  • 21. Data: 2021-05-14 08:29:26
    Temat: Re: kredyt w PLN
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-05-13, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    [...]

    > I jaki wibor do takiego obliczenia się bierze? Obecny? To nie będzie
    > żadnego zapasu na ewentualny przyszły wzrost rat.

    Tak to działa. I tak działało przy frankowiczach.
    Ty musisz mieć mózg by się nie zadłużać się pod tzw. korek.

    > Jakiś szacowany, że "tyle to może wzrosnąć"?

    Muszą pokazywać symulację "co jeśli" wibor będzie taki,
    siaki, owaki. Ale na ile dociera do klienta że WIBOR MOŻE
    tak wzrosnąć, to nie wiesz. Ja stawiam, że do wielu
    zadłużających się na obecnej górce to nie dociera.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 22. Data: 2021-05-14 09:42:07
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-14-maja-2021 o 08:29, Wojciech Bancer pisze:

    > Tak to działa. I tak działało przy frankowiczach.
    > Ty musisz mieć mózg by się nie zadłużać się pod tzw. korek.

    W kwestii FORMALNEJ.

    W kredytach frankowych kwota KAPITAŁU była uzależniona od kursu franka.
    ODSETKI to zupełnie inna sprawa.

    Chciałbyś aby dziś Ci bank oferował takie instrumenty spekulacyjne?

    Załóżmy że chciałbyś i wolno Ci chcieć

    Problem jest w tym że i kiedyś i teraz PRAWO NIE POZWALA bankowi takiej
    umowy Ci ZAPROPONOWAĆ.

  • 23. Data: 2021-05-14 09:58:18
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-05-14, _Master_ <M...@...pl> wrote:

    [...]

    > Chciałbyś aby dziś Ci bank oferował takie instrumenty spekulacyjne?

    Tak.

    > Problem jest w tym że i kiedyś i teraz PRAWO NIE POZWALA bankowi takiej
    > umowy Ci ZAPROPONOWAĆ.

    Bzdura.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 24. Data: 2021-05-14 10:08:15
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-14-maja-2021 o 09:58, Wojciech Bancer pisze:

    > Bzdura.

    O tak właśnie zachowują się banki przed tym jak zaczynają proponować
    ugody frankowiczom ;-)

  • 25. Data: 2021-05-14 10:22:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 13 May 2021 22:49:48 +0200, Michal Jankowski wrote:

    > A jak to właściwie jest przy udzielaniu kredytu? Bank wylicza klientowi
    > "zdolność kredytową", czyli jaka jest wysokość raty, jaką klient jest w
    > stanie spłacać ze swoich dochodów, tak?

    Jakos tak, ale chyba jednak z ryzykami.

    > I jaki wibor do takiego obliczenia się bierze? Obecny? To nie będzie
    > żadnego zapasu na ewentualny przyszły wzrost rat. Jakiś szacowany, że
    > "tyle to może wzrosnąć"?

    Tak mysle, ze taki biora.
    Albo po prostu jakis "wspolczynnik bezpieczenstwa" doliczaja, i zapas
    jest, na nieprzewidziane wzrosty.

    J.

  • 26. Data: 2021-05-14 10:30:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 13 May 2021 07:25:42 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

    > Teraz w złotówkach poniżej 2% marży są tylko oferty dla klientów "premium" - a i
    tak najlepsza to 1,8%.

    1.5%
    Ale fakt - oferta specjalna, nie dla wszystkich.

    > Co do marż frankowych - należałoby jeszcze do nich doliczyć spread - np. spread 6%
    przy kredycie na 30 lat podnosi marżę o 0,2pp. Patrząc na dalszy rozwój wypadków i
    umożliwienie spłaty we frankach należy to pomnożyć przez powiedzmy 0,75.

    A potem mozna bylo splacac w walucie ...

    > Suma oczywiście nadal niższa niż marże złotówkowe.
    > No i WIBOR na małym, ale jednak plusie, a LIBOR CHF obecnie na całkiem ładnym
    minusie - ok. -0,75%. Gdyby tylko nie ten kurs (oczywiście tyczy się to tych, co w
    owczym pędzie wzięli kredyt przed samym krachem - ten sam mechanizm, co pamiętni
    kupcy akcji banku śląskiego czy amber gold...)

    mbank sie zabezpieczyl, ale to klauzula niedozwolona :-)

    J.

  • 27. Data: 2021-05-14 11:55:55
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-05-14, _Master_ <M...@...pl> wrote:

    > O tak właśnie zachowują się banki przed tym jak zaczynają proponować
    > ugody frankowiczom ;-)

    I frankowicze omamieni prawniczym bełkotem o darmowych mieszkaniach.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 28. Data: 2021-05-14 11:59:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik JaceK JaceK@wu_pe.pe_el ...

> [...]
    > obowiązującym w okresie spłaty kredytu.
    >
    > Wydaje mi się, że znowu będzie płacz. Patrzyłem na symulację dla
    > rat ze zwiększonym wskaźnikiem WIBOR i wzrost raty jest naprawdę
    > spory. Mam wrażenie, że banki dążą do rozwiązania sprawy
    > frankowiczów jednocześnie budując bardzo podobną sytuację (summa
    > summarum) z kredytami w PLN. Finalnie kredytobiorcy PLN też będą
    > płakać. Tak jakby banki chciały "odrobić" straty dając kredyty,
    > których rata prawdopodobnie również wzrośnie dość sporo.
    >
    > Czy dobrze myślę i faktycznie jest się czego obawiać?

    Oczywiście ze trzeba to wziac pod uwage.
    Banki imo powinny do umowy dołączac informacje ze przy takim wiborze
    rata bedzie wyonosiła tyle a przy takim tyle zeby to klientowi
    uzmysłowić ze to nie bedzie nic dziwnego jak wibor skoczy o 5 punktów
    procentowych.

    Jest jednak znaczaca roznica miedzy sytuacja frankowiczów a sytuacja
    kredytobiorców PLN - w przypadku tych drugich ryzykujesz ze zmieni ci
    sie wysokosc raty ale nadal masz tyle samo do spłaty.
    W przypadku frankowiczów, jak frank skoczył x2 to automatycznie
    zmieniła sie kwota pozyczki do spłaty.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z

  • 29. Data: 2021-05-14 11:59:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Piotr Gałka p...@c...pl ...

    > Nie koniecznie.
    > Na razie pożyczają pieniądze i chyba płacą za nie mniej niż wynosi
    > inflacja. Jak będą płacić o marżę więcej niż wynosi inflacja to
    > właściwie nie mają powodów do płaczu, bo się na taką marżę umówili.

    Z ciekawości - na jaka obecnie marze mozna liczyc przy hipo?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Poproszę o lekarstwo na zachłanność, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO

  • 30. Data: 2021-05-14 12:12:49
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    On 14.05.2021 10:30, J.F wrote:
    > 1.5%
    > Ale fakt - oferta specjalna, nie dla wszystkich.

    W którym banku jest taka niska?