  • 1. Data: 2007-05-18 05:25:51
    Temat: przetrerminowa spłata - zapis w toip
    Od: zbig <z...@p...com>

    witam,
    w pewnym banku jest taka regulacja dot. wcześniejszej spłaty:

    "Przedterminowa częściowa spłata kredytu oprocentowanego wg stopy
    zmiennej jeżeli kwota spłaty w okresie pierwszych trzech lat
    kredytowania przekracza 50% kwoty udzielonego kredytu

    jednorazowo od kwoty wcześniejszej spłaty : 2%, min. 200 zł"

    Powiedzmy że raty wynoszą 2000 i pewnego dnia nadpłacę tyle, żeby było
    spłacone równo 50% . wtedy zgodnie z tym "jednorazowo" zapłacę 2% od
    następnej raty, ale potem mogę już bez żadnych opłat robić wcześniejsze
    spłaty?
    Jak to rozumieć?

    pozdrawiam
    zk

  • 2. Data: 2007-05-18 06:52:22
    Temat: Re: przetrerminowa spłata - zapis w toip
    Od: "BP" <a...@f...it>

    Za każdą wcześniejszą wpłatę jednorozowo pobiorą .... czytajmy ze
    zrozumieniem.
    albo
    jednoroazowo od każdej wpłaty. kwota wpłaty jed w liczbie pojedycznej. A jak
    jest wiele wpłąt to od każdej raz pobiorą.

    --
    Bart Prokop * http://bart.prokop.name/

  • 3. Data: 2007-05-18 13:56:12
    Od: zbig <z...@p...com>

    BP napisał(a):
> [...]
    > jednoroazowo od każdej wpłaty. kwota wpłaty jed w liczbie pojedycznej. A jak
    > jest wiele wpłąt to od każdej raz pobiorą.

    No ale jeżeli np. w ciągu pierwszego roku nadpłacę równo 50%, bez żadnej
    prowizji za to, powstaje nowy harmonogram spłat.
    I teraz czy spłacanie wg nowego harmonogramu można interpretować jako
    "przedterminową częściową spłatę (...) jeżeli kwota spłaty w okresie
    pierwszych trzech lat kredytowania przekracza 50% kwoty udzielonego
    kredytu"? i od każdej takiej spłaty będzie pobrane 2% min 200zł prowizji?