  • 1. Data: 2007-05-18 14:22:51
    Temat: mBank + Inteligo ( okiem laika )
    Od: "G.R." <g...@p...WYYTNIJJTOO.wp.pl>

    Witam

    Rozejrzalem sie troche po grupie i uznalem, ze warto zmienic dotychczasowe
    konto w PKO na tansze konto internetowe. Po namysle wybralem dwa konta:
    mBank i Inteligo. Sugerowalem sie tym, ze mBank jest najczesciej spotykanem
    kontem na allegro, zas zaraz po nim jest Inteligo. Co wiecej, mam blisko do
    PKO wiec jakakolwiek wplata na konto nie obciazala by nadmiernie mojego
    czasu. Niemniej wazna byla tez nieregularnosc i wysokosc wplat koniecznych
    do utrzymania konta. Biorac to wszystko pod uwage takie polaczenie kont jest
    dla mnie bardzo atrakcyjne.
    Tylko czy aby na pewno nie ma lepszego polaczenia albo wogole lepszego konta
    internetowego w innym banku ? Interesuje mnie bowiem tylko konto internetowe
    dajace mozliwosc swobodnego kupowania przedmiotow i uslug na calym swiecie
    przy jednoczesnym jak najnizszym koszcie utrzymania i przelewow.

    I tu mam kolejne pytanie. Czy lepiej brac karte w Inteligo czy w mBanku ?
    Szperanie po roznych stronach dotyczacych kont i kart kredytowych
    spowodowalo tylko zawrot glowy poniewaz Inteligo oferuje karte Visa Elektron
    do kupowania towarow i uslug w necie zas mBan oferuje swoim klientom taka
    sama karte do platnosci bezgotowkowych i wyplat z bankomatow. O ile dobrze
    rozumiem to sa dwie odrebne rzeczy wiec jak to jest ?
    No i jest jeszcze ekarta mBanku. Czy zasilajac ja z konta w zlotowkach moge
    robic zakupy w sklepach zagranicznych ? To samo pytanie dotyczy rowniez kart
    Visa Elektron. Gdzies czytalem, ze do takich zakupow lepiej uzywac mBanku.
    Mozna prosic o skrotowe opisanie co i jak ?

    Przepraszam, ze pytam o tak podstawowe sprawy ale dotychczas nie
    interesowalem sie tym nawet w podstawowym stopniu i nie bardzo wiem jak sie
    to je.

    Pozdrawiam i dziekuje z gory za pomoc.
    G.R.

  • 2. Data: 2007-05-18 15:21:42
    Temat: Re: mBank + Inteligo ( okiem laika )
    Od: SirMike <s...@F...onet.pl>

    Dnia Fri, 18 May 2007 16:22:51 +0200, G.R. napisał(a):

> [...]
    > do utrzymania konta. Biorac to wszystko pod uwage takie polaczenie kont jest

    Jakis czas temu bylem w identycznej sytuacji ale chcialem miec tylko jedno
    konto. Wybralem Inteligo i jestem bardzo zadowolony. Wybralem tak glownie
    dlatego, ze w okolicy mam mnostwo bankomatow PKO. Przelewy za 99gr robie
    sporadycznie i nie odczuwam tego kosztu w zaden sposob.

> [...]
    > dajace mozliwosc swobodnego kupowania przedmiotow i uslug na calym swiecie
    > przy jednoczesnym jak najnizszym koszcie utrzymania i przelewow.

    Ja sie nie doszukalem :)

> [...]
    > sama karte do platnosci bezgotowkowych i wyplat z bankomatow. O ile dobrze
    > rozumiem to sa dwie odrebne rzeczy wiec jak to jest ?

    ZTCW Karta Visa Electron oferowana przez Inteligo mozna placic w necie
    (chociaz nie masz 100% pewnosci, ze akurat sklep przyjmie taka platnosc)
    jak rowniez wyplacac z bankomatu i placic bezgotowkowo w sklepie. Swojej
    obecnej karty nie testowalem jeszcze w necie ale jakies pol roku temu
    znajomy placil mi za konto pocztowe w zagranicznej firmie wlasnie karta
    Inteligo.

    --
    SirMike - http://www.sirmike.org

    C makes it easy to shoot yourself in the foot; C++ makes it harder, but
    when you do, it blows away your whole leg. - Bjarne Stroustrup

  • 3. Data: 2007-05-18 19:18:26
    Od: "pieknylolo83" <p...@t...pl>

    Ja mam mBank.
    Jestem bardzo zadowolony. Dostęp do SFI oraz uslyga eMakler.
    Co do kart uzywam tylko platniczej, do transakcji b. gotowkowych i do wyciagania
    ksiorki z bankomatu. Konto wieksza gotowka zasilam w wpłatomacie( zero prowizji)
    Dobry dostep do bankomatów "bezprowizyjnych" - euronet i banku zachodniego.
    Karty do placenia w necie nigdy nie uzywałem.

  • 4. Data: 2007-05-18 20:24:36
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    G.R. <g...@p...WYYTNIJJTOO.wp.pl> napisał(a):

> [...]
    > dajace mozliwosc swobodnego kupowania przedmiotow i uslug na calym swiecie
    > przy jednoczesnym jak najnizszym koszcie utrzymania i przelewow.

    http://direct.money.pl/money/264/5/

    Lepiej sie oplaca niz kupowanie co roku ekarty w mbanku.

    Warto (wg mnie) zalozyc jako drugie konto (dostajesz razem z karta) przeznaczone
    tylko do placenia karta przez internet. Tyle, ze zasilanie to raczej na drugi dzien
    bedzie widoczne na koncie, jesli bedziesz zasilal przez net a nie wplata w banku, i
    tylko kwota pod konkretna transakcje.
    Ja akurat mam darmowe przelewy, to koszt zasilenia przez net mi odpada, zostaje
    tylko czynnik czasu.

  • 5. Data: 2007-05-18 20:49:57
    Od: "K. M" <d...@o...pl>

    G.R. napisał(a):
> [...]
    >
    > Przepraszam, ze pytam o tak podstawowe sprawy ale dotychczas nie
    > interesowalem sie tym nawet w podstawowym stopniu i nie bardzo wiem jak sie

    mam inteligo i mbank, i takie polaczenie jest dla mnie korzystne poniewaz:
    mieszkam w malej miejscowosci i mam w ofercie bankomaty: PKO BP, BS,
    PEKAO SA, CASH4YOU niestety zlikwidowali :/
    wplaty na inteligo darmowe, z inteligo na mbank 99gr pozniej place
    rachunku z mbanku. W Inteligo saldo miesieczne >99 zł = 0 zł za
    prowadzenie, pozostaje koszt karty 99 gr miesiecznie ( wg mnie koszt
    niewielki a mam bezprowizyjny bankomat i platnosci przez internet ).
    Ogólnie jestem zadowolony z takiego polaczenia 2 kont internetowych

  • 6. Data: 2007-05-24 15:29:39
    Od: "G.R." <g...@p...WYYTNIJJTOO.wp.pl>

    G.R. napisal(a):
    > Witam

    <ciach>

    > Pozdrawiam i dziekuje z gory za pomoc.
    > G.R.

    Dziekuje za odpowiedzi. Mimo wszystko zdecydowalem sie na mBank + Inteligo.
    Moze nie jest to idealne rozwiazanie ale nie widze dla siebie nic lepszego.

    Pozdrawiam
    G.R.