  • 11. Data: 2004-02-23 17:24:06
    Temat: Re: [mBank] Karta do eMaxa
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Krzysztof K" <o...@p...onet.pl> writes:

    > Nie zaakceptował a jednak zamówił tę kartę? Dziwne.

    Moze i dziwne. Bo to malo dziwnych rzeczy jest na swiecie?
    Kto twierdzi, ze zamowil karte? Zamowienie karty bez podpisania umowy
    jest nieskuteczne.

    > Jeśli zamówił to automatycznie przyjął warunki umowy,

    Nie, "przyjal warunki umowy" jest rownoznaczne z "bank dysponuje
    egzemplarzem umowy podpisanym przez klienta".

    > lecz nie wywiązał się
    > z jej podpisaniem i odesłaniem.

    ROTFL.

    > Dlatego bank przysyła coś co wyglądem przypomina kartę. W myśl regulaminu i
    > za domyślnym przyzwoleniem klienta (regulamin) kartą płatniczą już nie
    > jest.

    Nie widze problemu.

    > Baaa.. klient ma prawny obowiązek to coś zniszczyć w momencie
    > otrzymania. Przynajmniej bez zwłoki.

    A ten obowiazek, Twoim zdaniem, z czego wynika? Jakas ustawa,
    akt prawny nizszego rzedu z delegacja ustawowa, oswiadczenie woli
    zlozone przez klienta, ze sie do tego zobowiazuje?

    Bez zartow. Jesli klient nie zaakceptowal umowy, to karta (ktora
    otrzymal poczta) jest nawet jego wlasnoscia, i moze on zrobic z tym
    kawalkiem bezwartosciowego plastiku co mu sie podoba (pomijajac
    czyny zabronione). Nie zeby mial jakies wielkie pole manewru, ale
    np. skrobaczka do szyb moze z tego byc dobra.

    > Idąc Twoim tokiem rozumowania to co
    > uważasz za kartę płatniczą? Gadżet też? Czy też musi mieć jakieś cechy
    > użytkowe?

    Nie wydaje mi sie bys poszedl moim tokiem rozumowania.
    Co to jest ten "gadżet"?
    Moze lektura ustawy wyjasni Twoje watpliwosci?
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 12. Data: 2004-02-23 17:26:08
    Temat: Re: Odp: [mBank] Karta do eMaxa
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Darek" <d...@m...org> writes:

    > W piśmie przewodnim, do którego załączona była umowa o korzystanie z kart
    > płatniczych mBanku jest napisane:
    > "Uprzejmie informuję, iż w związku z wejściem w życie ustawy z dnia 12
    > września 2002 roku o elektronicznych instrumentach płatniczych (Dz. U. Nr
    > 169, poz. 1385), aby móc korzystać z karty mBanku niezbędne jest
    > wcześniejsze zawarcie umowy o korzystanie z kart płatniczych mBanku. Umowa
    > ta obejmuje wszystkie karty, które zostaną Państwu wydane".

    Zgadza sie.

    > Umowy tej nie odesłałem bo nie chcę korzystać z kart płatniczych mBanku, a
    > zwłaszcza z karty do eMaxa za 36 zł ;-).
    > Zgodnie z art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 12 września 2002 roku o
    > elektronicznych instrumentach płatniczych (Dz. U. Nr 169, poz. 1385) wydanie
    > karty następuje po zawarciu umowy o kartę płatniczą.

    Zgadza sie.

    Dlatego tez mBank musi traktowac brak zawarcia umowy w tej sprawie jako
    okolicznosc uniemozliwiajaca mu wydanie nowej karty.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH