  • 1. Data: 2007-03-26 21:11:28
    Temat: Fundusz inwestycyjny - upowaznienie
    Od: "MarkX" <m...@o...pl>

    Nigdy nie oszczedzalem w funduszach inwestycyjnych. Krotkie pytanko. Co sie
    dzieje, gdy wlasciciel oszczednosci ponosi smierc? Kasa przepada, czy moze
    da sie upowaznic na ta kase osobe trzecia? To dosyc istotne, bo najczesciej
    jest tak ze oszczednosci sa wspolne, a spotkalem sie z opiniami ze
    wlasciciel moze byc tylko jeden.
    Chodzi mi zarowno o calkiem obca osobe (oczywiscie w swietle prawa :)), jak
    i wspolmalzonka.

    MarkX

  • 2. Data: 2007-03-26 21:39:57
    Temat: Re: Fundusz inwestycyjny - upowaznienie
    Od: " efker" <e...@N...gazeta.pl>

    MarkX <m...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > wlasciciel moze byc tylko jeden.
    > Chodzi mi zarowno o calkiem obca osobe (oczywiscie w swietle prawa :)), jak

    Można ustanowić osobę, która przejmie pieniądze w razie śmierci właściciela.
    Jest to tzw. zapisobiorca.Można go ustanowić w trakcie zakładania
    rejestru.Zapisobiorca może być również pełnomocnikiem do rejestru,ale
    zapisobiorcą i pełnomocnikiem moga być także zupełnie rożne osoby.

    efker

  • 3. Data: 2007-03-27 07:18:46
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    MarkX wrote:

    > Nigdy nie oszczedzalem w funduszach inwestycyjnych. Krotkie pytanko. Co sie
    > dzieje, gdy wlasciciel oszczednosci ponosi smierc?

    Domyślnie, jeśli nie ma żadnych specjalnych dyspozycji, oszczędności
    wchodzą w skład spadku, tak samo jak np. lokaty.

    Chyba można ustalić dowolną osobę, która przejmie oszczędności na
    wypadek śmierci.

    Karol

  • 4. Data: 2007-03-27 12:39:31
    Od: "Michał" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik " efker" <e...@N...gazeta.pl> napisał:
> [...]
    > rejestru.Zapisobiorca może być również pełnomocnikiem do rejestru,ale
    > zapisobiorcą i pełnomocnikiem moga być także zupełnie rożne osoby.

    1.Na chwile obecna nie we wszytski TFI obowiązuje jeszcze mozliwość takiego
    zapisu.
    2.W niektórych przypadkach jest możliwość zapisu takiej osoby ale np.w
    "jakimś specjalnym programie".Także trzeba się dopytać :-)

    Pozdr
    <M>

  • 5. Data: 2007-03-27 19:20:39
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    efker napisał(a):

> [...]
    > rejestru.Zapisobiorca może być również pełnomocnikiem do rejestru,ale
    > zapisobiorcą i pełnomocnikiem moga być także zupełnie rożne osoby.

    Pelnomoctnictwo wygasa z chwila smierci. Wiec zanim ktos zadzwoni po
    lekarza z karta zgonu czas udac sie do TFi i bankow. Chore ale prawdziwe