    From: "Krzysztof K" <o...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [mBank] Karta do eMaxa
    Date: Sun, 22 Feb 2004 21:17:12 +0100

    Użytkownik "Darek" <d...@m...org> napisał w wiadomości
    news:40390169$1@news.home.net.pl...
    > Użytkownik Darek <d...@m...org> :
    > nie
    >
    > Errata: oczywiście 16 stycznia dzwoniłem a termin rzekomo 15 stycznia
    > upłynął.

    Wszystko się zgadza. 16 stycznia był czterdziestym piątym dniem i przed tym
    terminem powinieneś złożyć rezygnację z odnowienia. Odnośnie liczenia
    terminu taką wykładnie przedstawia również Kodeks Cywilny.

    Zgodnie z regulaminem.

    To co przewiduje i prawnie zobowiązuje Ciebie regulamin wydawania i używania
    debetowych kart płatniczych mBanku wydawanych od 1.10.03 . Prawo to prawo i
    z nim się nie dyskutuje.

    Zgodnie z regulaminem brak rezygnacji w terminie traktowany jest jak
    zamówienie kolejnej karty. Otrzymałeś umowę i nie wywiązałeś się z obowiązku
    jej odesłania. Taki obowiązek zaistniał 16 stycznia. Ten fakt rezygnacji po
    terminie nie wstrzymuje produkcji karty, obciążenia salda konta zgodnie z
    TOiP i § 44. nowego regulaminu, jak również przekazania tej karty w Twoje
    ręce. Gwarancji zwrotu opłaty nie daje również Art. 18 ustawy o
    elektronicznych instrumentach płatniczych, gdyż ten artykuł odnosi się tylko
    do pierwszej karty.
    Rezygnując z karty po terminie domyślnie zobowiązałeś się do zniszczenia
    karty zaraz po jej otrzymaniu. To także § 44 nowego regulaminu. Samo
    przekazanie karty w tej specyficznej sytuacji nie jest równoznaczne z jej
    wydaniem do użytkowania. Z chwilą otrzymania jest to gadżet który
    zobowiązałeś się niezwłocznie zniszczyć, a sama karta traktowana jest jako
    zastrzeżona. Odpowiadasz za skutki wszelkich operacji taką kartą. Tak
    stanowi prawo w postaci wymienionej ustawy i regulaminów.
    Jak dla mnie Twoja sytuacja jest klarowna i nie budząca żadnych wątpliwości.

    Pozdr.
    Krzysztof K.