  • 51. Data: 2021-05-15 19:30:54
    Temat: Re: kredyt w PLN
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-05-15, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > To jakis aktualny kredyt czy sprzed lat?

    A o który pytasz? Mój złotowy jest z 2012 roku.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 52. Data: 2021-05-16 00:29:50
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 14.05.2021 o 11:59, Budzik pisze:
    > Banki imo powinny do umowy dołączac informacje ze przy takim wiborze
    > rata bedzie wyonosiła tyle a przy takim tyle zeby to klientowi
    > uzmysłowić ze to nie bedzie nic dziwnego jak wibor skoczy o 5 punktów
    > procentowych.

    Nie wiem czy wszystkie tak robią, ale ja dwa lata temu dostałem taką
    tabeleczkę.
    Od tego czasu WIBOR poszedł w dół, ale nie przypuszczam, żeby przez to
    przestali.

    --
    Alf/red/

  • 53. Data: 2021-05-16 11:59:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > A o który pytasz? Mój złotowy jest z 2012 roku.

    Dokładnie o ten pytałem bo wydał mi sie zaskakująco niski wobec tego co
    obecnie proponuja banki.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Najpewniejszą metodą zachowania tajemnicy jest

  • 54. Data: 2021-05-16 17:44:17
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:s7h5ic$2v3$1$PiotrGalka@news.chmurka.net...

    > I udają, że nie rozumieli jak się umawiają.

    No właśnie...

    >[...]
    >
    > Ani nie banki - nie wciskają przecież nikomu kredytów hipotecznych na
    > siłę.
    > Ani nie podobna - przypuszczam, że w aktualnych umowach nie ma klauzul
    > niedozwolonych.

    Gdy będzie zapotrzebowanie polityczne to się niestety znajdą...

    > Nie koniecznie.
    > Na razie pożyczają pieniądze i chyba płacą za nie mniej niż wynosi
    > inflacja.

    Nawet są tacy, któży radzą brać kredyt "spekulacyjny" bo się zdewaluuje,
    ale uwaga: gdy się ma środki na ew. szybszą spłatę gdyby w przyszłości
    coś poszło nie tak.

    > Jak będą płacić o marżę więcej niż wynosi inflacja to właściwie nie mają
    > powodów do płaczu, bo się na taką marżę umówili.
    > A czy WIBOR będzie większy niż inflacja - pojęcia nie mam.

    > Ja się raczej od kilku lat dziwię dlaczego inflacja jest taka mała. Ale ja
    > się na tym nie znam.

    Inflacja przez lata czołówka/najwyższa w UE.
    Wg GUS jest zaniżana, opiera się na sztucznym "koszyku", dodatkowo
    powtarzane są dawne błędy statystyków brytyjskich - nieprawidłowe
    licznie cen np. ubrań związane z sezonowością. Polska inflacja
    wg wskaźników UE jest dużo wyższa.
    Na inflację ma wpływ kreacja pieniądza (b. dużo wydrukowano!),
    szybkość cyrkulacji (mała, dopiero przyspiesza). Stąd odświeżono
    zbrodniczy pomysł Keynesa by waluta miałą "termin ważności",
    w Chinach już się przymierzają.
    Szybkość obiegu zleży od tego dokąd te pieniądze trafią, do "realnej"
    gospodarki czy w spekulacje na giełdzie lub krypto. Np. w USA
    inflacja dopiero przyspiesza bo wcześniejszy dodruk szedł na
    pompowanie S&P500, w krypto a także spłacanie kredytów bo niepewność.
    Szybsze spłacenie kredytu przy niskiej akcji kredytowej to wycofanie
    pieniądza z gospodarki...
    (W USA dodatkowo inflację przyspieszają oczekiwania płacowe
    nakręcone dojściem socjalistów do władzy).

    > Mi się wydaje, że wszystkie procesy powinny odbywać się natychmiast, a tu
    > wygląda, że w zagadnienia o skali gospodarki całego kraju wbudowane są
    > jakieś duże stałe czasowe.

    "Stałe czasowe" zależą od wielu rzeczy, czasem to pojedyncze miesiące,
    czasem lata.

    > Tylko, że teoretycznie ten wzrost raty to nie jest zysk banku tylko jakieś
    > odzwierciedlenie tracenia przez pieniądz wartości na skutek inflacji.
    >
    > Prawdopodobnie robię bardzo głupie założenie, że WIBOR powinien być mniej
    > więcej równy inflacji, ale tak jest mi najłatwiej sobie to wytłumaczyć.

    Przy dużej akcji kredytowej i rywalizacji banków o wkłady klientów
    WIBOR mógł być wyższy od inflacji.
    Pamiętacie jak szef któregoś banku apelował by wzorem przepisów
    "antylichwiarskich" powstał przepis lustrzany - maks. oprocentowanie
    wkładów klientów? Były takie czasy!

    Arek

  • 55. Data: 2021-05-17 11:40:54
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 14 May 2021 18:31:38 +0200, _Master_ napisał(a):

    > Podpisałem też umowę z PAŃSTWEM że będzie czuwać aby banksterka
    > przestrzegała prawa. Za to zapłaciłem już grube pieniądze jako podatnik.
    > UMÓW SIĘ DOTRZYMUJE!

    Skoro podpisałeś umowę na kredyt frankowy, to dotrzymaj umowy.

    Nawiasem mówiąc, słabo ściemniasz, bo prawdziwy konfederata ma umysł ostry
    jak brzytwa i dlatego wie więcej tudzież potrafi wszystko przewidzieć 15
    ruchów do przodu. Ktoś taki na pewno nie dałby się wyciulać głupkowatym
    libkom z banksterki, a już nigdy nie liczyłby na państwo.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    wykorzystania do prac domowych"
    św. Tomasz z Akwinu

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 56. Data: 2021-05-17 20:22:06
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-05-15 o 18:59, Budzik pisze:

    > Ale to jakis aktualny kredyt czy sprzed lat?

    Ta sekwencja zaczyna się od linijki zawierającej słowo 'historycznie'.
    Dlatego wydawało mi się, że kontekst nie wymaga dopisywania informacji,
    że piszę o kredycie historycznym.
    Kredyt z końca 2011. W tym roku kończę spłacać.
    P.G.

  • 57. Data: 2021-05-17 20:28:04
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-05-16 o 17:44, Arek pisze:

    > "Stałe czasowe" zależą od wielu rzeczy, czasem to pojedyncze miesiące,
    > czasem lata.

    Stąd moje problemy. Ja się obracam w krótszych stałych czasowych.
    Niedawno wymyśliłem jakiś czujnik, gdzie wykrywanym sygnałem jest
    przesunięcie zbocza o 2ns.
    P.G.

  • 58. Data: 2021-05-18 18:37:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On 15 May 2021 16:59:47 GMT, Budzik wrote:
    > Użytkownik J.F j...@p...onet.pl ...

    > No to ile w koncu? :)

    Zeby to sie dalo powiedziec :-)
    Bo w umowie oprocz 0.5% prowizji i 1.5% marzy i 0.25% aktualnego
    wiboru sa jeszcze typowe podwyzki:
    -za nieustanowienie hipoteki na rzecz PKO BP,
    -za niezawarcie ubezpieczenia na zycie,
    -za niewykonanie czynnosci z par X
    -oplaty za kontrole i oceny nieruchomosci,
    -oplaty za utrzymanie konta ..
    -i chyba wliczyli koszt ubezpieczenia w RRSO

    J.

  • 59. Data: 2021-05-19 04:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F j...@p...onet.pl ...

    > Zeby to sie dalo powiedziec :-)
    > Bo w umowie oprocz 0.5% prowizji i 1.5% marzy i 0.25% aktualnego
    > wiboru sa jeszcze typowe podwyzki:
    > -za nieustanowienie hipoteki na rzecz PKO BP,

    Ale rozumiem ze ustanowisz?

    > -za niezawarcie ubezpieczenia na zycie,

    Ale ustanowisz?

    > -za niewykonanie czynnosci z par X

    Ale wykonasz?

    > -oplaty za kontrole i oceny nieruchomosci,

    Jakies znaczace, wielokrotnie powtarzajace sie kwoty?

    > -oplaty za utrzymanie konta ..

    Zaproponowali ci w ramach kredytu płatne konto? ;-D

    > -i chyba wliczyli koszt ubezpieczenia w RRSO

    Tak czy siak wychodzi mi ze ta specjalna oferta dla pracowników banku
    nie jest ani specjalna, ani szczegolnie dobra...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Zbyt wiele wiedzy nigdy nie ułatwia decyzji."

  • 60. Data: 2021-05-19 11:53:18
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 19 maja 2021 o 05:00:00 UTC+2 Budzik napisał(a):

    > Tak czy siak wychodzi mi ze ta specjalna oferta dla pracowników banku
    > nie jest ani specjalna, ani szczegolnie dobra...

    Dla pracowników INNYCH banków niż skarbonka! ;>
    Choć kto wie, może dla swoich mają jeszcze lepsze warunki?
    Cóż, jak kupować mieszkanie na kredyt to tylko zatrudnić się w banku - pytanie
    jeszcze, czy trzeba w banku pracować aż do końca kredytu, bo inaczej marża w górę? ;>
    Aha, jeszcze pozostaje pytanie, co zrobi bank-pracodawca, jak się dowie, że pracownik
    wziął KH w innym banku - a pewnie się dowie, bo na bank (nomen omen ;) jest warunek
    przelewu wynagrodzenia.
    No chyba że ten bank też ma jeszcze lepsze warunki dla własnych pracowników (np.
    przed kopanymi MŚ w Brazylii w 2014 visa i santander miały promo KK - jak się wzięło
    visę platinum, to dawali piłkę adidasa, taką samą jak grali na MŚ, a jak visę silver
    to taką zwykłą, tylko że z logo mistrzostw oraz visy - a że wtedy jeszcze był wymóg
    na visę platinum dochodu min. 10k/mc, to mamy tylko tą zwykłą - ale i tak jest dobra,
    nadal nią gramy - zaś pani w banku opowiadała żonie, że kolega wziął sobie visę
    platinum - no i piłkę adidasa - a jako pracownik banku był zwolniony z tego wymogu
    10k/mc).

    A oferta jak na warunki rynkowe niezła - 0,5% prowizji i marża 1,5% - nic lepszego
    nie znajdziesz, a i nawet takich troszkę tylko gorszych nie.
    Chyba że skarbonka dziczy na ubezpieczeniu i/lub opłatach dodatkowych.
    Jeśli nie, to właściwie jest to propozycja prawie na poziomie najlepszych, jakie były
    dostępne przez ostatnie 10 lat (no chyba że ktoś miał farta i trafił na promo 0,99%
    bez prowizji albo na 1,2%).

    Bo na rynku jak marża 1,79% to prowizja 2% - a i tak wymóg bycia "klientem select"
    (min. 10k/mc dla jednej osoby lub min. 15k/mc dla 2 osób) oraz obrotów na KK (tu do
    przeżycia, wymagają tylko 500/mc).
    Albo marża 1,99%, prowizja 1% - ale wymóg ponad 8k dochodu.
    Dla "szaraków" minimalne marże to 2% z prowizją 1,5-2% - a jak bez prowizji, to min.
    2,2% - i już robi się kredyt droższy o jakieś 30k przy 300k na 30 lat - czyli
    mieszkanie "drożeje" o 10%.
    I warto też zwrócić uwagę na wymagane ubezpieczenie - potrafi kosztować od 0,005% aż
    do 0,1% wartości nieruchomości rocznie - i to od całej wartości, a nie, jak w
    przypadku marży, tylko od sumy pozostałej do spłaty.