  • 1. Data: 2008-10-14 13:06:13
    Temat: mBank a MasterCard?
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Przedzwoniłem parę dni temu do mBanku z pytaniem czy będą kiedyś może w
    ofercie karty kredytowe w systemie MasterCard. Pani bardzo uprzejmie acz
    stanowczo odparła, że nie, bo 'my współpracujemy tylko z Visą'.

    Czy to jest tak, że Visa może dać bankowi jakieś bonusy, ale w zamian za
    wyłączność? Bo faktycznie MC w Polsce jest znacznie mniej popularny (tak
    na oko w ofercie banków na 4 karty Visy przypada 1 MC).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 2. Data: 2008-10-14 14:45:24
    Temat: Re: mBank a MasterCard?
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Czy to jest tak, że Visa może dać bankowi jakieś bonusy, ale w zamian za
    > wyłączność? Bo faktycznie MC w Polsce jest znacznie mniej popularny (tak
    > na oko w ofercie banków na 4 karty Visy przypada 1 MC).

    za jakiś (bliżej nieokreślony) czas będą mieli MC, Multi również się do
    tego przymierza...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2008-10-14 16:11:55
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "RobertS" <b...@x...pl> wrote in message

    > za jakiś (bliżej nieokreślony) czas będą mieli MC, Multi również się do
    > tego przymierza...

    Ja tam wolalbym jakiegos Amexa Blue lub DC. Tego ostatniego, po zmianach
    przy autoryzacji Amexa, lubie coraz bardziej. Dzis na przyklad 330 pln bez
    autoryzacji :).

    MK

  • 4. Data: 2008-10-14 22:59:13
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Tue, 14 Oct 2008 18:11:55 +0200, MK napisał(a):

    > Ja tam wolalbym jakiegos Amexa Blue lub DC. Tego ostatniego, po zmianach
    > przy autoryzacji Amexa, lubie coraz bardziej. Dzis na przyklad 330 pln bez
    > autoryzacji :).

    Czy to na pewno jest powód do zadowolenia?

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 5. Data: 2008-10-15 04:21:37
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote in message

    > Czy to na pewno jest powód do zadowolenia?

    Oczywiscie, ze tak. Oznacza to, ze ja kontoluje ile wydaje, a jej wydawca
    oraz aklajer maja do mnie zaufanie. Gdybym sie kiedys znalazl w potrzebie
    moglbym takze dokonac zakupu przekraczajac limit. W czasach gdy kolor karty
    stracil w praktyce znaczenie, to wg. mnie jedna z najwazniejszych cech karty
    prestizowej. Niestety Amex ja utracil, wiec wiosna zapewne sie z nia
    pozegnam. Mam nadzieje, ze Polcard utrzyma dla DC floor limity na poziomie
    wyzszym od zera. 10 lat temu jak dostalem swoja pierwsza nieplaska karte VC,
    transakcje ponizej 500 pln przechodzily bez autoryzacji, ale z tego co
    pamietam wtedy kart wypuklych to bylo wydanych w Polsce moze ze 100tys.
    Teraz sa miliony, ale zdecydowana wiekszosc zachowuje sie jak electrony.

    MK

  • 6. Data: 2008-10-15 06:05:30
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 15 Oct 2008 06:21:37 +0200, MK napisał(a):
> [...]
    > moglbym takze dokonac zakupu przekraczajac limit. W czasach gdy kolor karty

    To już raczej kwestia limitu ;)
    Jeśli już warto podnosić jakieś argumenty, to takie że w razie padu
    łączności czy awarii w CA można będzie zapłacić bez komplikacji.

    > transakcje ponizej 500 pln przechodzily bez autoryzacji, ale z tego co
    > pamietam wtedy kart wypuklych to bylo wydanych w Polsce moze ze 100tys.
    > Teraz sa miliony, ale zdecydowana wiekszosc zachowuje sie jak electrony.

    Teraz prawie każdy sklep ma łącze stałe lub przynajmniej terminal GSM,
    dzięki czemu autoryzacja trwa kilka-kilkanaście sekund. 10 lat temu normą
    były dialupy, nierzadko trafiało się na zajętą linię a koszty połączeń były
    wyższe niż obecnie - więc rezygnacja z autoryzacji miała wymierne skutki...
    Dziś ma to znaczenie tylko w przypadku awarii.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 7. Data: 2008-10-15 06:30:32
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> wrote in message

    > To już raczej kwestia limitu ;)

    Oczywiscie, ale kazdy limit ma jedna wade... jest limitem ;)

    > Jeśli już warto podnosić jakieś argumenty, to takie że w razie padu
    > łączności czy awarii w CA można będzie zapłacić bez komplikacji.

    Jest to takze jakis argument.

> [...]
    > skutki...
    > Dziś ma to znaczenie tylko w przypadku awarii.

    Taaaa... wczoraj 5 minut siedzialem w taksowce czekajac na autoryzacje... 3
    razy brak polaczenia. Srodek Warszawy a POS GSM-owy Pekao nie mogl nawiazac
    polaczenia. W koncu sie udalo, ale trawalo to kilkunastokrotnosc 10 sekund.
    A ze Pekao to mozliwosc placenia tylko kartami VISA i MC.

    MK

  • 8. Data: 2008-10-15 06:31:41
    Od: "waldek" <j...@p...onet.pl>

    > "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote in message

    Chciałbym tutaj wyraźnie zaznaczyć, że w wielu placówkach, stacjach
    benzynowych (czego doświadczyłem ostatnio)w Niemczech nie honoruje się VE i
    dlatego MC jest dla mnie również ważna, bo często wyjeżdżam na urlopy do
    Niemiec lub przez Niemcy.VE jest popularna tylko w Europie środk.wsch.

    Pozdrawiam

    Waldek

  • 9. Data: 2008-10-15 06:33:14
    Od: Grzexs <g...@g...pl>

    > Ja tam wolalbym jakiegos Amexa Blue lub DC. Tego ostatniego, po zmianach
    > przy autoryzacji Amexa, lubie coraz bardziej. Dzis na przyklad 330 pln
    > bez autoryzacji :).

    A ja będę dziwny - chciałbym mieć "Electronic Cash" lub "Geld Karte", bo
    często jeżdżę po niemieckich pipidówach, a tam nawet logo Visy nie
    znają... Master Card z rzadka...

    Grzexs

  • 10. Data: 2008-10-15 07:27:23
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 14 Oct 2008 16:45:24 +0200, RobertS napisał(a):

    > za jakiś (bliżej nieokreślony) czas będą mieli MC, Multi również się do
    > tego przymierza...

    Z tym, że babka była bardzo kategoryczna: tylko Visa i to się nie zmieni.