  • 11. Data: 2017-05-24 13:02:51
    Temat: Re: kredyty frankowe - podstawy
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-05-24 o 13:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Piotr Gałka p...@c...pl ...

    > Tak to bankowcy klientom wytłumaczyli...

    Niektórym jakby na zapałkach pokazywali to i tak by nie zrozumieli.

    --
    Pete

  • 12. Data: 2017-05-24 13:29:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...
    W dniu 2017-05-23 o 20:21, J.F. pisze:

    >Jak nic nie spłacił? Połowę spłacił.
    >Jaki jest sens przeliczania kredytu na jakąkolwiek inną walutę niż
    >się go wzięło i się go spłaca?

    Jak byly rozne waluty do wyboru ... to jest sens :-)

    J.

  • 13. Data: 2017-05-24 13:31:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup

    >Skorto te CHF-y przelicza na PLN-y, to może powinien wziąć kredyt w
    >PLN-ach.
    >A tak, to niech się cieszy, że ma tylko połowę franków do spłacenia i
    >ujemne stopy procentowe.

    Wychodzi na to, ze najlepiej bylo przestac splacac, i poczekac az
    przez te ujemne stopy kwota sama zniknie, a przynajmniej sie zmniejszy
    :-)

    J.

  • 14. Data: 2017-05-24 19:38:09
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-05-23, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > I tu juz mamy sytuacje dosc stabilna, wiec tak zostanie przez kolejne
    > 24 lata :-)

    Przecież rynki mają naturę cykliczną, a nie "stabilną".

    > A nie, bo w 2015 byl kolejny skok kursu i teraz chyba ze 2000 trzeba
    > placic. A wibor spadl.

    I myślisz, że będzie tak nisko bez końca? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 15. Data: 2017-05-24 20:15:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2017-05-23, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Przecież rynki mają naturę cykliczną, a nie "stabilną".

    I myslisz, ze jeszcze bedzie frnek po 2 zl, i to niedlugo ?

    >I myślisz, że będzie tak nisko bez końca? :)

    Rok 2008 nauczyl mnie ostroznosci w mysleniu :-)

    Na razie jakos wibor nie chce skoczyc, i mysle, ze to sie przez pare
    lat utrzyma.
    Tzn moze i wzrosnie, ale niewiele to bedzie.

    Chociaz ... Brexit moze mocno namieszac.

    J.

  • 16. Data: 2017-05-24 22:54:45
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-05-24, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > I myslisz, ze jeszcze bedzie frnek po 2 zl, i to niedlugo ?

    Nie wiem czy dokładnie 2 zł, ale jak PKB pójdzie do 7-8%, NBP
    podniesie stopy do 4-5%, to czemu nie? W historycznych informacjach
    widać dość sporą korelację między tymi czynnikami.

    Czy uważasz, że te parametry są niemożliwe?

    > Na razie jakos wibor nie chce skoczyc, i mysle, ze to sie przez pare
    > lat utrzyma. Tzn moze i wzrosnie, ale niewiele to bedzie.

    Ale to zależy od projekcji inflacji. Jeśli np. ropa mocno wzrośnie,
    czy zaczniemy mieć duży wzrost gospodarczy (co nie jest niemożliwe),
    to i NBP będzie musiał podnieść stopy.

    A co do 2008 - popatrz jak wyglądają teraz wykresy Bitcona.
    Na grupach poświęconych temu, jest hurra-optymistyczne "będzie tylko
    wyżej". Nie przypomina Ci to czegoś? ;)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 17. Data: 2017-05-25 02:53:35
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-05-24 o 22:54, Wojciech Bancer pisze:

    > Nie wiem czy dokładnie 2 zł, ale jak PKB pójdzie do 7-8%,

    Chodzi o zmianę wielkości PKB rok do roku.
    > NBP podniesie stopy do 4-5%, to czemu nie? W historycznych informacjach
    > widać dość sporą korelację między tymi czynnikami.

    Jest oczywista korelacja między inflacją, a stopami %.

    Na wzrost inflacji się nie zanosi, ponieważ nie zanosi się na
    zmniejszenie wydobycia ropy w USA. To przekłada się na mały popyt na
    import ropy z Rosji i krajów OPEC -> niskie ceny ropy -> niskie ceny
    wszystkiego. Niska cena ropy jest narzędziem USA do pomniejszania
    znaczenia Rosji na świecie, więc USA nie będzie ograniczać wydobycia
    ropy u siebie.

  • 18. Data: 2017-05-25 10:40:46
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-05-25, Poldek <p...@i...eu> wrote:

    [...]

> [...]
    > wszystkiego. Niska cena ropy jest narzędziem USA do pomniejszania
    > znaczenia Rosji na świecie, więc USA nie będzie ograniczać wydobycia

    Piszesz tylko o czynnikach zewnętrznych, a mamy tez wewnętrzne.
    Nasza inflacja nie stoi tylko ropą. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 20. Data: 2017-05-26 10:00:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Wychodzi na to, ze najlepiej bylo przestac splacac, i poczekac az
    > przez te ujemne stopy kwota sama zniknie, a przynajmniej sie zmniejszy
    >:-)

    Jest jeszcze prowizja wiec raczej nikomu sie nie zmniejsza...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam

  • 19. Data: 2017-05-26 10:00:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pete n...@n...com ...

    > Niektórym jakby na zapałkach pokazywali to i tak by nie zrozumieli.

    Byc moze.
    Niemniej nawet nie sprobowali.
    Tak samo jak nie sprobowali klientów namowic na przewalutowanie w
    odpowiednim momencie tak jak to zrobił bankowiec Petru...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,