    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Thu, 3 Nov 2016 09:21:07 -0700 (PDT)
    <6...@g...com>
    <5815d3a8$0$5144$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    <5816e989$0$651$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    <58176ce0$0$5151$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <581777c8$0$656$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@g...com>
    <5817fb7a$0$5157$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: które bankomaty drukują kod doładowania?
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 1 listopada 2016 03:18:35 UTC+1 użytkownik Akarm napisał:

    > O co chodzi z tym, że część wspólną z oczekiwaniami musi mieć także
    > możliwość znalezienia darmowca? To brzmi bardzo niezrozumiale.
    > Możesz po polsku wytłumaczyć?

    Hmmm, to znaczy, że darmowe konto da się znaleźć, ale może ono nie spełniać
    wszystkich oczekiwań. Oczywiście można to rozumieć tak, że w takim wypadku nie da się
    znaleźć darmowego konta, ale niektóre z tych oczekiwań można sobie zaprotezować innym
    bankiem, też oczywiście darmowym - a przy okazji podstawowe funkcjonalności, np.
    przelewy przez net, ma się z backupem na wypadek awarii jednego z banków.

    Ale niektórych się oczywiście nie da - np. ja mam wymaganie, żebym mógł mieć jeden
    ROR własny, drugi ROR wspólny z żoną i trzeci ROR będący wyłączną własnością żony. Do
    tego dobrze by było mieć również zestawy takich kont oszczędnościowych.
    I np. w mBąku, gdzie z żoną przed ślubem mieliśmy konta, nie dało się w 2011 tego
    zrobić - można było mieć tylko jedno eKonto - albo jako właściciel indywidualny albo
    jako współwłaściciel.
    Stąd wybór db - tam byli bardzo zdziwieni, że w ogóle o coś takiego pytam, dla nich
    było to oczywiste, że tak można.
    W mBąku jakiś czas temu też to umożliwili.
    A np. VW nie pozwala na konta wspólne, kantor aliora również.
    Zaś citek ma to jakoś pokręcone - nie może być dwóch współwłaścicieli równych w
    prawach, tylko jakiś jeden "główny" właścicieli i drugi taki "troszkę gorszy".

    Oprócz tego musi być jakiś dostęp do wypłat gotówki - albo darmowa kasa z oddziałem
    bliżej niż 3km od domu albo bankomaty, oczywiście z bezpłatną debetówką, ew. z
    blikiem, który nawet wolę - a szczególnie podobają mi się czeki - choć nie wiem, czy
    nie są przypadkiem jedynie w pko (na pewno nie ma w mBąku, nie wiem jak w wbk,
    aliorze, milku, getoucie i ing).

    A takie ciekawostki jak np. karta kredytowa spokojnie mogą być w innym banku.

    Także obecnie mam tak:
    - główne konto własne/wspólne/żony w db, bezpłatna kasa w oddziale 50m od domu,
    debetówek nie mamy, darmowa kredytówka (ale na specjalnych warunkach),
    - w mBąku mamy indywidualne eKonta mobilne "na starych warunkach", czyli z bezpłatną
    debetówką, plus jeszcze apka mBąka pozwalająca wypłacać bezpłatnie blikiem dodatkowo
    z bankomatów pko, ing i milka (niestety bez czeków),
    - w vw mam zapasowe z darmową debetówką - ale wpłaty tylko przelewem,
    - nowy nabytek inteligo - jako backup, gdyby db wprowadził opłaty, bez debetówki,
    bezpłatne wpłaty w oddziałach pko, apka iko z bezpłatnymi wypłatami z bankomatów pko
    i wbk (apka nieco wkurza, bo "normalnie" nie pozwala się zaintalować na tablecie
    androidowym, ale się udało i działa - niestety nie udało się z drugą ciekawostką,
    czyli apką na platformę J2ME - czymś, co ma chyba tylko PKO - niestety na mojej nokii
    e51 nie dała rady się uruchomić :( ),
    - kantor aliora - dla darmowej debetówki euro i ew. wymian walut, plus może służyć
    jako awaryjny do przelewów,
    - citi - tutaj tylko darmowa karta kredytowa.

    > Wydaje mi się, że płaciłem. Ale głowy nie dam, od kilku lat nie używam
    > karty VW.
    Może kiedyś można było, teraz podobno nie można.
    Tzn. chodzi oczywiście o karty visa electron, visą classic i gold można.
    A nawet visa electron ma CVV2 - ograniczenie to wewnętrzny pomysł banku, który nie
    pozwala zmienić limitów transakcji IO - są zafixowane na 0.
    Ale wprowadzają od stycznie 3D-secure, to może pozwolą płacić w necie i visą
    electron.

    > Są przecież wpłatomaty
    Ale nie ma darmowych - to pierwszy problem.
    Drugi to konieczność zakładania konta w euronecie - nie jest tak miło jak np. z
    mBąkiem, że wkładasz kartę i już.

    > Co to znaczy DC?
    > Bo w Warszawie oddział jest na pewno.
    DC to właśnie Warszawa (default city - taki eufemizm na stolicę).
    A i w "oddziale" kasa jest, ale płatna - płatne są i wpłaty i wypłaty.

    > Ja do konta dbNET mam debetówkę bezpłatną, tę z Einsteinem. :)
    Echhh, a ja przegapiłem tą promocję...
    Ale synek się wtedy urodził ;>
    Dobrze, że choć kredytówkę mam u nich za darmo.

    > Ale są również i tacy ludzie, którzy za naturalne uważają płacenie za
    > to, żeby firma korzystała z ich pieniędzy. :D
    > I tak ma być, o gustach się nie dyskutuje.
    Jeśli obie strony chcą (a banki na pewno chcą) to niech się taką miłością BDSM
    kochają - ja jednak wyznaję zasadę, że 1/0 czy 15/0 to tak czy siak nieskończoność.
    Banki tylko za darmo - a są, tylko trzeba chwilę poszukać. No chyba że godzina
    czyjegoś czasu to np. 1000zł - ale taki ktoś raczej na czytanie pl.biznes.banki też
    czasu nie traci ;>