  • 1. Data: 2007-03-27 16:22:19
    Temat: który IKE
    Od: melipone <h...@o...pl>

    witam

    jestem zielony z tematu, jeśli to zła grupa to też przepraszam, mam
    zamiar oszczędzac w IKE, powiedzmy że mam plan na 30 lat (oszczędzanie
    długoterminowe), powiedzmy że mógłbym płacić 100zł miesięcznie; jakie
    IKE wybrać? czym się kierować w wyborze? czy wybrać IKE oparte na
    funduszach inwest. czy ubezp.? czy może innych formach? i którą ofertę
    wybrać? co byście proponowali? z góry dziękuję za wszelkie wskazówki,
    linki, podpowiedzi, własne doświadczenia...

    pzdr

  • 2. Data: 2007-03-27 17:16:47
    Temat: Re: który IKE
    Od: "lwh" <...@v...pl>

    Użytkownik "melipone" <h...@o...pl> napisał w wiadomości

    > długoterminowe), powiedzmy że mógłbym płacić 100zł miesięcznie; jakie IKE
    > wybrać?

    Obojętne. Wybierz te , ktore możesz łatwo kontrolowac, by wiedzieć, czy
    istnieją za 5,10,20 lat

    >czym się kierować w wyborze? czy wybrać IKE oparte na

    Skupuj fundusze akcji. Obojętnie jakie, regularnie.

    Zauważ, że rozmawiamy o drobnych pieniądzach
    Zaangażowanie w problem IKE powinno być minimalne. Tu nie masz szans ugrać
    fortuny.
    Zaleta IKE jest dla niesystematycznych. Rozrzutni, ubodzy, żyjący na kredyt,
    powinni sobie wykupić IKE, by na starość mieć jakieś ochłapy, jak im dzieci
    pokażą miejsce w rynsztoku. Ludzie mający poukładane finanse, IKE nie musza
    zawracać sobie głowy. Jeśli Zyta lub jej następcy zniesie Belkowiznę, zysk z
    IKE przestanie istnieć.
    IKE i OFE to taka "marchewka", która być może "zgnije" zanim zostanie
    skonsumowana.

  • 3. Data: 2007-03-27 17:55:08
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-03-27 19:16, lwh stwierdził, że:

    > Obojętne. Wybierz te , ktore możesz łatwo kontrolowac, by wiedzieć, czy
    > istnieją za 5,10,20 lat

    Jeśli masz na myśli funduszowe, to się nie zgodzę. Weź pod uwagę fakt,
    że wiele z TFI pobiera prowizję za wejście do IKE.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 4. Data: 2007-03-27 18:01:57
    Od: "Marcin" <k...@k...de>

    Witam

> [...]

    > wybrać? czym się kierować w wyborze? czy wybrać IKE oparte na funduszach

    Raczej nie na ubezpieczeniu. Zobacz jaki wielki procent by pochlonela
    skladka i jaka duza jest prowizja do zaplacenia.
    Lepiej sobie kupic dodatkowe ubezpiecznie na zycie.
    Ubezpiecznie na dozycie jest IMHO nieoplacalne
    dla klienta. Chociaz IKE oplaca sie z mysla
    o emeryturze to mozna sobie wyobrazic sytuacje,
    gdy bedzie potrzeba wyplacic pieniadze wczesniej.
    Ile wtedy dostaniesz z wplaconych srodkow do
    ubezpiecznia?

    Sam wybralem IKE w Arce. Nie ma prowizji za wplaty.
    Nie wiem czy w przyszlosci bedzie sobie dobrze radzic,
    ale o zadnym innym funduszu tego nie wiem, wiec wybralem
    taki, ktory chociaz prowizji nie pobiera. No i zawsze mozna
    zmienic towarzystwo jezeli uznam, ze jest ktos duzo lepszy
    od Arki.

    Wiem, ze jeszcze mBank nie pobiera prowizji za wplaty,
    ale tam mam juz troche normalnych funduszy wiec
    wolalem miec gdzie indziej. No i do oddzialu BZWBK
    (czyli po Arke) mozna isc i wszystko zaltawic z
    zywym clzowiekiem a w mBanku to papierkologia
    trwa i trwa.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 5. Data: 2007-03-27 18:24:21
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 27 Mar 2007 20:01:57 +0200, "Marcin" <k...@k...de>
    wklepał(-a):

> [...]
    >o emeryturze to mozna sobie wyobrazic sytuacje,
    >gdy bedzie potrzeba wyplacic pieniadze wczesniej.
    >Ile wtedy dostaniesz z wplaconych srodkow do

    Ubezpieczenie na dożycie to nie jest konto oszczędnościowe, gdzie można otrzymać
    przynajmniej tyle ile się wpłaciło - jeśli mowa o wcześniejszej wypłacie. To
    jest produkt, który nie tylko ma gromadzić i pomnażać oszczędności, ale również
    *zapewniać świadczenie na wypadek śmierci*. Pokrycie tego ryzyka kosztuje,
    prowizje też, bo w końcu firma ubezpieczeniowa też jest przedsiębiorstwem, które
    ma przynosić zyski. TFI też pobierają prowizję za zarządzanie albo
    nabycia/odkupienia i jakoś nikogo to nie dziwi.
    Nie mieszajmy dwóch systemów walutowych. ;) Każdy produkt ma swoje zastosowania.

  • 6. Data: 2007-03-27 18:42:25
    Od: "Marcin" <k...@k...de>

    Witam

    Użytkownik "Sławomir Szyszło" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ma przynosić zyski. TFI też pobierają prowizję za zarządzanie albo
    > nabycia/odkupienia i jakoś nikogo to nie dziwi.

    Z obserwacji wynika, ze TANIEJ jest miec osobno fundusz
    inwestycyjny (na wypadek dozycia) i ubezpiecznie na zycie
    (dla bliskich na wypadek smierci) niz 2 w 1. Tylko tyle.
    Jakos nie widze zalet ubezpiecznia na dozycie nad kupnem
    dwoch produktow.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 7. Data: 2007-03-27 18:55:43
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 27 Mar 2007 20:42:25 +0200, "Marcin" <k...@k...de>
    wklepał(-a):

> [...]
    >(dla bliskich na wypadek smierci) niz 2 w 1. Tylko tyle.
    >Jakos nie widze zalet ubezpiecznia na dozycie nad kupnem

    a) Nie mówimy o cenach.
    b) Nie mówimy o zaletach/wadach.
    c) Mówimy o tym, że nieporozumieniem jest traktowanie ubezpieczenia, jako
    produktu, w którym dostaje się tyle co wpłaciło w przypadku wcześniejszego
    rozwiązania umowy.

    Tyle z mojej strony. :)

  • 8. Data: 2007-03-27 19:33:00
    Od: RobertS <r...@x...pl>

> [...]
    > wybrać? co byście proponowali? z góry dziękuję za wszelkie wskazówki,
    > linki, podpowiedzi, własne doświadczenia...

    tylko fundusz akcyjny z takim horyzontem inwestycyjnym, polecam fundusze
    Skarbca dostępne w ramach IKE w mBank i Multi - brak prowizji za nabycie...

    jednak jeżeli faktycznie zostanie zniesiony podatek dochodowy od zysków
    kapitałowych to IKE stracą swój atut, a będą miały minus w postaci
    ograniczonej kwoty wpłaty

    oszczedzam na IKE i uwazam, ze warto, a jak mi sie pewnego dnia znudzi
    to wycofam oszczednosci i zaplace podatek - aktualnie niczym nie ryzykuje

    --

    pozdr.
    RobertS

  • 9. Data: 2007-03-27 19:48:19
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "RobertS" <r...@x...pl> wrote in message

    > jednak jeżeli faktycznie zostanie zniesiony podatek dochodowy od zysków
    > kapitałowych to IKE stracą swój atut, a będą miały minus w postaci
    > ograniczonej kwoty wpłaty

    Hm, wtedy to ona juz ograniczona nie bedzie, bo to ograniczenie jest
    zwiazane z kwota zwolniona z belki.

    LIMIT WPŁAT
    Ponieważ zyski z IKE są nieopodatkowane, istnieje limit wpłat ustalany na
    każdy rok kalendarzowy, wpłaty te nie mogą przekroczyć kwoty odpowiadającej
    150% prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego w gospodarce
    narodowej na dany rok, określonego w ustawie budżetowej lub ustawie o
    prowizorium budżetowym.

    Jeżeli wpłacona zostanie kwota wyższa niż przewiduje limit, instytucja
    finansowa jest obowiązana do zwrotu posiadaczowi IKE nadpłaconej kwoty lub
    przekazania jej inny rachunek, na którym już kwota ta będzie podlegała
    opodatkowaniu, natomiast wpłata niższa nie może być w przyszłości
    uzupełniona. Ponadto w przypadku osób małoletnich wpłaty na IKE nie mogą
    przekroczyć dochodów uzyskanych przez niego w danym roku.

    MK