  • 1. Data: 2008-10-14 08:24:35
    Temat: mBank i paszpor - nie mamy Pańskiego płaszcza i co nam pan zrobi?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Witam!

    Chciałem sobie zarejestrować w mbanku jako dokument tożsamości
    paszport. Sprawdziłem regulamin - par. 2. p 1. brzmi:

    "Przez użyte w Regulaminie określenia należy rozumieć:
    1. dokument tożsamości - dowód osobisty, paszport lub karta pobytu
    wraz z oświadczeniem o zamiarze stałego pobytu;
    a w odniesieniu do osób pomiędzy 13 a 18 rokiem życia - dowód
    tymczasowy, paszport lub legitymacja szkolna;"

    Czyli - paszport jest OK.

    Zatem - dzwonię. mułlinek twierdzi, że się nei da. Pytam dlaczego. 'A
    bo my nie przyjmujemy'. Fajnie, a dlaczego? No bo wymagamy. Zaraz, w
    regulaminie jest napisane, że paszport jest OK. Odpowiedź "ale nie ma
    w nim adrtesu zameldowania". No i? Gdzie w regulaminie jest wymóg, aby
    w dokumencie był adres zameldowania? mułlinek zniknął na długo i
    pojawił się z kolejną mantrą, że bank ma prawo "zażądać dokumentów
    tożsamości potwierdzających prawdziwość danych osobowych". Poprosiłem
    o podanie punktu regulaminu, mułinek podał, okazało się, że zapomniał
    podać kontekst:
    par. 4. p. 2:
    "Dla zawarcia Umowy niezbędne jest ustalenie tożsamości osoby
    wnioskującej o otwarcie rachunku. W tym celu mBank ma prawo
    zażądać dokumentów tożsamości potwierdzających prawdziwość danych
    osobowych wnioskującego o otwarcie rachunku."

    OK, to dotyczy zawierania umowy. Ale ja mam zawartą już umowę, więc
    punkt ten nie ma zastosowania. Umowa jest zawarta, więc dane są
    potwierdzone. Finał.

    I tak w koło Macieju - nie paszport bo nie.
    Jestem ogromnie ciekaw, czy mBank również tak samo podchodzi do swoich
    innych zobowiązań - może się okazać, że jak będe chciał swoje
    pieniądze wypłacić, to się dowiem, że "nie wypłacamy bo tak". W sumie
    co za różnica - jak jednego zobowiązania nie wypełniają, to czemu inne
    mieliby wypełniać?

    Skończyło się na reklamacji, zobaczymy co wymyślą. Coś czuję, że
    skończy się jednak gdzieś wyżej - UOKiK albo inny nadzór bankowy.

    ___________ (R)
    _______/ /_ E-6 http://trzypion.oldfield.org.pl/trzypion/
    ___________/ GG: 3524356

  • 2. Data: 2008-10-14 08:47:37
    Od: "Curious" <c...@m...pl>

    > I tak w koło Macieju - nie paszport bo nie.

    Ja podobnie miałem w Ing - może Pan zrezygnować z karty debetowej tylko w
    oddziale, bo... tak. :))
    Koniec końców, po przepychankach karta zniknęła z systemu transakcyjnego
    (może na skutek zastrzeżenia, które później też wykonałem - na wszelki
    wypadek).
    Teraz wypowiedziałem umowę rachunku (listem poleconym) - ciekawe czy też
    wymyślą coś podobnego. :)
    Żeby nie było - tym razem poszedłem do najbliższego (osiedlowego oddziału)
    i Pan mi powiedział, że nie mogę tu zamknąć rachunku - jedynie w oddziale
    "kasowym"...

  • 3. Data: 2008-10-14 10:14:30
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > Żeby nie było - tym razem poszedłem do najbliższego (osiedlowego
    > oddziału) i Pan mi powiedział, że nie mogę tu zamknąć rachunku - jedynie

    możesz tam gdzie chcesz, a "pani" powinna przyjąć wniosek i przesłać go
    pocztą wewn. do właściwego oddziału

    z karty można zrezygnować zwyczajnie ją zastrzegając i zaznaczając, że
    nie chce się duplikatu

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2008-10-14 10:20:41
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail t...@o...spamnie.org.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

> [...]
    >
    > OK, to dotyczy zawierania umowy. Ale ja mam zawartą już umowę, więc
    > punkt ten nie ma zastosowania. Umowa jest zawarta, więc dane są

    czy potwierdzenie adresu jest fragmentem potwierdzania tożsamości?

    Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

  • 5. Data: 2008-10-14 10:35:55
    Od: "Curious" <c...@m...pl>

> [...]
    > pocztą wewn. do właściwego oddziału
    >
    > z karty można zrezygnować zwyczajnie ją zastrzegając i zaznaczając, że nie

    Żeby to było takie proste... :))

    Zastrzeżenie karty to jednak coś innego niż wypowiedzenie umowy karty- nawet
    jeśli skutkuje tym samym. W systemie transakcyjnym nie ma "ptaszka": nie
    chcę duplikatu.

    W każdym razie po długiej batalii o kartę zrezygnowałem z Ing - boję się
    tylko, czy nie czeka mnie dłuuuuuga batalia związana z zamknięciem rachunku.
    :(

    W Eurobanku (co niedawno przerabiałem) to jest proste - przy składaniu
    wniosku można zrezygnować z karty - nikt nie zmusza. Generalnie mam bardzo
    dobre wrażenia z Eurobankiem związane jeśli chodzi o obsługę klienta:
    klarowny wniosek, na infolinii nie musiałem długo czekać, na maile
    odpowiadają bardzo szybko. :))

  • 6. Data: 2008-10-14 10:38:56
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Żeby to było takie proste... :))
    >
    > Zastrzeżenie karty to jednak coś innego niż wypowiedzenie umowy karty-
    > nawet jeśli skutkuje tym samym. W systemie transakcyjnym nie ma
    > "ptaszka": nie chcę duplikatu.

    ale efekt jest taki sam, natychmiast jeżeli chodzi o debetówkę, a dla kk
    "wisi" sobie limit, który można wypowiedzieć przy okazji wizyty w
    placówce (ostatnio zamykałem konto do kk BPH po 4 latach od
    zastrzeżenia, w BIK już jej nie było)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2008-10-14 11:04:31
    Od: "Auto" <m...@w...pl>

    Może chciałeś się wylegitymować paszportem .... POLSATu???

  • 8. Data: 2008-10-14 11:22:10
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Tue, 14 Oct 2008 12:38:56 +0200, RobertS napisał(a):

> [...]
    > "wisi" sobie limit, który można wypowiedzieć przy okazji wizyty w
    > placówce (ostatnio zamykałem konto do kk BPH po 4 latach od

    A kiedykolwiek była? Bo mojej BPHowej i później Pekao w BIK nie było
    (aktualnie walczę z pekao by ją ostatecznie zamknąć ;))

    --
    Kojer

  • 9. Data: 2008-10-14 12:26:58
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Tue, 14 Oct 2008 10:20:41 +0000 (UTC), Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    >czy potwierdzenie adresu jest fragmentem potwierdzania tożsamości?

    Nie.
    Do tego mBank leje też na ustawę o ochronie danych osobowych. Mam
    prawo do aktualizacji danych, a oni mają obowiązek niezwłocznie je
    zaktualizować.

  • 10. Data: 2008-10-14 12:54:21
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    On Tue, 14 Oct 2008 10:24:35 +0200, Adam Płaszczyca
    <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    Dobrze że nie powiedzieli "Nie mamy Pańskiego kontna i co nam pan zrobi?"

    http://biznes.onet.pl/0,1843488,wiadomosci.html

    "Awaria systemu informatycznego w mBanku. Jak dowiedział się Onet.pl,
    klienci, którzy dziś rano zalogowali się do systemu transakcyjnego banku
    zauważyli, że z ich kont zniknęły lokaty."

    Wiadomość ta dziwnie szybko zniknęła z głównej strony Onetu (dlatego
    jeszcze pewnie nie było jej na grupie).

    RobertP.