  • 1. Data: 2016-10-25 12:41:53
    Temat: BGŻ Optima - chcą skan dowodu
    Od: jj <p...@w...pl>

    Wczoraj żona chciała założyć przez internet lokatę bezkarną i ku jej zdziwieniu
    została poproszona o skan dowodu osobistego. Oczywiście zatrzymała się w tym miejscu.
    To chyba nie jest normalna praktyka, żeby w wypełnianym online wniosku wkładać
    obrazki ze swoim dowodem...
    Ja wiem, że https, bank, itd, ale to chyba jednak przesada.

  • 2. Data: 2016-10-25 13:32:16
    Temat: Re: BGŻ Optima - chcą skan dowodu
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 25 Oct 2016 03:41:53 -0700 (PDT), jj napisał(a):

    > ale to chyba jednak przesada.

    Eeeeeeee... dosyć rutynowe postępowanie. Na tą okoliczność mam od lat w
    kompie skany dowodów. Ale już niedłogo, bo przechodzimy na cyfrowy
    podpis :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2016-10-25 15:21:30
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    On Tue, 25 Oct 2016 03:41:53 -0700, jj wrote:

> [...]
    > w wypełnianym online wniosku wkładać obrazki ze swoim dowodem...
    > Ja wiem, że https, bank, itd, ale to chyba jednak przesada.

    Jak duża kwota?

    Pamiętaj, że rachunek w Optimie można założyc "na przelew". To jest dobra
    i nie ryzykowna metoda dla banku, biorąc pod uwagę ograniczenia jakie ma
    ich konto. Nie jest to natomiast w żadnym wypadku metoda sprawdzenia
    klienta spełniająca warunki przepisów o "pralni". Więc powyżej pewnych
    kwot muszą zażądać dowodu.