  • 1. Data: 2021-05-07 09:01:17
    Temat: Luka bezpieczeństwa: atakujący mogą czytać SMS-y i podsłuchiwać rozmowy. Narażone 40% smartfonów
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    https://www.dobreprogramy.pl/luka-bezpieczenstwa-ata
    kujacy-moga-czytac-sms-y-i-podsluchiwac-rozmowy-nara
    zone-40-smartfonow,6636761887976352a

    Tak wiem. Nie pierwsza i nie ostatnia.

    Ja się nie boję bo smrodu nie instaluję na telefonie z aplikacją bankową.
    Ale 99% gospodyń domowych już MA PROBLEM

    Bezpieczeństwo aplikacji bankowych na Androidzie...

    BUUUUAAACHCHCHCHAAAAA ;-)

  • 2. Data: 2021-05-07 11:10:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 7 May 2021 09:01:17 +0200, _Master_ wrote:
> [...]
    > Ale 99% gospodyń domowych już MA PROBLEM
    >
    > Bezpieczeństwo aplikacji bankowych na Androidzie...

    Moment moment.
    A co proponujesz? haslo jednorazowe SMS?

    A w linku nic nie ma o dostepie do aplikacji.

    J.

  • 3. Data: 2021-05-07 13:52:36
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On Friday, May 7, 2021 at 11:11:25 AM UTC+2, J.F wrote:
    kujacy-moga-czytac-sms-y-i-podsluchiwac-rozmowy-nara
    zone-40-smartfonow,6636761887976352a

    > Moment moment.
    > A co proponujesz? haslo jednorazowe SMS?
    >
    > A w linku nic nie ma o dostepie do aplikacji.

    On nie rozumie co czyta ;-)
    https://www.bleepingcomputer.com/news/security/qualc
    omm-vulnerability-impacts-nearly-40-percent-of-all-m
    obile-phones/

    Luka istnieje w procesorach produkowanych prze Quallcom (Snapdragon) i dotyczy ataku
    na telefon, nie na aplikacje jako takie. Więc oczywiście nie chodzi tylko o aplikacje
    bankowe, a wszystkie. Oczywiście można sobie wyobrazić, że eksploity atakujące
    aplikacje bankowe będą robione zaraz w drugiej kolejności...
    Jeśli idzie o Samsunga, to na Europę wysyłał zwykle wersje na swoim Exynosie, więc
    raczej w Polsce jest to mało groźne.

    Zainstalowanie programu wykorzystującego tę lukę umożliwia przejęcie kontroli nad
    sprzętem i ukrycie trojana przed mechanizmami kontroli Androida (w firmware modemu).
    Ale łaty są dostępne od grudnia, więc jak ktoś ma Androida aktualizowanego i nie
    bardzo starego, a nie przegapia aktualizacji systemu, to jest całkowicie bezpieczny.
    Z treści artykułu można też wysnuć wniosek, że również dla starszych, nie
    aktualizowanych _od niedawna_ telefonów, jeśli właściciel nie instaluje nowego
    oprogramowania i ma wyłącznie aplikacje bardzo renomowanych firm to też nie jest źle
    - w zasadzie jest bezpieczny.

    Przypuszczam, że łaty muszą dotyczyć jądra systemu, więc pewnie wchodzą do kodu
    udostępnianego przez Google'a. A to może oznaczać, że producenci telefonów nie muszą
    sami w swoich fragmentach systemu nic zmieniać, dzięki czemu taniej i szybciej mogą
    przygotować odp. upgrade.

    witrak()