  • 1. Data: 2004-01-21 09:59:46
    Temat: {pytanie} koszt karty
    Od: "JaKi" <j...@p...onet.pl>

    Czy zna ktos moze jednostkowy koszt wydania karty przez bank?

    - karty z paskiem magnetycznym
    - karty hybrydowej
    - karty czipowej

    --
    JaKi

  • 2. Data: 2004-01-21 11:41:07
    Temat: Re: [OT] {pytanie} koszt karty
    Od: "Artur Czeczko" <n...@e...one.pl>

    Użytkownik "JaKi" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy zna ktos moze jednostkowy koszt wydania karty przez bank?
    >
    > - karty z paskiem magnetycznym
    > - karty hybrydowej
    > - karty czipowej

    Przepraszam, że deczko nie na temat, ale jaki sens
    ma taki twór jak karta hybrydowa? Ja nie mogę
    dopatrzeć się żadnego.

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 3. Data: 2004-01-21 12:33:57
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    > Przepraszam, że deczko nie na temat, ale jaki sens
    > ma taki twór jak karta hybrydowa? Ja nie mogę
    > dopatrzeć się żadnego.

    Marketingowy?

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 4. Data: 2004-01-21 13:53:20
    Od: "Tomasz" <w...@W...gazeta.pl>

    Artur Czeczko <n...@e...one.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "JaKi" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Przepraszam, że deczko nie na temat, ale jaki sens
    > ma taki twór jak karta hybrydowa? Ja nie mogę
    > dopatrzeć się żadnego.

    W chwili obecnej żaden bank w Polsce nie wydaje karty "czipowej" co najwyżej
    hybrydową (!) -- dla ustalenia uwagi karta hybrydowa to karta czipowa z
    paskiem magnetycznym lub na odwrót.
    W polsce rynek "czipowy" jest jeszcze za mały (conajmniej o rząd wielkości)
    do tego aby próbować wydawać karty "czipowe" w Twim rozumieniu bez paska.

    Tomasz
    < NOTO >

  • 5. Data: 2004-01-21 14:17:53
    Od: "Artur Czeczko" <n...@e...one.pl>

    Użytkownik "Tomasz" <w...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > W chwili obecnej żaden bank w Polsce nie wydaje karty "czipowej" co
    najwyżej
    > hybrydową (!) -- dla ustalenia uwagi karta hybrydowa to karta czipowa z
    > paskiem magnetycznym lub na odwrót.

    Sens ma toto tylko jeden: zamówić taką kartę i zdrapać pasek magnetyczny.

    Przepraszam, Glenn ma oczywiście rację, ma to ogromny sens marketingowy.

    A ja wstawię do swojego mieszkania dwoje drzwi:
    takie grube, ciężkie, ognioodporne, z 5 zamkami, żeby nikt
    nie mógł się do mnie włamać i obok drugie, takie zwykłe,
    zamykane tylko na klamkę, żeby było mi wygodniej
    wchodzić do mieszkania.

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 6. Data: 2004-01-21 14:21:47
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    > Sens ma toto tylko jeden: zamówić taką kartę i zdrapać pasek magnetyczny.

    Też nie ma za bardzo. Akceptowalnośc kart czipowych w Polsce chyba za duża
    nie jest. Ktoś ma jakieś dane?

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 7. Data: 2004-01-21 19:23:58
    Temat: Re: {pytanie} koszt karty
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "JaKi" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Czy zna ktos moze jednostkowy koszt wydania karty przez bank?
    >
    > - karty z paskiem magnetycznym
    > - karty hybrydowej
    > - karty czipowej

    Jedna karta kosztuje od < $1 (bez chipa) do, powiedzmy, $5 za
    karte z kryptografia asymetryczna (sa i tansze tego typu). Banki
    chyba nie wydaja kart bez paska magnetycznego, nie wiem.

    Trzeba dodac do tego koszt personalizacji (minimalny) i zrobienia
    nadrukow (nie znam kosztu) - to drugie banki chyba od razu zamawiaja
    razem z plastikiem, wiec pewnie nie robi to wielkiej roznicy,
    zwlaszcza przy drozszej karcie.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 8. Data: 2004-01-22 00:03:42
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On 21 Jan 2004 10:59:46 +0100, "JaKi" <j...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Czy zna ktos moze jednostkowy koszt wydania karty przez bank?
    >
    >- karty z paskiem magnetycznym
    >- karty hybrydowej
    >- karty czipowej

    taaa, ten, który zna jednostkowy koszt wydania przez bank
    - ulotki 10x20cm
    - ulotki A4
    - plakatu A3

    :-)))
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 9. Data: 2004-01-22 08:27:15
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Glenn" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Też nie ma za bardzo. Akceptowalnośc kart czipowych w Polsce chyba za duża
    > nie jest. Ktoś ma jakieś dane?

    Dane mam z okresu jak pisalem prace - wiec pewnie sie to troszke zmienilo -
    ale mysle ze nie wiele - szczegolnie jesli chodzi o liczbe wydanych kart.

    "Do końca II kwartału 2002 roku wydano 27.593 sztuk kart dla najlepszych
    klientów oraz zainstalowano ok. 12 tys. terminali POS akceptujących nowe
    karty."

    --
    JaKi

  • 10. Data: 2004-01-23 01:00:57
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Artur Czeczko" <n...@e...one.pl> writes:

> [...]
    > nie mógł się do mnie włamać i obok drugie, takie zwykłe,
    > zamykane tylko na klamkę, żeby było mi wygodniej

    Brednie. Karty hybrydowe maja zasadniczy sens, chyba ze komus chodzi
    o uniemozliwienie wykonywania operacji innych niz chipowe, to wtedy
    nie.
    Ale oprocz paska magnetycznego to te karty maja tez np. numer i date
    waznosci, ktora mozna zrobic *O. Mozna wreszcie przeciagnac zelazkiem
    po karcie.

    Gdyby te wszystkie operacje byly jednakowe z punktu widzenia klienta
    (na styku z bankiem) to oczywiscie nie mialoby to wielkiego sensu
    dla klienta. Gdyby byly jednakowe dla sklepu to nie mialoby w ogole
    sensu. Jesli jednak sklep bedzie placil mniejsze prowizje za transakcje
    chipowe, a kupujacy bedzie mial mozliwosc latwego podwazenia transakcji
    innych niz chipowe, to sens wydaje sie widoczny - kazdemu oprocz
    zlodziei bedzie oplacalo sie posiadac terminal obslugujacy karty
    elektroniczne (procesorowe, bo plaskie karty magnetyczne nijak
    elektroniczne nie sa).

    Kart tylko z procesorem tak szybko nie bedzie (zwlaszcza takich
    normalnych), bo w roznych dziwnych krajach jeszcze dlugo sprzedawcy
    beda miec 10% fraudow, 20-krotnie zawyzone ceny np. "pamiatek",
    i najblizszy kabel z prądem w odleglosci 200 km.

    No i zdalne obciazenia tez chipu nie uzyja.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH