  • 1. Data: 2004-02-22 19:16:57
    Temat: [mBank] Karta do eMaxa
    Od: "Darek" <d...@m...org>

    Witam.
    Z końcem lutego traci ważność moja VE do eMaxa.
    16 lutego (a więc zgodnie z ich regulaminem ostatniego dnia terminu) za
    pomocą mlinii zrezygnowałem ze wznowienia karty. Konsultant powiedział, że
    karta jest już wydana a termin rezygnacji upłynął 15 lutego, co wg. mnie nie
    jest prawdą bo w tym roku luty ma 29 dni :-)
    Po kilku godzinach mój rachunek został obciążony kwotą 36 zł za kartę.
    Karty nie mam do dziś, prowizja nie została zwrócona.
    Co proponujecie zrobić?
    Dodam, że nie podpisałem i nie odesłałem umowy o korzystanie z kart
    płatniczych mBanku bo nie chcę z nich korzystać.

    --
    Pozdrawiam,
    Darek

  • 2. Data: 2004-02-22 19:22:05
    Temat: Odp: [mBank] Karta do eMaxa
    Od: "Darek" <d...@m...org>

    Użytkownik Darek <d...@m...org> :
> [...]
    nie
    > jest prawdą bo w tym roku luty ma 29 dni :-)

    Errata: oczywiście 16 stycznia dzwoniłem a termin rzekomo 15 stycznia
    upłynął.

  • 3. Data: 2004-02-22 20:17:12
    Temat: Re: [mBank] Karta do eMaxa
    Od: "Krzysztof K" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@m...org> napisał w wiadomości
    > Użytkownik Darek <d...@m...org> :
    > nie
    >
    > Errata: oczywiście 16 stycznia dzwoniłem a termin rzekomo 15 stycznia
    > upłynął.

    Wszystko się zgadza. 16 stycznia był czterdziestym piątym dniem i przed tym
    terminem powinieneś złożyć rezygnację z odnowienia. Odnośnie liczenia
    terminu taką wykładnie przedstawia również Kodeks Cywilny.

    Zgodnie z regulaminem.

    To co przewiduje i prawnie zobowiązuje Ciebie regulamin wydawania i używania
    debetowych kart płatniczych mBanku wydawanych od 1.10.03 . Prawo to prawo i
    z nim się nie dyskutuje.

    Zgodnie z regulaminem brak rezygnacji w terminie traktowany jest jak
    zamówienie kolejnej karty. Otrzymałeś umowę i nie wywiązałeś się z obowiązku
    jej odesłania. Taki obowiązek zaistniał 16 stycznia. Ten fakt rezygnacji po
    terminie nie wstrzymuje produkcji karty, obciążenia salda konta zgodnie z
    TOiP i § 44. nowego regulaminu, jak również przekazania tej karty w Twoje
    ręce. Gwarancji zwrotu opłaty nie daje również Art. 18 ustawy o
    elektronicznych instrumentach płatniczych, gdyż ten artykuł odnosi się tylko
    do pierwszej karty.
    Rezygnując z karty po terminie domyślnie zobowiązałeś się do zniszczenia
    karty zaraz po jej otrzymaniu. To także § 44 nowego regulaminu. Samo
    przekazanie karty w tej specyficznej sytuacji nie jest równoznaczne z jej
    wydaniem do użytkowania. Z chwilą otrzymania jest to gadżet który
    zobowiązałeś się niezwłocznie zniszczyć, a sama karta traktowana jest jako
    zastrzeżona. Odpowiadasz za skutki wszelkich operacji taką kartą. Tak
    stanowi prawo w postaci wymienionej ustawy i regulaminów.
    Jak dla mnie Twoja sytuacja jest klarowna i nie budząca żadnych wątpliwości.

    Pozdr.
    Krzysztof K.

  • 4. Data: 2004-02-22 22:07:48
    Od: "523" <d...@w...pl>

    Jest to KLAROWNE wyd... klienta.
    W istocie - na diabła dwie karty ?

    Miałem podobnie.
    Zrezygnowałem emailem 45 dni przed terminem.
    Wydali nową kartę.
    Mieli obowiązek uznać emaila. Regulamin nie określa formy rezygnacji.

  • 5. Data: 2004-02-22 22:45:09
    Od: "Krzysztof K" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "523" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Wydali nową kartę.
    > Mieli obowiązek uznać emaila. Regulamin nie określa formy rezygnacji.

    Regulamin jest integralną częścią umowy, a w umowa* bezpośrednio określa lub
    wskazuje na miejsce informacji o tym jakie dyspozycje mogą być składane
    poszczególnymi kanałami dostępu. W przypadku dyspozycji dotyczących kart
    płatniczych nie wspomina się o poczcie elektronicznej. Biorąc to pod uwagę
    mBank nie miał prawa uwzględnić Twojej dyspozycji złożonej za pomocą emaila.
    Umowa* - w zależności od daty zawarcia będzie to umowa o karty lub umowa o
    rachunek bankowy.

  • 6. Data: 2004-02-23 01:06:05
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Krzysztof K" <o...@p...onet.pl> writes:

    > Zgodnie z regulaminem brak rezygnacji w terminie traktowany jest jak
    > zamówienie kolejnej karty. Otrzymałeś umowę i nie wywiązałeś się z obowiązku
    > jej odesłania. Taki obowiązek zaistniał 16 stycznia.

    Z czego, Twoim zdaniem, wynika taki obowiazek???
    Klient otrzymal umowe (bedaca w istocie oferta banku, umowa to by sie
    moglo stac dopiero po akceptacji przez klienta), nie zaakceptowal
    jej, to co ma odsylac?

> [...]
    > TOiP i § 44. nowego regulaminu, jak również przekazania tej karty w Twoje

    A co z ustawa, ktora nie pozwala na wydanie karty bez zawarcia
    zwiazanej z tym umowy? Czyzby byla mniej wazna niz BACZNOSC *Regulamin*
    SPOCZNIJ?
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 7. Data: 2004-02-23 09:46:58
    Od: "Krzysztof K" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > Klient otrzymal umowe (bedaca w istocie oferta banku, umowa to by sie
    > moglo stac dopiero po akceptacji przez klienta), nie zaakceptowal

    Nie zaakceptował a jednak zamówił tę kartę? Dziwne.
    Jeśli zamówił to automatycznie przyjął warunki umowy, lecz nie wywiązał się
    z jej podpisaniem i odesłaniem.

    > A co z ustawa, ktora nie pozwala na wydanie karty bez zawarcia
    > zwiazanej z tym umowy? Czyzby byla mniej wazna niz BACZNOSC Regulamin
    > SPOCZNIJ?

    Dlatego bank przysyła coś co wyglądem przypomina kartę. W myśl regulaminu i
    za domyślnym przyzwoleniem klienta (regulamin) kartą płatniczą już nie
    jest. Baaa.. klient ma prawny obowiązek to coś zniszczyć w momencie
    otrzymania. Przynajmniej bez zwłoki. Idąc Twoim tokiem rozumowania to co
    uważasz za kartę płatniczą? Gadżet też? Czy też musi mieć jakieś cechy
    użytkowe?

  • 8. Data: 2004-02-23 10:44:35
    Od: "Darek" <d...@m...org>

    Użytkownik Krzysztof K <o...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:4...@n...home.net.pl...

    > Nie zaakceptował a jednak zamówił tę kartę? Dziwne.
    > Jeśli zamówił to automatycznie przyjął warunki umowy, lecz nie wywiązał
    się
    > z jej podpisaniem i odesłaniem.

    Nie zamówiłem karty tylko z niej zrezygnowałem. Według mBanku 1 dzień po
    terminie.
    W piśmie przewodnim, do którego załączona była umowa o korzystanie z kart
    płatniczych mBanku jest napisane:
    "Uprzejmie informuję, iż w związku z wejściem w życie ustawy z dnia 12
    września 2002 roku o elektronicznych instrumentach płatniczych (Dz. U. Nr
    169, poz. 1385), aby móc korzystać z karty mBanku niezbędne jest
    wcześniejsze zawarcie umowy o korzystanie z kart płatniczych mBanku. Umowa
    ta obejmuje wszystkie karty, które zostaną Państwu wydane".
    Umowy tej nie odesłałem bo nie chcę korzystać z kart płatniczych mBanku, a
    zwłaszcza z karty do eMaxa za 36 zł ;-).
    Zgodnie z art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 12 września 2002 roku o
    elektronicznych instrumentach płatniczych (Dz. U. Nr 169, poz. 1385) wydanie
    karty następuje po zawarciu umowy o kartę płatniczą.

> [...]
    > otrzymania. Przynajmniej bez zwłoki. Idąc Twoim tokiem rozumowania to co
    > uważasz za kartę płatniczą? Gadżet też? Czy też musi mieć jakieś cechy

    No tak, ale w TOiP nie ma prowizji za wydawanie gadżetów przypominających
    wyglądem kartę płatniczą.

    --
    Pozdrawiam,
    Darek

  • 9. Data: 2004-02-23 13:39:53
    Od: "david" <W...@o...pl>

    > Dodam, że nie podpisałem i nie odesłałem umowy o korzystanie z kart
    > płatniczych mBanku bo nie chcę z nich korzystać.

    nie podpisałeś umowy a mimo to przysłali ci kartę i obciążyli twoje konto -
    no to składaj reklamacje na mLinii !!! po 1.10.2003r. każdy bank by mógł ci
    wydać kartę musi mieć z Tobą podpisaną umowę o jej prowadzenie, mBank
    takowej nie ma więc nie miał podstaw do jej wydania. Składaj reklamacje !!!

    > --
    > Pozdrawiam,
    > Darek
    pozdr
    david

  • 10. Data: 2004-02-23 14:12:09
    Od: "Darek" <d...@m...org>

    Użytkownik david <W...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:c1d068$9ss$...@n...news.tpi.pl...

> [...]
    > wydać kartę musi mieć z Tobą podpisaną umowę o jej prowadzenie, mBank
    > takowej nie ma więc nie miał podstaw do jej wydania. Składaj reklamacje
    !!!

    Gorzej. Nie przysłali karty tylko konto obciążyli :-)
    Reklamacja złożona.

    --
    Pozdrawiam,
    Darek