  • 51. Data: 2016-11-01 14:41:51
    Temat: Re: które bankomaty drukują kod doładowania?
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 01.11.2016 o 12:58, Wojciech Bancer pisze:
    > Oczywiście że jest obarczone większymi kosztami, tylko obecnie nie wszędzie
    > są one do uniknięcia.

    Czyli: handlarze są idiotami, bo wolą pieniądze do ręki.
    A jeszcze opuszczają cenę przy płatności gotówką.
    To już kompletny kretynizm.
    Nic dziwnego, że narzekają, skoro muszą dokładać do interesu.

    --
    Akarm
    http://www.bykomstop.avx.pl

  • 52. Data: 2016-11-01 16:08:16
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-11-01, Akarm <a...@w...pl> wrote:

    [...]

    > Czyli: handlarze są idiotami, bo wolą pieniądze do ręki.

    Jeny, kolejny oburzony. Nie umiesz argumentami, tylko od razu od idiotów?

    > A jeszcze opuszczają cenę przy płatności gotówką.
    > To już kompletny kretynizm.

    Skoro tak twierdzisz.

    W sytuacji kiedy MUSISZ ponosić koszt gotówki (bo jeszcze nie jesteśmy
    na etapie kiedy możemy z tego zrezygnować), to nie ma tematu "albo",
    "albo" i porównania które obserwujesz sobie możesz o kant dupy.

    Ale jak nie musisz, to gotówka oznacza koszt w postaci:
    - kosztu jej zabezpieczenia i urządzeń do jej przechowywania
    - kosztu czasu pracownika do jej obsługi (kasjer)
    - kosztu błędów ludzkich
    - czas transakcji (dużo drobnych = lepszy paypass niż gotówka)
    Im większy jesteś lub im więcej drobnych transakcji masz, tym większy to jest
    koszt a tym mniejszy jest koszt obsługi kartowej.

    Istnieje też sporo firm obracających się jedynie w przestrzeni b2b, gdzie
    zapłacisz wyłącznie przelewem, gdzie gotówka nie jest przyjmowana (chyba że
    w transakcjach "szarych").

    Ktoś mądry już to policzył i dlatego pojawiają się kasy, czy automaty
    bezobsługowe (paypass only), ale po prostu nie wszędzie jesteśmy jeszcze
    na etapie że możemy pozbyć się klienta płacącego gotówką, stąd ten koszt
    się ponosi i przyjmuje jako konieczny.

    Są już natomiast widoczne trendy (może jeszcze nie w Polsce) gdzie zastępuje się
    kasjera (tzw. self-checkout) i wystaw sobie tam gotówki nie obsługują. Wg Twojej
    nomenklatury "to idioci". Również inni idioci przepowiadają ze zawód kasjera
    za jakiś czas może przejść całkiem spore zmiany, np.:

    https://www.theguardian.com/commentisfree/2016/feb/2
    9/the-guardian-view-on-the-automated-future-fewer-sh
    ops-and-fewer-people
    http://www.businessinsider.com/retail-workers-replac
    ed-by-robots-2014-3?IR=T

    I oczywistym jest, że jak *przyjmujesz gotówkę* to narzut pojedynczego klienta
    jest pomijalny dla powyższych wyliczeń, dlatego można oferować rabaty płacąc
    gotówką (bo i tak już płacisz za tą obsługę itd). Oczywistym jest też, że jak
    gość chce dać "rabat" i go sobie nie nabić na kasę fiskalną, to wtedy również
    w obrót pójdzie gotówka.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 53. Data: 2016-11-01 16:21:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 1qu7jlr52b6ea.1t3hk03b2vu8$....@4...net

    > Odwrotnie. Poszukalem tam, gdzie wiem, ze sa oplaty.

    Słabo szukasz -- (mój ojciec) ma debetówkę w BZ za
    freeko -- nie wiem, jak długo jeszcze. ;) Na razie
    nie widać obciążeń...

    > A i tak sie trzeba naszukac, bo wszyscy sie chwala darmowymi :-)

    Prawie wszyscy biorą za debetówki -- szmal bądź obroty czy jakoś inaczej...

    > Nie mowie nie, pewnie sam bym tak pisal ... gdyby nie bylo odwrotnie.
    > Nie dosc, ze placic nie trzeba to czesto bank placi :-)

    I to hojnie!

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/......

    Postscriptum: Dunaj nadal odpoczywa... Może zmarł?... Na Dziewiczym LTE żyje się
    nieźle, choć raczej ;) bez filmów... Mam jeszcze spore zapasy
    limitowe...
    Mniej wymagający użytkownicy mogą obywać się bez drucianego netu... Co do szklanek
    z oranżadą... Po co mi 100 Mb/s czy 600 Mb/s teraz? Zaś za jakiś czas tyle będą
    oferowały
    LTE/5G i WiFi_ac itp. -- czyżby zatem dni ,,stacjonarnego'' dostępu do netu kończyły
    się?
    HotSpot na Overmaxie ,,zasila'' bez trudu mieszkanie z najdalszych/skrajnych
    miejsc...
    Max Asusa chyba zezwala na wymianę SIMek bez wyłączania -- ,,odkryłem'' to, gdy spadł
    mi na podłogę :) tak, że wypadły zeń SIMki... Po prostu zsunął się z łóżka dosłownie
    na moich oczach... Zaraz, może za dwa, spróbuję włożyć weń SIMkę Pomarańczy z jej
    rejestracyjnym bonusem...

  • 54. Data: 2016-11-01 18:44:42
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "cef" 58176ce0$0$5151$6...@n...neostrada.pl

    > Myślałem, że 15 zł jest atrakcją jeśli zawiera usługi bankowe i telefon.

    W TM **chyba** telefon jest w zamian za usługi bankowe.
    I chyba tymi usługami jest objęte płacenie kredytówką
    TM, do której TM dodawał 300 plnów lecącemu ;) i 100 plnów
    polecającemu...

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/......

  • 55. Data: 2016-11-02 10:51:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." 1qu7jlr52b6ea.1t3hk03b2vu8$....@4...net

    >Słabo szukasz -- (mój ojciec) ma debetówkę w BZ za
    >freeko -- nie wiem, jak długo jeszcze. ;) Na razie
    >nie widać obciążeń...

    Sam mam za friko, al specjalnie podalem te platna, zeby bylo widac
    relacje cenowe.
    Porownywac 15 zl do 0 trudno, ale do 7zl to juz wyraznie widac, ze
    wygorowana cena :-)

    >Prawie wszyscy biorą za debetówki -- szmal bądź obroty czy jakoś
    >inaczej...

    Obroty nie sa problemem, jesli ktos normalnie uzywa konta, to te
    limity wyrabia.

    I tylko kolekcjonerzy kont i kart musza czasem wyskoczyc do bankomatu
    kupic doladowania :-)

    (P.S. Ja limit transakcji w BZ zalatwiam w biletomatach. Chca 5
    transakcji, 3zl kosztuje jeden bilet, a kiedys sie przyda, nawet jesli
    zazwyczaja jade samochodem).

    J.

  • 56. Data: 2016-11-02 11:08:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Akarm" napisał w wiadomości
    > Nawet jeśli to by wychodziło drożej niż korzystanie z banku?

    >Oczywiście że nie, przecież nie jestem idiotą.
    >Ale trudno mi sobie wyobrazić sytuację, że płacenie pieniędzmi byłoby
    >obarczone większymi kosztami, niż płacenie kartą. Jest wprost
    >przeciwnie: w sklepach zdarzało mi się uzyskiwać niższą cenę kiedy
    >wyciągałem z portfela gotówkę zamiast karty.

    Gotowka tez generuje koszty.
    Trzeba jakos zawiezc do banku, bank czesto bierze oplate za przyjecie,
    jest ryzyko kradziezy, trzeba sie ubezpieczyc, przeliczanie kosztuje
    czas ... a wiec pieniadze. Sejf tez kosztuje. Pomylki na kasie sie
    zdarzaja, falszywe banknoty ...

    Oczywiscie inaczej to wyglada w jakims malym sklepie, gdzie wlasciciel
    trzyma kase i kupuje rowniez za gotowke, inaczej np w Tesco, a jeszcze
    inaczej w sklepie komputerowym czy salonie samochodowym - gdzie marze
    niewielkie.

    Dalej - platnosci gotowkowe nadal beda, wiec w/w koszty tez. Ale w
    wiekszej skali - moze np nie trzeba odwozic utargu w pol dnia i
    wystarczy zaplacic za konwoj raz dziennie.

    Przy prowizjach na kartach rzedu 3% ... bylo sie o co bic, teraz zdaje
    sie 0.5% - i juz karta moze byc taniej ...

    P.S. Co ciekawe - szybko z kartami pogodzily sie stacje benzynowe - a
    przeciez to towar o malej marzy ... wynegocjowali specjalne warunki ?

    J.

  • 57. Data: 2016-11-02 19:22:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5819b71b$0$5163$6...@n...neostrada.pl

    > Porownywac 15 zl do 0 trudno, ale do 7zl to juz wyraznie widac, ze wygorowana cena
    :-)

    Porównując 15 zł do -kilkudziesięciu...

    "Eneuel Leszek Ciszewski" nvctqg$472$...@n...news.atman.pl...

    > https://clk.leadexpert.pl/click?c=Ya7nT3E9&cr=pxaBAP
    4V&s=XPR7P2Hl <-- ROR
    > za aktywne konto (założenie i 1 logowanie w ciągu pierwszych 3 miesięcy od
    założenia)

    > - za założenie i prowadzenie konta,
    > - za wydanie i obsługę karty,
    > - za wypłaty ze wszystkich bankomatów w Polsce.

    > https://clk.leadexpert.pl/click?c=qtwZcJVD&cr=czJik3
    ak&s=XPR7P2Hl <-- lokata 4%

    > - Oprocentowanie w skali roku 4%
    > - Lokata do 10 000 zł
    > - Na 3 miesiące

    > https://clk.leadexpert.pl/click?c=6urGOdQx&cr=CvA4et
    Aq&s=XPR7P2Hl <-- oszczędne
    > za aktywne konta (założenie i 1 logowanie w ciągu pierwszych 3 miesięcy od
    założenia)

    + Wszystko po 4 dychy (razem 3x40) ode mnie **w razie czego**.

    Co do obsługi -- nie gwarantuję bezproblemowości, ale IMO wiśnie są wystarczającą
    rekompensatą.

    > Obroty nie sa problemem, jesli ktos normalnie uzywa konta, to te limity wyrabia.

    Mille dawał (może nadal daje) 360 pln bądź 420 pln poleconemu.
    Tam warunki bezpłatności są bardzo łatwe.
    I to ten bank kwalifikuje się do słów:

    pokaż mi swoją wiarę bez uczynków a ja pokażę ci moją wiarę płynącą z moich
    uczynków

    wierzysz, że jest jeden Bóg, lecz złe duchy też wierzą -- i drżą ze strachu

    Mille odwiedził mnie, gdy chorowałem, karmił, gdy skończyło się Dobre z jego
    keszbeczną szarytką?...
    Dał limit (40kpln) za free na tydzień w miesiącu przez rok.

    Prawdziwą wiarę okazuje się uczynkami: głodnych karmiąc, chorych odwiedzając, głupich
    ucząc mądrości...

    IMO handlowcy galeriowi i bankierzy zasługują na zbawienie ich dusz. :)
    Opy telefoniczni dają łączność za free...

    > I tylko kolekcjonerzy kont i kart musza czasem wyskoczyc do bankomatu kupic
    doladowania :-)

    Ja właśnie wejdę w problem braku debetówek -- chyba, że Mille da jakąś promocję...
    Krokodyla zamierzam zabić -- i tak za długo żyje...
    Toyotę zgłosiłem do złomowania... Po co trupy na ulicach?... ;)

    Mam kredytówki -- na 3/4 setki kpln bez konieczności płacenia...

    Może Prezydent Sygma znów coś da...

    > (P.S. Ja limit transakcji w BZ zalatwiam w biletomatach.

    Dla mnie BZ jest bezpłatny, nie licząc 4% do 4kpln i wisienek
    obficie wypłaconych, choć wbrew ;) regulaminom...

    Morawiecki okradł, lecz na Morawieckim świat nie skończył się...

    > Chca 5 transakcji, 3zl kosztuje jeden bilet, a kiedys sie przyda, nawet jesli
    zazwyczaja jade samochodem).

    Gdy przejeżdżam obok Lidla -- mam dwie transakcje. Najpierw płacę
    za to, co wezmę w ręce, później płacę za to, co włożę do wózka. :)

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.biz.pl '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/......

    Postscriptum: Dunaj nadal odpoczywa... Zużywam 100 GB od Oramge... Marni mi to
    idzie...
    Jedynie w filmach jest nadzieja... 100 GB to bardzo dużo!

  • 58. Data: 2016-11-03 17:21:07
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 1 listopada 2016 03:18:35 UTC+1 użytkownik Akarm napisał:

    > O co chodzi z tym, że część wspólną z oczekiwaniami musi mieć także
    > możliwość znalezienia darmowca? To brzmi bardzo niezrozumiale.
    > Możesz po polsku wytłumaczyć?

    Hmmm, to znaczy, że darmowe konto da się znaleźć, ale może ono nie spełniać
    wszystkich oczekiwań. Oczywiście można to rozumieć tak, że w takim wypadku nie da się
    znaleźć darmowego konta, ale niektóre z tych oczekiwań można sobie zaprotezować innym
    bankiem, też oczywiście darmowym - a przy okazji podstawowe funkcjonalności, np.
    przelewy przez net, ma się z backupem na wypadek awarii jednego z banków.

    Ale niektórych się oczywiście nie da - np. ja mam wymaganie, żebym mógł mieć jeden
    ROR własny, drugi ROR wspólny z żoną i trzeci ROR będący wyłączną własnością żony. Do
    tego dobrze by było mieć również zestawy takich kont oszczędnościowych.
    I np. w mBąku, gdzie z żoną przed ślubem mieliśmy konta, nie dało się w 2011 tego
    zrobić - można było mieć tylko jedno eKonto - albo jako właściciel indywidualny albo
    jako współwłaściciel.
    Stąd wybór db - tam byli bardzo zdziwieni, że w ogóle o coś takiego pytam, dla nich
    było to oczywiste, że tak można.
    W mBąku jakiś czas temu też to umożliwili.
    A np. VW nie pozwala na konta wspólne, kantor aliora również.
    Zaś citek ma to jakoś pokręcone - nie może być dwóch współwłaścicieli równych w
    prawach, tylko jakiś jeden "główny" właścicieli i drugi taki "troszkę gorszy".

    Oprócz tego musi być jakiś dostęp do wypłat gotówki - albo darmowa kasa z oddziałem
    bliżej niż 3km od domu albo bankomaty, oczywiście z bezpłatną debetówką, ew. z
    blikiem, który nawet wolę - a szczególnie podobają mi się czeki - choć nie wiem, czy
    nie są przypadkiem jedynie w pko (na pewno nie ma w mBąku, nie wiem jak w wbk,
    aliorze, milku, getoucie i ing).

    A takie ciekawostki jak np. karta kredytowa spokojnie mogą być w innym banku.

    Także obecnie mam tak:
    - główne konto własne/wspólne/żony w db, bezpłatna kasa w oddziale 50m od domu,
    debetówek nie mamy, darmowa kredytówka (ale na specjalnych warunkach),
    - w mBąku mamy indywidualne eKonta mobilne "na starych warunkach", czyli z bezpłatną
    debetówką, plus jeszcze apka mBąka pozwalająca wypłacać bezpłatnie blikiem dodatkowo
    z bankomatów pko, ing i milka (niestety bez czeków),
    - w vw mam zapasowe z darmową debetówką - ale wpłaty tylko przelewem,
    - nowy nabytek inteligo - jako backup, gdyby db wprowadził opłaty, bez debetówki,
    bezpłatne wpłaty w oddziałach pko, apka iko z bezpłatnymi wypłatami z bankomatów pko
    i wbk (apka nieco wkurza, bo "normalnie" nie pozwala się zaintalować na tablecie
    androidowym, ale się udało i działa - niestety nie udało się z drugą ciekawostką,
    czyli apką na platformę J2ME - czymś, co ma chyba tylko PKO - niestety na mojej nokii
    e51 nie dała rady się uruchomić :( ),
    - kantor aliora - dla darmowej debetówki euro i ew. wymian walut, plus może służyć
    jako awaryjny do przelewów,
    - citi - tutaj tylko darmowa karta kredytowa.

    > Wydaje mi się, że płaciłem. Ale głowy nie dam, od kilku lat nie używam
    > karty VW.
    Może kiedyś można było, teraz podobno nie można.
    Tzn. chodzi oczywiście o karty visa electron, visą classic i gold można.
    A nawet visa electron ma CVV2 - ograniczenie to wewnętrzny pomysł banku, który nie
    pozwala zmienić limitów transakcji IO - są zafixowane na 0.
    Ale wprowadzają od stycznie 3D-secure, to może pozwolą płacić w necie i visą
    electron.

    > Są przecież wpłatomaty
    Ale nie ma darmowych - to pierwszy problem.
    Drugi to konieczność zakładania konta w euronecie - nie jest tak miło jak np. z
    mBąkiem, że wkładasz kartę i już.

    > Co to znaczy DC?
    > Bo w Warszawie oddział jest na pewno.
    DC to właśnie Warszawa (default city - taki eufemizm na stolicę).
    A i w "oddziale" kasa jest, ale płatna - płatne są i wpłaty i wypłaty.

    > Ja do konta dbNET mam debetówkę bezpłatną, tę z Einsteinem. :)
    Echhh, a ja przegapiłem tą promocję...
    Ale synek się wtedy urodził ;>
    Dobrze, że choć kredytówkę mam u nich za darmo.

    > Ale są również i tacy ludzie, którzy za naturalne uważają płacenie za
    > to, żeby firma korzystała z ich pieniędzy. :D
    > I tak ma być, o gustach się nie dyskutuje.
    Jeśli obie strony chcą (a banki na pewno chcą) to niech się taką miłością BDSM
    kochają - ja jednak wyznaję zasadę, że 1/0 czy 15/0 to tak czy siak nieskończoność.
    Banki tylko za darmo - a są, tylko trzeba chwilę poszukać. No chyba że godzina
    czyjegoś czasu to np. 1000zł - ale taki ktoś raczej na czytanie pl.biznes.banki też
    czasu nie traci ;>

  • 59. Data: 2016-11-03 17:59:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]

    >Oprócz tego musi być jakiś dostęp do wypłat gotówki - albo darmowa
    >kasa z oddziałem bliżej niż 3km od domu albo bankomaty, oczywiście z

    Oczywiscie bankomaty. Nie bedziesz przeciez dymal do kasy za kazda
    okazja, przeciez to 500 km moze byc ..

    >A takie ciekawostki jak np. karta kredytowa spokojnie mogą być w
    >innym banku.

    I tu sie rodzi pewna uciazliwosc/ryzyko - nie dopilnujesz, nie
    zaplacisz, pojda oplaty karne.

    >Także obecnie mam tak:
    >- główne konto własne/wspólne/żony w db, bezpłatna kasa w oddziale
    >50m od domu, debetówek nie mamy, darmowa kredytówka (ale na
    >specjalnych warunkach),

    Dla zony ma byc debetowka do jej konta, albo osobna kredytowka z
    niskim limitem, bo inaczej wszystko wyda :-)

    No chyba, ze zarabia wiecej niz maz :-)

    J.

  • 60. Data: 2016-11-04 09:18:34
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 03.11.2016 o 17:21, Dawid Rutkowski pisze:
    > DC to właśnie Warszawa (default city - taki eufemizm na stolicę).

    Wiem. Niektórzy (całe szczęście, że tylko niektórzy) mają taki zwyczaj.
    Nie wiadomo dlaczego ogarnia ich paniczny strach na samą myśl, że
    mogliby napisać normalnie.

    > A i w "oddziale" kasa jest, ale płatna - płatne są i wpłaty i wypłaty.

    Dawno nie bylem. Kiedyś to było bezpłatne.
    Wczytałem się w zasady wpłatomatów - i też trzeba płacić. :/

    > wyznaję zasadę, że [...] Banki tylko za darmo

    Nie inaczej.

    --
    Akarm
    http://www.bykomstop.avx.pl