  • 1. Data: 2016-10-25 13:14:59
    Temat: Rekompensata od Getin za nierozpatrzone w terminie reklamacje
    Od: "as" <N...@p...onet.pl>

    Wczoraj dostałem list z GetinBank, że przyznali mi rekompensatę za
    nierozpatrzone w terminie reklamacje w 2013 i 2014 roku. Zdziwiony sytuacją
    przeglądnąłem internet i znalazłem takie info z lipca tego roku:

    "Getin Noble Bank odda 100 zł klientom, którym nie rozpatrzył reklamacji w
    terminie - to wynik decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Prezes
    Urzędu przyjął zobowiązanie przedsiębiorcy zawierające rekompensatę
    publiczną, aby usunąć skutki niekorzystnej praktyki. Postępowanie przeciwko
    Getin Noble Bankowi zostało wszczęte pod koniec grudnia 2014 roku. Urząd
    sprawdził procedury związane z rozpatrywaniem przez bank reklamacji oraz
    terminy udzielania odpowiedzi. Jak wykazało postępowanie UOKiK, bank
    przekraczał czas na rozpatrzenie reklamacji. Wypowiedź Prezesa UOKiK Marka
    Niechciała
    - Długotrwałe rozpatrywanie reklamacji narusza dobre obyczaje. Kodeks Etyki
    Bankowej oraz postanowienia w zawieranych przez bank umowach wyraźnie
    wskazywały, że czas na udzielenie odpowiedzi na reklamację nie powinien
    przekroczyć 30 dni. Bank jednak nie dotrzymywał tych terminów - mówi Marek
    Niechciał, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
    Getin Noble Bank zobowiązał się do zmiany praktyki i zrekompensowania strat
    konsumentom. Przedsiębiorca odda 100 zł tym klientom, którym nie udzielił w
    terminie odpowiedzi na złożoną reklamację w latach 2012-2014. O
    szczegółowych zasadach zwrotu informuje decyzja Prezesa UOKiK."

  • 2. Data: 2016-10-25 21:52:59
    Od: janek z pola <a...@e...pl>

    as wrote:

    > Wczoraj dostałem list z GetinBank, że przyznali mi rekompensatę za
    > nierozpatrzone w terminie reklamacje w 2013 i 2014 roku. Zdziwiony
    > sytuacją przeglądnąłem internet i znalazłem takie info z lipca tego roku:

    [...]

> [...]
    > udzielił w terminie odpowiedzi na złożoną reklamację w latach 2012-2014. O
    > szczegółowych zasadach zwrotu informuje decyzja Prezesa UOKiK."

    Hmmm. Ja miałem taką sytuację, że od 13 listopada 2014 (słynna konserwacja
    obejmująca dni 7, 8, 9, 10, 11 i kawałek 12 listopada), gdzie 10 listopada
    to był pracujący poniedziałek, do końca lutego 2015 roku bank rozpatrywał
    moją reklamację - przedłużając raz po raz termin przedstawienia wyjaśnień o
    kolejne 30 dni. Myślisz, że powinienem się łapać na tą rekompensatę?

    --
    Wysłane z pola.