  • 1. Data: 2016-10-23 19:35:53
    Temat: wakacyjne konto walutowe
    Od: SERG <m...@p...fm>

    Poszukuje konta walutowego wraz z kartą do sporadycznego użytku.
    Warunek: pełna darmowość jeśli oczywiście coś takiego istnieje na naszym
    rynku bankowym
    Miało by ono służyć 1-2 razy do roku w celu płatności za hotel na
    booking.com + ewentualne sporadyczne zakupy drobiazgów na portalach u
    skośnookich majfrendów.
    Może Ktoś ma jakieś doświadczenie w tym temacie?
    Jak patrze na przelicznik w moim banku (Millennium) to cisną mi się same
    niecenzuralne słowa :).

  • 2. Data: 2016-10-23 20:26:19
    Temat: Re: wakacyjne konto walutowe
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    SERG <m...@p...fm> writes:

    > Poszukuje konta walutowego wraz z kartą do sporadycznego użytku.
    > Warunek: pełna darmowość jeśli oczywiście coś takiego istnieje na
    > naszym rynku bankowym

    Alior kantor
    konto w $/EUR/? (są i inne). Do tego karta.
    w EUR i GBP płacisz kartami do odpowiedniego rachunku.
    w innych walutach - kartą w USD.
    Warunek darmmowości łatwy do spełnienia - trzeba kartą wydaną do r-ku
    wykonać w ciągu 1/2 roku jedną transakcję.
    nie wiem jak jest z wypłatami z bankmatów - musisz sprawdzić.
    KJ

    Yes, but will I see the EASTER BUNNY in skintight leather at an IRON
    MAIDEN concert?

  • 3. Data: 2016-10-23 20:36:38
    Od: SERG <m...@p...fm>

    W dniu 2016-10-23 o 20:26, Kamil Jońca pisze:

> [...]
    > wykonać w ciągu 1/2 roku jedną transakcję.
    > nie wiem jak jest z wypłatami z bankmatów - musisz sprawdzić.

    Faktycznie Alior Kantor wydaję się tym czego szukam - dla zmyły widzę
    mają jeszcze w Meloniku Konto Walutowe, ale chyba szukają frajerów :).
    Nie bardzo "czuję" się w kontach walutowych stąd mam jeszcze takie
    pytanie. Jak wygląda pozbycie się osadu z takiego konta?
    Dajmy na to mam na koncie 100 EUR, które chcę mieć z powrotem na koncie PLN.
    Mogę te 100 EUR "przepuścić" przez np. takiego Cinkciarza (dla
    uproszczenia przyjmijmy kurs na Cinkciarzu 1 EUR = 4 PLN) wiec
    teoretycznie na konto PLN powinno mi wpaść 400 zł bez żadnych innych
    opłat? Dobrze rozumiem to?

  • 4. Data: 2016-10-23 20:45:28
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    SERG <m...@p...fm> writes:

> [...]
    > Nie bardzo "czuję" się w kontach walutowych stąd mam jeszcze takie
    > pytanie. Jak wygląda pozbycie się osadu z takiego konta?

    Prawdę mówiąc nie wiem jak wygląda relacja kursów w AK do cinkciarza.

    > Dajmy na to mam na koncie 100 EUR, które chcę mieć z powrotem na
    > koncie PLN.

    Nie wiem czy dla 100EUR chciałoby mi się bawić. Poza tym, może sobie
    czekać do następnego wyjazdu :)
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    Women are like elephants to me: I like to look at them, but I wouldn't

  • 5. Data: 2016-10-23 21:17:44
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-10-23 o 19:35, SERG pisze:
> [...]
    > Może Ktoś ma jakieś doświadczenie w tym temacie?
    > Jak patrze na przelicznik w moim banku (Millennium) to cisną mi się same

    Jak użycie ma być incydentalne, to kurs nie ma znaczenia specjalnie.
    Więcej zachodu będzie z utrzymaniem dodatkowego konta/karty/rachunku

  • 6. Data: 2016-10-23 21:18:34
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    W dniu 2016-10-23 o 20:36, SERG pisze:

> [...]
    > uproszczenia przyjmijmy kurs na Cinkciarzu 1 EUR = 4 PLN) wiec
    > teoretycznie na konto PLN powinno mi wpaść 400 zł bez żadnych innych

    A po co sięgać lewą ręka do prawego ucha?
    Da się, ale wygodniej by było sprzedać nadmiar waluty tą sama drogą co
    zakup - przez Alior Kantor.
    Złotówki przelejesz bezpłatnie na swoje konto w innym banku.

    Sławek

  • 7. Data: 2016-10-23 23:00:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik SERG m...@p...fm ...

> [...]
    > (dla uproszczenia przyjmijmy kurs na Cinkciarzu 1 EUR = 4 PLN) wiec
    > teoretycznie na konto PLN powinno mi wpaść 400 zł bez żadnych innych

    Róznice miedzy cinkciarzem a alior kantorem sa tak niewielkie, ze mozesz
    sobie spokojnie wymienic w aliorze i wysłac przelew w PLN na swoje inne
    konto.

  • 8. Data: 2016-10-24 06:26:07
    Od: SERG <m...@p...fm>

    W dniu 2016-10-23 o 21:17, cef pisze:

    > Jak użycie ma być incydentalne, to kurs nie ma znaczenia specjalnie.
    > Więcej zachodu będzie z utrzymaniem dodatkowego konta/karty/rachunku

    Też się zastanawiałem nad tym czy ma to sens...
    Ostatni zakup Mille policzyło mi po kursie 1 EUR =4,52 PLN
    W Alior Kantorze kurs oscyluje około 4,35 PLN.
    Zakładając płatność za hotel/raz w roku za około 750 EUR daje mi
    oszczędność rzędu 125 zł. Niby nie dużo, ale dla mnie chyba warte tego
    dodatkowego zachodu.

  • 9. Data: 2016-10-24 12:33:34
    Od: Glaukon <r...@g...com>

    > oszczędność rzędu 125 zł. Niby nie dużo, ale dla mnie chyba warte tego
    > dodatkowego zachodu.

    plus nie dajesz sie rabac millenium, to tez wazne

  • 10. Data: 2016-10-24 15:25:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Glaukon" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >plus nie dajesz sie rabac millenium, to tez wazne

    Akurat teraz to jakby wszystkie banki rabia, i to podobnie.
    Ba 125zl od 750 euro to bym rzekl, ze dosc tanio jest - coraz wiecej
    ma prowizje 6%.

    J.