  • 1. Data: 2021-05-09 22:21:06
    Temat: Płatność blik i możliwość anulowania transakcji?
    Od: Robert Wicik <r...@g...com>

    Cze,
    czy można wystąpić do banku o anulowanie transakcji zapłaconej blikiem, jeśli
    odbiorca nie zrealizował dostawy?
    Żona zapłaciła za coś w, jak jej się wydawało, sklepie internetowym polska-ubrania.
    Po tygodniu zorientowaliśmy się, że ani strona sklepu ani e-mail nie istnieją.
    Płatność blikiem przez Przelewy24.
    Przelewy24 odpisały, że do transakcji był jeszcze jakiś pośrednik i zwrot będzie
    możliwy, jeśli tamci się zgodzą. Ale od kilku dni cisza.
    A co z blikiem? Jest sens składać reklamację w banku?

  • 2. Data: 2021-05-10 01:08:46
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 09.05.2021 o 22:21, Robert Wicik pisze:
    > Po tygodniu zorientowaliśmy się, że ani strona sklepu ani e-mail nie istnieją.

    Właśnie po to oszuści mają opcje BLIK (i nic poza tym), żeby było
    szybko, i żeby się tego nie dało wycofać. Przelew - można przez kilka
    godzin. Kartą - można chargebackować.
    Reklamuj. Ale najpierw zgłoście oszustwo na Policję.

    --
    Alf/red/

  • 3. Data: 2021-05-10 09:42:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Alf/red/" napisał w wiadomości grup

    >Właśnie po to oszuści mają opcje BLIK (i nic poza tym), żeby było
    >szybko, i żeby się tego nie dało wycofać. Przelew - można przez kilka
    >godzin.

    A z tym roznie bywa. Szczegolnie, ze tu jeszcze po drodze Przelewy24
    zamieszane.
    Pierwszy przelew, wewnetrzny, idzie od reki.

    A tu klient sie po tygodniu zorientowal.

    >Kartą - można chargebackować.

    Z tym charge back nie jest znowu tak rozowo.

    Ale przeciez, zeby przyjac pieniadze z BLIK ... czy nie nalezaloby sie
    zarejestrowac takze jak do przyjmowania platnosci z kart?
    Czyli jakas tam weryfikacja sprzedawczy powinna byc w banku.
    A tu jak widac dwoch posrednikow - Przelewy24 i jeszcze jeden -
    ciekawe jak sie rozliczą.

    >Reklamuj. Ale najpierw zgłoście oszustwo na Policję.

    Ciekawe kto ma ubezpieczenie od takich transacji ... dla Blik nikt?
    A skoro nikt ... nie trzeba weryfikować?

    Ale platnosc przez Przelewy24 mozna na wiele sposobow, wcale nie
    musial byc blik.

    J.

  • 4. Data: 2021-05-10 16:35:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.05.2021 o 09:42, J.F. pisze:

> [...]
    > Czyli jakas tam weryfikacja sprzedawczy powinna byc w banku.
    > A tu jak widac dwoch posrednikow - Przelewy24 i jeszcze jeden - ciekawe

    O ile wiem, po płatności BLIK pozostaje tylko fotka facjaty w
    bankomacie. Pozostają również dane przekazu BLIK, czyli przykładowo
    numer telefonu na który wysyłasz, ale ostatnio często to robią przez
    komunikator i to takie dziwne, co to nie za bardzo wiadomo, od kogo
    nawet danych się domagać.

    > Ale platnosc przez Przelewy24  mozna na wiele sposobow, wcale nie musial
    > byc blik.

    Inicjator pisze o BLIKu. Oczywiście, ze przelewy mogły iść na rachunek
    jakiś.

    --
    Robert Tomasik

  • 5. Data: 2021-05-10 18:08:57
    Od: Robert Wicik <r...@g...com>

    Dla ustalenia uwagi.
    Płatność za zakupiony towar była realizowana BLIK-iem poprzez Przelewy24.
    Przelewy24 odpisały nam, że był jeszcze jeden pośrednik - możliwe, że jakaś platforma
    sprzedażowa.
    Mieli sprawdzić, czy ten pośrednik dopuszcza anulowanie transakcji, ale od kilku dni
    cisza z ich strony.
    Uważajcie na oferty z facebooka i sprawdzajcie, czy sklep istnieje.
    I chyba lepiej płacić kartą kredytową niż blikiem - bo wtedy jest szansa na wycofanie
    płatności.

  • 6. Data: 2021-05-10 23:59:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.05.2021 o 18:08, Robert Wicik pisze:
    > I chyba lepiej płacić kartą kredytową niż blikiem - bo wtedy jest
    > szansa na wycofanie płatności.

    Jeśli zapłacisz przelewem na konto i dojdzie do oszustwa, to można w
    miarę szybko zablokować rachunek bankowy. To wbrew pozorom najlepszy
    sposób. niezłym sposobem jest płatność kartą, bo jeśli płatność ma
    miejsce bez fizycznej obecności karty, to można złożyć w banku
    reklamację. Płacenie przez jakieś dziwne serwisy utrudnia po prostu
    odzyskanie pieniędzy.

    --
    Robert Tomasik

  • 7. Data: 2021-05-11 11:23:52
    Temat: Re: Płatność blik i możliwość anulowUTF-8?Q?ania transakcji3f?
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Robert Tomasik.
    On 10.05.2021 23:59 you wrote:

    > Jeśli zapłacisz przelewem na konto i dojdzie do oszustwa, to można w
    > miarę szybko zablokować rachunek bankowy.

    Pracujesz w US, czy ci się tylko tak wydaje?

> [...]
    > to można złożyć w banku reklamację. Płacenie przez jakieś dziwne
    > serwisy utrudnia po prostu odzyskanie pieniędzy.

    Próbowałeś, czy tak sobie teoretycznie rozważasz?
    1. Na jakiej podstawie bank miałoby komuś zablokować rachunek (po pół
    roku na żądanie prokuratora, to prędzej)

    2. Na reklamację bez fizycznej obecności karty bank odpowie, że przecież
    posiadacz zlecił tę płatność, więc o co chodzi?

    W tej sytuacji, to raczej już tylko policja/prokurator. Ale jeśli konto
    na słupa, to szukaj wiatru w polu.

    --
    Pete

  • 8. Data: 2021-05-11 12:53:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 10 May 2021 16:35:37 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > numer telefonu na który wysyłasz, ale ostatnio często to robią przez
    > komunikator i to takie dziwne, co to nie za bardzo wiadomo, od kogo

    Ale to chyba musialbys warowac pod tym bankomatem i czekac az klient
    zechce zaplacic.

    A tu przeciez bylo "normalnie" - sprzedawca przekierowal platnosc na
    strone przelewy24, tam klient wybral Blika, P24 jakos tam obciazylo
    bank, przekazalo informacje sprzedawcy, i przelalo pieniadze -
    mozliwe, ze przelalo nieco pozniej.

    Tylko, ze skoro to taki normalny sprzedawca, to przyjalby i platnosc
    karta, wiec mysle, ze ktos go powinien zweryfikowac, na wypadek
    przyszlych klopotow.

    > Inicjator pisze o BLIKu.

    Przez Przelewy24.

    J.

  • 9. Data: 2021-05-11 17:30:16
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-05-10 o 18:08, Robert Wicik pisze:
    > Dla ustalenia uwagi.
    > Płatność za zakupiony towar była realizowana BLIK-iem poprzez Przelewy24.

    Nie rozumiem. Płaci się albo Blikiem albo przez Przelewy 24.
    Dwa razy zapłaciliscie?

    --
    animka

  • 10. Data: 2021-05-11 20:22:43
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Pete <n...@n...com> writes:

    > 2. Na reklamację bez fizycznej obecności karty bank odpowie, że przecież
    > posiadacz zlecił tę płatność, więc o co chodzi?

    Klient nie otrzymał należnego towaru -> prosta podstawa do reklamacji
    (i do chargebacku dla banku). BTW transakcja może być "card present", to
    niczego tu nie zmienia.
    --
    Krzysztof Hałasa