  • 1. Data: 2003-11-28 11:43:39
    Temat: [mBank] Błędy i lekceważenie (długie}
    Od: "PSOLS" <p...@p...onet.pl>

    [Poruszane tematy:
    1) pogorszenie się jakości obsługi klientów,
    2) niezgodne z opisem na www działanie systemu transakcyjnego,
    3) nieaktualizowana lista bankomatów Euronetu na www mBanku.]

    Witam!

    Chciałbym podzielić się z Grupowiczami swoimi uwagami o działalności mBanku.
    Jestem jego klientem niemal od początku istnienia i obserwuję stale
    pogarszający się poziom obsługi. Zapewne wynika to z pogoni za nowymi
    klientami, których jest już ponad 500 000 oraz z niedostosowania procedur i
    liczby personelu do obsługi takiej armii klientów.

    Przykład najprostszy: lista haseł jednorazowych. Jeszcze na początku 2002 r.
    od jej zamówienia do doręczenia mijały 3-4 dni. Wczoraj minęło 10 dni od
    zamówienia przeze mnie listy (przez www) - nadal jej nie otrzymałem.

    Najgorszy jest brak możliwości rozmowy czy innego kontaktu z kimś
    kompetentnym. Rozmowy w jakichkolwiek sprawach poważniejszych z blondynkami z
    mLinii są bez sensu. Podobnie jest na mCzacie.

    W połowie października wysłałem na i...@m...com.pl maila o treści, którą
    poniżej cytuję - do dnia dzisiejszego (mimo 3-krotnych moich interwencji w
    mLinii) nie otrzymałem żadnej odpowiedzi (telefonicznej, pisemnej,
    mailowej...). Jedyne co ustaliłem to to, że @ dotarł do mBanku.

    ------- Cytat:

    Chciałbym zwrócić Państwa uwagę na poważny błąd w systemie transakcyjnym
    mBanku, którego istnienie sygnalizowałem już miesiąc temu osobie, która
    załatwiała moją reklamację - widzę jednak, że sprawa została zlekceważona.

    Wadliwie jest oprogramowane wykonywanie przelewów wewnętrznych z datą
    przyszłą, przypadającą na dzień wolny.
    Na stronie http://www.mbank.com.pl/wiecej/pytania/main_list_faq
    _2113.html#2299
    znajduje się następująca informacja:
    Jak są wykonywane przelewy wewnętrzne z datą przyszłą?
    Bez względu na to czy zlecenie przelewu wewnętrznego (pomiędzy rachunkami
    prowadzonymi w mBanku) zostało złożone w dzień wolny od pracy, czy w dzień
    roboczy i bez względu na to, na jaki dzień przelew został zlecony (wolny czy
    roboczy), zostanie on zrealizowany o północy w dniu zlecenia (np. przelew
    zlecony na niedzielę zostanie zrealizowany po północy z soboty na niedzielę).
    Przelew taki zostanie wykonany jedynie w przypadku, jeżeli na rachunku o
    północy w dniu realizacji zlecenia będą znajdowały się środki w wystarczającej
    wysokości.
    W przypadku planowania przelewów wewnętrznych pomiędzy min. trzema rachunkami
    prosimy o wskazywanie dat realizacji przelewów następujących po sobie, tak by
    środki pieniężne na realizację poszczególnych przelewów zagwarantowane były o
    północy.

    Ta informacja jest nieprawdziwa.
    Przelew wewnętrzny zlecony na dzień wolny jest wykonywany w tym dniu, ale
    księgowany jest z datą najbliższego dnia roboczego. Nie ma o tym na stronach
    mBanku żadnej informacji.
    W dodatku brakuje wyjaśnień na temat działania opcji wyświetlania historii

    peracji na rachunku. Po wybraniu opcji "Operacje wykonane" pojawia się tekst:

    Podaj przedział dat lub liczbę dni, dla których chcesz uzyskać listę operacji.
    Nie wiadomo, czy lista operacji jest wyświetlana wg kolumny "data operacji",
    czy "data księgowania" - a to jest zasadnicza różnica!

    Oto przykład:
    11 października br. (sobota) zleciłem wykonanie w niedzielę 12 października
    przelewu wewnętrznego (kwota: 45 zł) z mojego eKonta nr xxx na rachunek nr yyy
    [oba rachunki w mBanku]. Operacja pojawiła się na liście "operacje
    zaplanowane" z datą 12 października.
    Po zalogowaniu się do systemu w dniu 12 października (niedziela) stwierdzam,
    że:
    1) operacji nie ma na liście zaplanowanych,
    2) operacji nie ma na liście wykonanych do dnia 12 października włącznie.
    Podobnie wygląda sprawa u odbiorcy przelewu - on też nie widzi w historii tej
    operacji (chyba, że sprawdzi "historię z datą przyszłą" - tylko skąd ma
    wiedzieć, że ma to zrobić??).
    A oto do jakich kuriozów to prowadzi:
    Dodatkowo przelałem jeszcze w dniu 12 października (niedziela) temu samemu
    odbiorcy 0,01 PLN. Gdy wyświetla on historię operacji wykonanych do dnia 12
    października, to widzi coś takiego:
    [tu wkleiłem screena - widać na nim, że saldo na rachunku po przelaniu 0,01
    PLN zwiększyło się o 45,01 PLN]
    Proszę przenalizować ostatnią kolumnę (saldo). Po przedostatniej transakcji
    saldo wynosi 114,01 zł, tak więc po przelaniu jeszcze 0,01 zł (ostatnia
    transakcja) powinno wynieść 114,02 zł - a ile wynosi? 159,02 zł - to jest
    absurd i wprowadzanie w błąd!

    Ponieważ miesiąc temu składałem reklamację w analogicznej sprawie, dlatego
    wiem, że żeby sprawdzić, czy operacja rzeczywiście została dokonana, należy
    wyświetlić historię operacji na rachunku z datą przyszłą, tj. 13 października
    (!), albo (jak niżej) 15 października:
    [odpowiedni screen]
    Ale skąd pozostali klienci mBanku mają o tym wiedzieć??

    Stwierdzam też z przykrością, że informacje na temat bankomatów Euronetu
    podawane na www są nieaktualne. Od lat jest ten sam problem - jakakolwiek
    zmiana lokalizacji bankomatu (likwidacja, udostępnienie nowego, zmiana godzin
    dostępu itp.) jest podawana ze znacznym opóźnieniem (nieraz wielomiesięcznym).
    W dodatku zupełnie lekceważone są uwagi zgłaszane w tej sprawie.
    [Chodziło o nieprawidłowe adresy bankomatów oraz godziny ich dostępności, np.
    bankomat umieszczony na zewnętrznej ścianie jednego z supermarketów jest
    dostępny całą dobę, na www jest dezinformacja, że tylko w określonych
    godzinach itp.]
    Otrzymałem tylko potwierdzenie odbioru maila i obietnicę dokonania zmian.
    Niestety - do dziś ich nie dokonano.
    Oto cytat:
    Szanowny Panie,

    Uprzejmie informuje, ze Pana sugestia dotyczaca listy bankomatow Euronet na
    stronie internetowej mBanku zostala przekazana do odpowiedniego Wydzialu.
    Dziekujemy za zgloszenie.

    Z powazaniem,

    ==========================
    Emilia Wasiak
    Inspektor bankowy
    Biuro Telefonicznej Obsługi Klienta
    BRE Bank S.A. - mBank

    (Wiadomość z mBanku i...@m...com.pl wysłano 17 września 2003 r. o godz.
    19:41)

    Moje pytania są następujące:
    1. dlaczego sprawa przelewów wewnetrznych z datą przyszłą na dni wolne
    nadal nie jest opisana szczegółowo na stronach www mBanku mimo, iż miesiąc
    temu prosiłem o to inspektorkę, która dzwoniła do mnie z wyjaśnieniami po
    złożeniu przeze mnie reklamacji?
    2. czemu ma służyć takie udziwnione księgowanie operacji zleconych
    wcześniej na dni wolne z datą najbliższego dnia roboczego, skoro transakcje
    bieżące (przelewy wewnętrzne), zlecane w dniach wolnych są wykonywane on-line
    i księgowane w dniu wolnym?
    3. kiedy wreszcie mBank zacznie się interesować bieżącym aktualizowaniem
    wykazu bankomatów Euronetu oraz rozsyłaniem informacji o zmianach do klientów
    z wyprzedzeniem? (Zdarzyło mi się już kilkakrotnie, że wybrałem się do
    bankomatu wykazanego na Waszym www, a on właśnie dzień wcześniej został
    zlikwidowany. Na stronach www mBanku informacja o jego istnieniu była podawana
    jeszcze przez kilka miesięcy). Dlaczego stale mam być zaskakiwany takimi
    sytuacjami??

    Proszę o poważne potraktowanie sprawy i zmianę systemu transakcyjnego, poprzez
    wprowadzenie księgowania przelewów wewnętrznych zleconych wcześniej na dni
    wolne - w tych dniach, a nie w najbliższych dniach roboczych. Wtedy system
    będzie działał tak, jak jest to opisane na www. Proszę też o lepszą współpracę
    z Euronetem i bieżącą aktualizację listy bankomatów.
    Czy moje oczekiwania są wygórowane? Jeśli tak, to proszę mi to powiedzieć -
    poszukam innego banku.

    ----Koniec cytatu

    Na powyższy list nadal nie otrzymałem odpowiedzi. Ponieważ jestem lekceważony
    przez mBank, dlatego zwracam się do Grupowiczów z prośbą o skomentowanie
    poruszonych przeze mnie problemów.

    Pozdrawiam
    PSOLS
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2003-11-28 13:10:17
    Temat: Re: [mBank] Błędy i lekceważenie (długie}
    Od: "Fajas" <s...@m...edu.pl>

    Chlopie czepiasz sie do bank za darmo dla ludzi malo wymagajacych, ciesze
    sie ze moge z niego korzystac za darmo, jesli potrzebuujesz profesjonalnej a
    wiec teoretycznie drogiej obslugi to szukaj jej w ofercie z wyzszej polki.
    Pienisz sie o drobiazgi i po co???
    Uzywam aktywnie rachunku eKonto, robie okolo 30 przelewow miesiecznie, place
    karta VC okolo 20 razy miesiecznie, inwestuje w TFI i niegdy niemialem
    problemow z interpretacja podstawowych procedur, sald, wyciagow itd... a ty
    przelewasz grosze w jedna i druga strone i co z tego wynika????

    Fajas

  • 3. Data: 2003-11-28 13:53:48
    Od: "PSOLS" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    >wiec teoretycznie drogiej obslugi to szukaj jej w ofercie z wyzszej polki.

    A gdzie jest powiedziane, że mBank jest bankiem dla ludzi mało wymagających??
    To jakaś nowość dla mnie.
    Gdy ja zakładałem tam konto (w styczniu 2001), to był to właśnie bank
    oferujący usługi profesjonalne.

    Szkoda, że Ty nie potrafisz sobie nawet wyobrazić jakie są konsekwencje takich
    błędów w systemie mBanku, o jakich ja napisałem. To, że przykładowo przelałem
    0,01 PLN, to nie jest powód do bagatelizowania problemu.
    Wcześniej przelałem większą kwotę i po stwierdzeniu, że przelew zniknął (nie
    ma go ani w historii, ani w operacjach zaplanowanych) przelałem $ kolejny raz.
    Potem okazało się, że oba przelewy zostały zrealizowane (tylko jeden
    zaksięgowano w niedzielę, a drugi w poniedziałek). Nikt z pracowników nie umie
    odpowiedzieć na pytanie dlaczego tak się dzieje i czemu to nie jest opisane na
    www. Czy opisanie sposobu realizacji przelewów zgodnie z prawdą to wymóg
    stawiany "ofercie z wyższej półki"?

> [...]
    >problemow z interpretacja podstawowych procedur, sald, wyciagow itd... a ty
    >przelewasz grosze w jedna i druga strone i co z tego wynika????

    A czy ja napisałem, że nie używam eKonta aktywnie? To, że nie miałeś problemów
    z interpretacją podstawowych procedur to nie oznacza, że są one prawidłowo
    opisane. Może jesteś mało wnikliwy i nie zauważasz, że korzystasz z czegoś, co
    jest niedopracowanym półproduktem?

  • 4. Data: 2003-11-28 14:44:50
    Od: "Fajas" <s...@m...edu.pl>

> [...]
    umie
    > odpowiedzieć na pytanie dlaczego tak się dzieje i czemu to nie jest

    Szcerze mowiac niewiem czego dotyczy problem musze go przetestowac wg twoich
    wskazowek,
    Ja rozliczam sie praktycznie z wszystkimi moimi wspolpracownikami przez
    mBank, niegdy niemialem takich problemow jak opisujesz, kaska pojawia sie
    online natychmias po zleceniu przelewu a w historii mam jako przelew
    wykonany.
    Robie takich przeleweo okolo 10 - 15 miesiecznie, nigdy mnie nic nie
    zaniepokoilo.

    pozdrawiam
    Fajas

  • 5. Data: 2003-11-28 17:46:55
    Od: "Fajas" <s...@m...edu.pl>

> [...]
    umie
    > odpowiedzieć na pytanie dlaczego tak się dzieje i czemu to nie jest

    Tak na podsumowanie - mam wrazenie, ze uzytkownicy bankowsci internetowej
    dostaja zbyt wiele informacji do analizowania, potem im sie cos mota i zaraz
    jest telefon na mLinka, reklamacje, awantury.
    Jakby taki jeden z drugim odstal w kolejce do okienka w zwyklym banu z
    drukiem przelewu w zebach, potem oddal go grzecznie Pani dysponentce i
    poszedl spokojnie do domu to byloby oki, przelew doszdlby na konto po 3
    dniach, odbiorca dopiero na miesiecznym wyciagu dowiedzialby sie ze kasa
    wplynela i byloby oki.
    A tak to zaraz stres dlaczegonie ma w operacjach oczekujacych wykonanych
    itd..... Kazdemu sie wydaje, ze zna doskonale procedury i potem sie szczepi.

    Fajas

  • 6. Data: 2003-11-28 18:55:42
    Od: "sekhmet7" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > od jej zamówienia do doręczenia mijały 3-4 dni. Wczoraj minęło 10 dni od
    > zamówienia przeze mnie listy (przez www) - nadal jej nie otrzymałem.

    Pocieszę Cię- ja na swoje hasła czekam już ponad 5 tygodni :D

  • 7. Data: 2003-11-28 19:02:35
    Od: "sekhmet7" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > wiec teoretycznie drogiej obslugi to szukaj jej w ofercie z wyzszej polki.

    Bank jest instytucją zaufania publicznego (przynajmniej być powinien) i w
    każdym z nich, nie ważne jaki by on nie był, MUSI być profesjonalna obsługa (i
    nie ważne ile klient na kasy na koncie). Niestety często dzieje się tak, że w
    regulaminach i podstawowych procedurach są dziury. Jeżeli bank chce pozyskiwać
    nowych klientów, rozwijać swe usługi, to wszystkie rzeczy na poziomie
    papierkowym (czyli właśnie procedury) nie mają prawa stać w miejscu. Poza tym
    nadal jestem zdania, że mBank ma dziurę w systemie, o czym pisałam już
    wcześniej nt. zleceń stałych

  • 8. Data: 2003-11-28 20:16:01
    Od: "PSOLS" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    >itd..... Kazdemu sie wydaje, ze zna doskonale procedury i potem sie szczepi.

    Drogi Kolego, to nie jest żadne podsumowanie tylko bełkot. Nie zadałeś sobie
    nawet trudu, żeby zrozumieć na czym polega istota problemu. Usiłujesz jedynie
    wmówić mi, że powinienem okazać więcej pokory, bo w innych bankach nastałbym
    się w kolejkach itp. Tu nie jest źle, bo gdzie indziej jest jeszcze gorzej -
    taki ma być morał z Twojego posta. Ale do mnie to nie przemawia, tym bardziej,
    że widzę postępujący w oczach (proporcjonalnie do przyrostu liczby klientów)
    upadek mBanku - w aspekcie czasu trwania procedur i jakości obsługi klienta. I
    na to chciałem zwrócić uwagę. A lektura postów na grupie z ostatniego czasu
    upewnia mnie w tym, że nie tylko ja zauważam tę degrengoladę.

  • 9. Data: 2003-11-28 20:40:50
    Od: "Fajas" <s...@w...pl>

> [...]
    czasu
    > upewnia mnie w tym, że nie tylko ja zauważam tę degrengoladę.

    A to przeciazenie wynika z tego, ze taki klient jak ty potrafi wisiec na
    sluchawce z mLinka 20 minut aby wyjasnic problem ktorego tak naprawde niema.
    Bo powiedz mi tak naprawde, czy w normalnym banku sprawdzalbys po 5 minutach
    czy przelew znajduje sie w twoich przelewach oczekujacych czy juz
    zrealizowanych i robilbys to dodatkowo w dzien wolny, CIEKAWE :))))
    Powiedz mi co z punktu widzenia wykonania uslugi ma za znaczenie czy
    potwierdzenie wykonania pojawi sie dzisiaj czy jutro???? Takie sa procedury
    i nalezaloby sie do nich dostosowac.
    A ty zawalasz system jakimis pretensjami o nic to prawie tak jakys kazal
    taksowkarzowi jechac wg zasad ruchu lewostronnego. Powiedz mi dlaczego mBank
    ma zmieniac zasady ksiegowania transakcji i prezentacji ich w serwisie tylko
    dlatego, ze tobie sie wydaje ze tak bedzi lepiej, mi odpowaiada wlasnie taki
    a nie inny sposob ja jako klient go akceptuje i nie zycze sobie zmiany.... a
    moze jestes lepszym klientem niz ja???

    Fajas

  • 10. Data: 2003-11-28 20:56:23
    Od: "PSOLS" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    >poniżej cytuję - do dnia dzisiejszego (mimo 3-krotnych moich interwencji w
    >mLinii) nie otrzymałem żadnej odpowiedzi (telefonicznej, pisemnej,

    W dniu dzisiejszym dostałem (listem priorytetowym) odpowiedź na cytowany wyżej
    @, którą przytaczam niżej w całości, swoje komentarze zaznaczając w [ ].

    Szanowny Panie,
    w nawiązaniu do Pana dyspozycji złożonej w dniu 13.10.2003 roku, dotyczącej
    problematyki księgowań oraz bankomatów w mBanku chciałbym na wstepie
    najmocniej przeprosić za długi czas oczekiwania na odpowiedź.
    Nawiązując do Pana uwag na temat informacji zawartej w sekcji "najczęściej

    adawane pytania" na naszej stronie internetowej, chciałbym poinformować, że w

    oparciu o Pana spostrzeżenia stworzona zostanie nowa treść informacji, która w
    grudniu powinna zostać umieszczona na naszej stronie internetowej.

    [Czyli niby zgadzają się z moimi uwagami - szkoda, że dopiero teraz pomyśleli
    o tym, żeby jednak coś poprawić na www, a obiecywano mi to już wcześniej - we
    wrześniu telefonicznie. Czas redagowania tych kilku zdań też jest expresowy -
    sprawa rozpoczęła się we wrześniu, a może w grudniu znajdzie finał.
    Ciekawostką jest to, że pośrednio sami przyznają, że działanie systemu
    transakcyjnego jest także dla nich zaskoczeniem, skoro treść informacji na www
    ma być redagowana w oparciu o moje spostrzeżenia - jakby to było jakieś
    zjawisko przyrodnicze, a nie program działający w oparciu o ustalony algorytm.]

    Jeśli chodzi natomiast o kwestię księgowania środków w mBanku, to chciałbym
    wyjaśnić, że księgowania przelewów wewnętrznych odbywają się na bieżąco
    niezależnie od daty realizacji (nawet w weekend) natomiast datą księgową jest
    zawsze data z dnia wykonania operacji, czyli z dnia wolnego. Informacją na
    temat faktycznego dnia realizacji operacji, jest natomiast "data operacji".

    [No i kicha - czyli nadal nie wiedzą, o co chodzi. To, co tu wyżej napisano
    jest prawdą, ale tylko dla przelewów wewnętrznych, wykonywanych on-line w dni
    wolne. Nie jest natomiast prawdą dla przelewów wewnętrznych, zleconych
    uprzednio na dni wolne, bowiem te przelewy jako "datę operacji" mają dzień
    wolny, natomiast jako "datę księgowania" - najbliższy dzień roboczy. Nie
    byłoby żadnego problemu, gdyby historia operacji na rachunku wyświetlała się
    również wg kolumny "data operacji" - proszę sprawdzić, że wyświetla się
    wg "daty księgowania", co w tym przypadku wywołuje niespodziewane efekty w
    wysokości salda. Nadal też nie wyjaśniono, czym podyktowane jest takie
    udziwnione księgowanie przelewów wewnętrznych - inaczej zlecanych on-line, a
    inaczej zlecanych z wyprzedzeniem. Moja hipoteza jest taka: błąd w procedurze
    polega na tym, że o północy, podczas przetwarzania pliku z przelewami
    zleconymi do realizacji na dany dzień, w pierwszym przebiegu powinny zostać
    odfiltrowane przelewy wewnętrzne i - niezależnie od dnia tygodnia - powinny
    one zostać wykonane i zaksięgowane z datą bieżącą. Dopiero następnie powinny
    zostać przetworzone przelewy wychodzące - przeznaczone do wysyłki w
    najbliższej sesji KIR (w dni wolne sesji nie ma, a więc czekają do
    najbliższego dnia roboczego).]

    Przelewy zewnętrzne dokonywane są z kolei tylko w dni robocze, co wynika
    jednak ze specyfiki funkcjonowania Krajowej Izby Rozliczeniowej i w związku z
    tym ich księgowanie ma również datę z dnia roboczego.

    [To akurat jest oczywiste i nie było przedmiotem mojego wystąpienia.]

    Odnosząc się natomiast do kwestii naszej współpracy z firmą Euronet i
    aktualizacji listy bankomatów na naszej stronie, chciałbym poinformować, że
    wiążącą dla nas jest informacja otrzymana od sieci Euronet i w oparciu o taką
    informację aktualizujemy listy bankomatów. Przykro mi, jeśli nie zawsze dane
    te są poprawne. Zapewniam Pana, że podjęliśmy działania zmierzające do
    wyjaśnienia tej sprawy i uzyskania aktualnego spisu bankomatów dostępnych dla
    naszych Klientów. W dniu dzisiejszym lista została poprawiona zgodnie z
    najnowszymi danymi, które uzyskaliśmy od sieci Euronet.

    [Szkoda, że dopóki ktoś się nie poskarży, to nikt się w banku tematem nie
    przejmuje. mBank podpisując umowę z Euronetem powinien zobowiązać ich do
    dostarczania stosownych informacji w odpowiednim czasie. Poprawki dokonane na
    stronie nadal nie są wystarczające. Przykładowo - poprawiono wreszcie godziny
    dostępności bankomatu przy hipermarkecie "Leclerc" w Olsztynie, ale nadal
    nieprawidłowe są przy bankomacie opisanym jako LUKAS Bank, oddział - ul.

    strowskiego 6 - 24h. Bakomat ten znajduje się bowiem w hipermarkecie "Tesco",

    w którym jest też oddział Lucas Banku (mało kto wie, że tam jest oddział
    Lucasa, ale wszyscy wiedzą gdzie jest "Tesco" - czy nie lepiej napisać więc
    lokalizację "Tesco"?). Bankomat umieszczony jest w holu - na zewnętrznej
    ścianie boksu, w którym jest Lucas. A więc większość użytkowników nie zwraca
    nawet uwagi, że bankomat ma coś wspólnego z tym bankiem. Ponadto adres podany
    na www jest nieprawidłowy - bankomat mieści się przy ul. Pstrowskiego 16 (a
    nie 6) i nie jest dostępny 24h lecz w godz. otwarcia "Tesco" czyli 8-22.
    Podejrzewam, że tego typu nieścisłości jest na tym wykazie bankomatów znacznie
    więcej. Niektóre bankomaty, mimo ich fizycznej likwidacji, "wiszą" na www
    przez kilka miesięcy, co jest fatalną dezinformacją (tak było z bankomatami w
    Olsztynie przy "Orbisie" ul. Dąbrowszczaków, a potem z bankomatem przed
    wejściem do Oddziału BRE przy ul. Głowackiego)].

    Jeszcze raz proszę o przyjęcie naszych przeprosin w związku z długim czasem
    oczekiwania na odpowiedź, mam jednocześnie nadzieję, że powyższe informacje
    okażą się dla Pana kompletne i satysfakcjonujące.

    Z poważaniem
    Inspektor Bankowy
    Wydział Zarządzania Relacjami z Klientami mBanku
    Paweł Ejzert

    [Niestety, nie jestem usatysfakcjonowany w pełni odpowiedzią z powodów, o
    których napisałem wyżej.]