    From: "Marcin" <k...@k...de>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: który IKE
    Date: Tue, 27 Mar 2007 20:01:57 +0200

    Witam

    Użytkownik "melipone" <h...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:460936f5$0$16318$88260bb3@free.teranews.com...

    > jestem zielony z tematu, jeśli to zła grupa to też przepraszam, mam zamiar
    > oszczędzac w IKE, powiedzmy że mam plan na 30 lat (oszczędzanie
    > długoterminowe), powiedzmy że mógłbym płacić 100zł miesięcznie; jakie IKE
    > wybrać? czym się kierować w wyborze? czy wybrać IKE oparte na funduszach
    > inwest. czy ubezp.?

    Raczej nie na ubezpieczeniu. Zobacz jaki wielki procent by pochlonela
    skladka i jaka duza jest prowizja do zaplacenia.
    Lepiej sobie kupic dodatkowe ubezpiecznie na zycie.
    Ubezpiecznie na dozycie jest IMHO nieoplacalne
    dla klienta. Chociaz IKE oplaca sie z mysla
    o emeryturze to mozna sobie wyobrazic sytuacje,
    gdy bedzie potrzeba wyplacic pieniadze wczesniej.
    Ile wtedy dostaniesz z wplaconych srodkow do
    ubezpiecznia?

    Sam wybralem IKE w Arce. Nie ma prowizji za wplaty.
    Nie wiem czy w przyszlosci bedzie sobie dobrze radzic,
    ale o zadnym innym funduszu tego nie wiem, wiec wybralem
    taki, ktory chociaz prowizji nie pobiera. No i zawsze mozna
    zmienic towarzystwo jezeli uznam, ze jest ktos duzo lepszy
    od Arki.

    Wiem, ze jeszcze mBank nie pobiera prowizji za wplaty,
    ale tam mam juz troche normalnych funduszy wiec
    wolalem miec gdzie indziej. No i do oddzialu BZWBK
    (czyli po Arke) mozna isc i wszystko zaltawic z
    zywym clzowiekiem a w mBanku to papierkologia
    trwa i trwa.

    Pozdrawiam,
    Marcin