceptowana takze
    > przez POSy CKiC (Pekao).
    >
    > Troche szkoda, ze zaden projekt karty krajowej nie wypalil.

    Nie mógł wypalić, bo ludzie chcieli mieć karty międzynarodowe (przecież
    nigdy nie wiadomo kiedy pojedzie się za granicę). Skoro w wielu bankach
    można za darmo dostać debetową VE to jaki sens ma używanie karty krajowej?
    BTW Zdarzają się karty krajowe międzynarodowych systemów np. jedna z kart
    kredytowych VC PKO BP.

  • 5. Data: 2004-02-06 21:33:06
    Od: "Karol Żwiruk" <p...@k...net>

> [...]
    > BTW Zdarzają się karty krajowe międzynarodowych systemów np. jedna z kart

    Nie wiem czy czas przeszły jest tu w pełni na miejscu, bowiem z tego co
    wiem, to Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych pracuje nad projektem
    krajowej karty płatniczej i elektronicznej portmonetki. System ma nosić
    nazwę EASY PAY i być oparty o karty mikroprocesorowe. Podobno głównym
    "inspiratorem" tych prac jest Poczta Polska. Główną zaletą tego rozwiązania
    maja być niskie koszty akceptacji tego rodzaju kart.

    --
    Karol Żwiruk
    Świat Kart: http://kartyonline.net

  • 6. Data: 2004-02-06 21:43:33
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <kazmirz@(usuń)astercity.net>

    "Karol Żwiruk" <p...@k...net> wrote in message
> [...]
    > krajowej karty płatniczej i elektronicznej portmonetki. System ma nosić
    > nazwę EASY PAY i być oparty o karty mikroprocesorowe.

    A moze wiesz na ten temat cos wiecej?

    > Podobno głównym
    > "inspiratorem" tych prac jest Poczta Polska. Główną zaletą tego
    rozwiązania
    > maja być niskie koszty akceptacji tego rodzaju kart.

    Jesli koszty beda naprawde niskie to moze niedlugo za przyszlowiowa
    pietruszke bedziemy placic karta :)

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak