  • 111. Data: 2017-05-31 04:00:47
    Temat: Re: kredyty frankowe - podstawy
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kamil Jońca k...@p...onet.pl ...

    > Zadziwiasz mnie. Coś co było raptem 15 lat temu, to "tak dawno, i nie
    > ma co wspominać"

    Nie chodzi o czas ale o to gdzie bylismy wtedy a gdzie jestesmy jako kraj
    teraz.
    I nie twierdze tylko naprawde pytam: co by musiało sie stac zeby w
    dzisiejszych realiach wibor skoczył powyżej 10%?

    >, ale oczekujesz, że sprzedawca "ucziwie ci powie"
    > wszystkie ryzyka 30 lat naprzód (bo na tyle te hipoteczne były brane).

    Mylnie rozumiesz moje oczekiwania.
    Ja oczekuje tylko uczciwości.
    Po pierwsze to sprzedawcy bawili się we wróżki wymyslajac kredyt we
    frankach i obiecujac ze jest on bezpieczny bo frank stabilny etc.
    To sprzedawcy nie zareagowali kiedy uwarunkowania rynkowe przynajmniej
    sugerowały przemyslenie przewalutowania.

    > Rozumowanie staje się jeszcze bardziej kłujące gdy odniesiemy je do
    > lat 2006/2008 a nie chwili obecnej.

    Wtedy wibor skoczył do 10%? ;-)

    > Coraz bardziej wpisujesz się w mój obraz człowieka mądrego po fakcie
    > :)

    To jest oczywiście możliwe.
    Ani nie mam takiej wiedzy jak bankowcy, ani takiego doświadczenia, mozliwe
    ze patrze na to co się stało własnie w ten sposób.
    W przeciwienstwie do profesjonalistów - mam prawo być naiwny :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją

  • 112. Data: 2017-05-31 07:17:08
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> writes:

    [...]
    > Wtedy wibor skoczył do 10%? ;-)

    Nie. Tylko od "czasu z wiborem 10%" mineło wtedy raptem 4-6 lat, a nie
    15.
    [..]
    > W przeciwienstwie do profesjonalistów - mam prawo być naiwny :)

    Nie. Możesz nie wiedzieć iluś rzeczy. To jest jednak coś innego niż brak
    myślenia.

    KJ

    /* we have tried to make this normal case as abnormal as possible */
    -- Larry Wall in cmd.c from the perl source code

  • 113. Data: 2017-05-31 09:44:43
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-05-30 o 21:00, Budzik pisze:

    > Pozyczasz 100.000.
    > Opcja nr 1 - we franku.
    > W ciagu roku frank skacze o 100% i masz do spłacenia 200.000
    > Opcja nr 2 - w złotych.
    > W ciagu roku wibor skacze o 10% - masz do spłacenia 110.000.
    >
    > To jest realna różnica.

    Cały czas mówimy o kredycie na 30 lat?
    Jaką ocenę miałeś w szkole z matematyki?
    P.G.

  • 114. Data: 2017-05-31 09:45:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .0.0.1...
> [...]

    >I nie twierdze tylko naprawde pytam: co by musiało sie stac zeby w
    >dzisiejszych realiach wibor skoczył powyżej 10%?

    A czy to wazne ?
    Jest ryzyko ? Jest. Klient powinien byc ostrzezony.

    >Mylnie rozumiesz moje oczekiwania.
    >Ja oczekuje tylko uczciwości.
    >Po pierwsze to sprzedawcy bawili się we wróżki wymyslajac kredyt we
    >frankach i obiecujac ze jest on bezpieczny bo frank stabilny etc.

    Panie, frank od 4 lat tanieje, ale oczywiscie moze zaczac drozec. Do
    ilu - tego nie wie nikt.
    Wibor maleje, ale moze zaczac rosnac. Do ilu - tego nie wie nikt.
    Wybieraj pan sam :-P

    >Wtedy wibor skoczył do 10%? ;-)

    Wtedy bylo raptem ~5 lat od chwili, gdy taki wibor byl.

    I prawde mowiac - po tym spadku zlotowki w 2008 wibor powinien rosnac,
    i ceny mieszkan powinny rosnac.
    A tu niespodzianka ...

    J.

  • 115. Data: 2017-05-31 09:56:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    >Opcja nr 2 - w złotych.
    >W ciagu roku wibor skacze o 10% - masz do spłacenia 110.000.

    Nie. Bo kredyt co roku rosnie o 10%.
    Czyli co roku musisz splacac 10 tys samych odsetek. 800 zl co miesiac,
    bez marzy.
    a liczyles, ze bedziesz splacal 100 tys/30 lat = 278 zl + np 4%
    odsetek = 333 zl, razem 611,
    a teraz rata skoczyla do 1411.
    Nie przeraza ? To wyobraz sobie, ze brales nie 100, ale 300 tys
    kredytu, mialo byc ~1850, a zrobilo sie 4250 ...

    To przy ratach zmiennych, przy stalych bedzie inaczej, ale zgrubsza
    podobnie.

    >Pomijam to co by się musiał stać zeby wibor tak skoczył - wojna?

    Wystarczy ze Kaczynski oglosi kolejny prorodzinny program i budzet
    obciazy ponad miare.
    Albo nie wiedziec czemu kurs franka i euro i dolara znow pojdzie w
    gore.

    J.

  • 116. Data: 2017-05-31 11:09:08
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-05-31 o 09:56, J.F. pisze:

> [...]
    > mialo byc ~1850, a zrobilo sie 4250 ...
    >
    > To przy ratach zmiennych, przy stalych bedzie inaczej, ale zgrubsza

    Nie dałeś mu szansy samemu dojść do tego. Wiedza zdobyta samodzielnie
    sama się utrwala (nie wymaga wielokrotnego powtarzania).
    Gdybym też stosował taką matematykę to też bym uważał, że musiało być
    oczywiste, że przewalutowanie na PLN się opłaci.
    P.G.

  • 118. Data: 2017-05-31 13:00:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Piotr Gałka p...@c...pl ...

    > Cały czas mówimy o kredycie na 30 lat?
    > Jaką ocenę miałeś w szkole z matematyki?

    Mowimy o kredycie na 30 lat ale mowimy tez o sytuacji w danym momencie.
    Ocene miałem taka ze ustnej matematyki na maturze nie musiałem zdawać...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,

  • 120. Data: 2017-05-31 13:00:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > Gdybym też stosował taką matematykę to też bym uważał, że musiało być
    > oczywiste, że przewalutowanie na PLN się opłaci.

    Uwielbiam taki protekcjonalny ton... wiele on mowi o wypowiadajacym...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Imieniny należy obchodzić - jeżeli nie własne - to szerokim łukiem.

  • 121. Data: 2017-05-31 13:00:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kamil Jońca k...@p...onet.pl ...

    > Nie. Tylko od "czasu z wiborem 10%" mineło wtedy raptem 4-6 lat, a nie
    > 15.
    > [..]

    Jeszcze raz powtorze - nie przeszkadzało to bankowcóm snuc przewidywan
    optymistycznych...

    > Nie. Możesz nie wiedzieć iluś rzeczy. To jest jednak coś innego niż brak
    > myślenia.

    Tak. Mam prawo być naiwny. Mam prawo nie wiedziec i starać się dowiedzieć
    czegoś w banku.
    Ale masz rację - myslenie tez jest wazne. Mysle wiec ze traktowanie
    sprzedawców w banku jak oszustów to przejaw zdrowego rozsadku.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Poproszę o lekarstwo na zachłanność, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO

  • 117. Data: 2017-05-31 13:00:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    > Nie przeraza ? To wyobraz sobie, ze brales nie 100, ale 300 tys
    > kredytu, mialo byc ~1850, a zrobilo sie 4250 ...

    Oczywiście. Ale masz szanse zareagować np. sprzedajac mieszkanie.
    I wtedy oddajesz długi i nie masz kredytu.
    A w przypadku franków taka reakcja powoduje ze nie masz mieszkania a kredyt
    nadal ci został bo mieszkanie nie pokryło należnosci...

    Pozyjemy, zobaczymy.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    A świstak siedzi i wyrabia nadgodziny.