  • 11. Data: 2006-03-09 12:25:07
    Temat: Re: kredyt hipoteczny w mbanku
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Jacek Popławski porozsypywal nastepujace haczki:
    > A możesz mi to opisać lub podać link do informacji na ten temat?
    > Nie podoba mi się oprocentowanie obecnego kredytu, to mogę zaciągnąć
    > kredyt w innym banku na spłatę tego? Ale co z odsetkami? I z problemami
    > ze wcześniejszą spłatą?
    Przenosisz kredyt do innego banku... poczytaj o kredytach refinansujacych.
    > Niestety nie wiem jeszcze też co to jest rachunek bilansujący...
    W skrocie dziala to tak odsetki naliczane sa od roznicy pomiedzy kwota
    kredytu a kwota na (zazwyczaj nieoprocentowanym) rachunku bilansujacym.
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 12. Data: 2006-03-09 13:23:36
    Od: MrMrooz <m...@s...gazeta.pl>

    Jacek Popławski wrote on 2006-03-09 11:02:
    > Niestety nie wiem jeszcze też co to jest rachunek bilansujący...
    To coś co się przydaje jak masz chwilowe wzrosty ilości gotówki. Masz
    kredyt na 100tys. I kredyt jest oprocentowany na np. 7% rocznie. Masz
    chwilowy przypływ kasy np. 30tys, którą np. za miesiąc, dwa lub rok
    będziesz potrzebował. Przy zwykłym kredycie (bez bilansowania) jak
    wpłacisz to na kredyt, to już tego nie wydasz. Jak wpłacisz je na
    rachunek bilansujący, to wtedy możesz je wydać za ten np. rok, a przez
    ten czas kasa ta jest oprocentowana tak jak kredyt - bo nie płacisz
    odsetek od tej kwoty.

    Pozdrawiam
    Michał M

  • 13. Data: 2006-03-09 14:39:59
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    Artur 'Zmechu' Prokopiuk napisał(a):
    > Ale działa to mniej więcej tak - np 20 marca wg. harmonogramu rata wynosi
    > 150CHF, z czego 100 to kredyt i 50 odsetki. Jak zechcesz spłacić dziś np
    > 10CHF to z konta ubędzie Ci 10+40 CHF (40 to odsetki na dzień dzisiejszy).
    > Jak spłacisz 1000CHF to będzie to kosztowało 1040CHF itp, oczywiście
    > wszystko po kursie z danego dnia.

    Niestety nie rozumiem tych liczb.

    > Generalnie - spłacasz dowolną kwotę + odsetki na chwile obecną.

    Czy jeśli masz np. 149000 kredytu to możesz jednego dnia spłacić
    nadmiarowo 5000 i kwota spadnie Ci do 144000 ?

  • 14. Data: 2006-03-09 14:41:01
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    MrMrooz napisał(a):
    > chwilowy przypływ kasy np. 30tys, którą np. za miesiąc, dwa lub rok
    > będziesz potrzebował. Przy zwykłym kredycie (bez bilansowania) jak

    Wielkie dzięki za wyjaśnienie, coraz więcej wiem o kredytach dzięki Wam :)

    Znalazłem jeszcze na stronie mPlanu informację, że trzeba mieć 20%
    wkładu własnego, to jest aktualne...?

  • 15. Data: 2006-03-09 15:20:51
    Od: a...@t...pl (Bartek)

    > Czy jeśli masz np. 149000 kredytu to możesz jednego dnia spłacić
    > nadmiarowo 5000 i kwota spadnie Ci do 144000 ?

    Jesli kwota nadplaconego kapitału wyniesie 5.000 CHF to wartosc kapitalu do
    splaty spadnie do 144.000 CHF. Rachunek za to, z którego nadplacasz kredyt
    zostanie obciążony 5.000 CHF i odsetki narosle od dnia ostatniej raty
    (nadplaty) do dnia dokonania tej konkretnie nadplaty.

    Wszystko oczywiscie zostanie przeliczone po odpowiednim w momenice splaty
    kursie sprzedazy waluty, jesli kredyt jest denominowany w CHF.

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh

    www.stowarzyszenie-pomoc.az.pl/jeden_procent.html

  • 16. Data: 2006-03-09 15:39:44
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    Bartek napisał(a):
> [...]
    > kredyt zostanie obciążony 5.000 CHF i odsetki narosle od dnia ostatniej
    > raty (nadplaty) do dnia dokonania tej konkretnie nadplaty.

    Czyli spłacam pewnego dnia normalną ratę i zostaje mi 149.000 (może dla
    realizmu PLN), potem kilka dni później chcę spłacić jeszcze 5.000,
    kredyt spadnie do 144.000 a zapłacę trochę więcej niż 5.000, konkretnie
    5.000 plus kwota odsetek która narosła przez te kilka dni? Ta kwota
    odsetek nie zależy chyba od tego ile nadmiarowo chcę zapłacić?

  • 17. Data: 2006-03-09 16:39:04
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > plus kwota odsetek która narosła przez te kilka dni? Ta kwota odsetek nie
    > zależy chyba od tego ile nadmiarowo chcę zapłacić?

    Nie, no skąd.

    W tym przypadku kwota odsetek wynosic bedzie:

    149.000 x (stopa%roczna / 360 ) x (liczba dni od ostatniej splaty).

    Jesli nadlacisz 5.000 to kwota odsetek bedzie taka sama jakbys nadplacil 10
    .

    Pozdrawiam
    _________________________

  • 18. Data: 2006-03-09 21:13:40
    Od: "Artur 'Zmechu' Prokopiuk" <z...@p...onet.pl>

    W poprzednim odcinku serialu pl.biznes.banki, Jacek Popławski
    <j...@i...pl> napisał(a):

    > Czy jeśli masz np. 149000 kredytu to możesz jednego dnia spłacić
    > nadmiarowo 5000 i kwota spadnie Ci do 144000 ?

    Tak. Jak potem jeszcze spłacisz 4000 to zostanie Ci 14.000.

    Ale pamiętaj, iż cały czas rosną Ci odsetki, musisz więc dodatkowo spłacić
    te, które narosły między jedną a drugą spłatą :-)

    Pozdrawiam
    Artur
    --
    Medżik DiscoPolo Mejker:
    http://www.mdpm.bzi.pl/

  • 19. Data: 2006-03-09 21:17:31
    Od: "Artur 'Zmechu' Prokopiuk" <z...@p...onet.pl>

    <j...@i...pl> napisał(a):

    > Znalazłem jeszcze na stronie mPlanu informację, że trzeba mieć 20%
    > wkładu własnego, to jest aktualne...?

    Nie sądzę. Myślę, że nie byłoby większych problemów nawet z 0% wkładu
    własnego.

    Oczywiście miej to na uwadze, że im mniejszy masz wkład własny, tym gorsze
    warunki otrzymasz.

    Pozdrawiam
    Artur
    --
    Medżik DiscoPolo Mejker:
    http://www.mdpm.bzi.pl/

  • 20. Data: 2006-03-09 23:42:36
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    my newsreader told me that Bartek wrote:
    > 149.000 x (stopa%roczna / 360 ) x (liczba dni od ostatniej splaty).
    >
    > Jesli nadlacisz 5.000 to kwota odsetek bedzie taka sama jakbys nadplacil 10

    O to właśnie mi chodziło, czyli nie ma znaczenia ile nadpłacę, tylko kiedy to
    zrobię. Jeszcze raz dzięki.

    --
    Free Software - find interesting programs and change them
    NetHack - meet interesting creatures, kill them and eat their bodies