  • 1. Data: 2007-03-26 17:07:37
    Temat: Gdzie zalozyc konto walutowe dla kilku walut?
    Od: "Zenon Hofman" <z...@o...pl>

    Mam zamiar wyjezdzac kilka razy w tym roku do państw europejskich ( 80%
    wyjazdow do strefy EURO, pozostale wyjazdy do krajow skandynawskich)
    Chcialbym otrzymywane diety zagraniczne na te wyjazdy umieszczac na koncie
    walutowym (np.dla EUR, SEK, DKK itp.)

    Pytanie:
    Gdzie moge zalozyc darmowe konto z dostepem do internetu do rachunku
    walutowego z karta platnicza przez ktora transakcje bezgotowkowe beda
    rozliczane w tych walutach a nie "przewartosciowywane"? Myslalem o BZWBK ale
    tam nie ma konta walutowego dla SEK np.

  • 2. Data: 2007-03-26 18:03:21
    Temat: Re: Gdzie zalozyc konto walutowe dla kilku walut?
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Zenon Hofman" <z...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:eu8ug8$rc3$1@217.76.112.12...
> [...]
    > bezgotowkowe beda rozliczane w tych walutach a nie
    > "przewartosciowywane"? Myslalem o BZWBK ale tam nie ma konta

    Wyłącznie Nordea może wchodzić w rachubę. Zadzwoń na ich
    infolinię.

    marekz

  • 3. Data: 2007-03-26 18:12:58
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

> [...]
    > walutowego dla SEK np.

    Wyłącznie Nordea może wchodzić w rachubę. Zadzwoń na ich
    infolinię. Przy czym tam nadal chyba funkcjonuje relikt w postaci
    opłaty za walutowy przelew przychodzący (20 zł). Nawet jesli on
    przychodzi z Nordei z innego kraju. Więc to zależy na ile te kwoty
    będą wysokie, czy te 20 zł jest ich istotną częścią czy tez
    nieistotną. Jeśli istotną, to może pomyśl o otworzeniu rachunku w
    zagranicznym oddziale Nordei.

    marekz

  • 4. Data: 2007-03-26 18:33:43
    Od: "Zenon Hofman" <z...@o...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@w...irc.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > istotną częścią czy tez nieistotną. Jeśli istotną, to może pomyśl o
    > otworzeniu rachunku w zagranicznym oddziale Nordei.

    Widzisz, dla mnie najwazniejsze jest wywazenie bezpieczenstwa (nie zabieram
    gotowki jadac zagranice) z niskim kosztem utrzymania konta i karty
    platniczej do konta walutowego.Skoro jedynymi wplywajacymi kwotami beda
    diety ktore dostane na wyjazd w Polsce, to czy bede placil w Nordei 20zl ??
    Chyba nie. Naprawde nie wiem co wybrac, czy poprostu nie placic zwykla karta
    Inteligo do konta internetowego za transakcje bezgotowkowe (nie wspominam o
    wyplatach z bankomatow zagranica bo to 2 albo 3% wartosci transacji a to
    sporo!!
    W Nordei chyba trzeba zalozyc konto internetowe osobiste w PLN z oplata 3
    PLN miesiecznie...

  • 5. Data: 2007-03-26 19:12:06
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Zenon Hofman" <z...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:eu93hj$skl$1@217.76.112.12...

> [...]
    > jedynymi wplywajacymi kwotami beda diety ktore dostane na wyjazd
    > w Polsce, to czy bede placil w Nordei 20zl ?? Chyba nie.

    Obawiam się, że tak.

> [...]
    > karta Inteligo do konta internetowego za transakcje bezgotowkowe
    > (nie wspominam o wyplatach z bankomatow zagranica bo to 2 albo

    W polskiej Nordei, nie ma karty podpietej pod te rachunki w SEK,
    NOK, DKK itp. Czyli ja bym załozył coś w EUR z kartą, natomiast w
    kwestii operacji bezgotówkowych SEK/NOK itd. używałbym jednak
    karty ING (brak prowizji). Generalnie chyba ING ma tez jakąś kartę
    podpieta pod eurowy rachunek (choc pewny nie jestem).

    marekz

  • 6. Data: 2007-03-26 20:34:38
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "MarekZ"
    > kwestii operacji bezgotówkowych SEK/NOK itd. używałbym jednak karty
    > ING (brak prowizji). Generalnie chyba ING ma tez jakąś kartę
    > podpieta pod eurowy rachunek (choc pewny nie jestem).

    akurat w tych krajach jest Nordea i wyplaty bankomatowe robi bez
    prowizji
    (trzeba miec u nich w Polsce ROR za te 3 zl). Kursy nie sa zle.
    *** blad ***

  • 7. Data: 2007-03-26 21:18:56
    Od: "Zenon Hofman" <z...@o...pl>

    Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "MarekZ"
    >
    > akurat w tych krajach jest Nordea i wyplaty bankomatowe robi bez prowizji
    > (trzeba miec u nich w Polsce ROR za te 3 zl). Kursy nie sa zle.
    > *** blad ***

    Wiecie co, przypomnialem sobie ze mam karte korporacyjna American Express na
    ktorej uaktywnilem usluge Express Cash umozliwiajaca wyplaty z bankomatow
    .Firma zaplaci prowizje od wyplat a ja pieniadze pobiore kiedy bede uwazal
    za sluszne i rozlicze w delegacji. tak wiec konto walutowe zbędne jak dla
    mnie.Kwestia diet w walutach EUR/SEK itp. bedzie rozwiazana, wezme mniej
    waluty z Polski i rozlicze potem w złotówkach. W sumie oferta kont
    walutowych jest dosyc uboga i niezbyt tania, wiec nie otwieram konta
    walutowego jednak:) Mniej kart tym lepiej w portfelu;)

  • 8. Data: 2007-03-27 06:49:49
    Od: SirMike <s...@F...onet.pl>

    Dnia Mon, 26 Mar 2007 19:07:37 +0200, Zenon Hofman napisał(a):

> [...]
    > rozliczane w tych walutach a nie "przewartosciowywane"? Myslalem o BZWBK ale

    Chyba tylko w Erze ;)

    --
    SirMike - http://www.sirmike.org

    C makes it easy to shoot yourself in the foot; C++ makes it harder, but
    when you do, it blows away your whole leg. - Bjarne Stroustrup