  • 1. Data: 2006-03-08 12:18:27
    Temat: Sygma Banque - wpis do BiK
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>

    Chciałem wziąć kredyt na zakup maszyny poligraficznej. Niewysoki bo już
    niewiele brakuje - niestety jak nie uda mi się uzyskać kredytu to
    zaliczka w wysokości 15 tys zł przepadnie :(

    Okazało się niestety, że jestem wpisany do BiK. Wysokość zaległości - 20
    zł. Zresztą nie o kwotę chodzi bo solidności i uczciwości nie mierzy się
    kwotami. Wpis to wpis i bank kredytu nie da.

    Według informacji z BiK do bazy wpisała mnie firma o nazwie Sygma Banque
    Socete Anonyme - taki bank obsługujący hipermarkety. Kiedyś brałem taki
    kredyt (bodajże w Auchan) ale wszystko ładnie i uczciwie pospłacane na
    co mam papierki. W życiu bym nie uwzględniał w inwestycji pozycji kredyt
    gdybym nie miał pewności, że w BiK'u nie fuguruję.

    Dzwonię do Sygma i dowiaduję się, że w ich bazie nie widnieję. Klops!
    Sygma nic ode mnie nie chce, BiK ma mój wpis. Zaliczka pewnie
    przepadnie. A ja kompletnie nie wiem co robić. Usunięcie wpisu może
    trwać miesiąc - pytanie pierwsze czy BiK miał prawo mnie tam wpisać a
    drugie, skoro nie ma mnie w bazie kredytobiorców w Sygma to na jakiej
    podstawie wpis został dokonany? Ma ktoś pomysł jak to sprawdzić? BiK nie
    udziela innych informacji jak nazwa wpisującego a Sygma się wypiera.

    Z poważaniem
    Juzek Kocimientka

  • 2. Data: 2006-03-08 12:27:06
    Temat: Re: Sygma Banque - wpis do BiK
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > dokonany? Ma ktoś pomysł jak to sprawdzić? BiK nie udziela innych
    > informacji jak nazwa wpisującego a Sygma się wypiera.

    Wystąpic do BIK o informacje o sobie.
    Ponadto, wystąpic do Sygma Bank o pisemne potwierdzenie, ze wszystko jest ok
    z tym kredytem.
    Po uzyskaniu tego, okazac w swoim banku.

    Bik nie spisuje sam z siebie, ale na skutek wniosku banku.

    BIK nie jest doskonaly i jest tam kupa bledów, zwyklych ludzkich, bardzo
    niestety komplikujących zycie.

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh

    www.stowarzyszenie-pomoc.az.pl/jeden_procent.html

  • 3. Data: 2006-03-08 12:53:26
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>

    Bartek napisał(a):

    > Po uzyskaniu tego, okazac w swoim banku.

    Nie, bank odpada bo widzi tylko kwote. Trzeba pewnie okazac to w BiK i
    poczekac miesiac az laskawie wypisza. Teraz już znam więcej szczegółów.

    Dotyczy to faktycznie kredytu w Auchan - to byl zakup telewizora w 2001
    roku. Wszystkie raty splacone. Auchan sprzedał urojoną wierzytelność
    firmie Accord (a może Accord działał w imieniu Auchan), potem
    powędrowało to do BRE a potem do Sygma (w grudniu zeszłego roku). No i
    Sygma walnęła wpis do BiK. Pozostaje chyba skierować do Sygma pismo żeby
    podali podstawę wpisu i jeśli nie będzie to wystarczająco wiarygodne
    to... nie wiem, może sprawa cywilna o utraconą zaliczkę za maszynę - nie
    wiem tu jeszcze będę rozmawiał z adwokatem :)

    Dzięki za szybką odpowiedź.

    Z poważaniem
    Juzek Kocimientka

  • 4. Data: 2006-03-08 13:00:18
    Od: "Krasnal \(Zabrze\)" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Juzek Kocimientka" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sprawa cywilna o utraconą zaliczkę za maszynę - nie wiem tu jeszcze będę

    A w jakim to banku chcesz wziąc kredyt ?

    Ja byłem sprawdzany przez MultiBank, na miejscu Pani zrobiła wydruk z BIK'u
    i na miejscu porozmawialiśmy o tym wydruku.
    Mam trochę kredytów, wszystkie w trakcie spłacania ale mam wysoki status
    punktowy (spłacam bardzo dobrze).

    Kwoty jej w ogóle nie interesowały tylko czy jest wszystko spłacane w
    terminie.

    Wisiał mi jeszcze kredyt, który był w 2004 roku spłacony, ale na miejscu
    pokazałęm jej potwierdzenie z banku, że kredyt spłacony i powiedziała, że OK

    Pozdrawiam

    Krasnal, GG#1103

  • 5. Data: 2006-03-08 13:18:11
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>

    Krasnal (Zabrze) napisał(a):

    > A w jakim to banku chcesz wziąc kredyt ?

    mbank :) Jako jedna z opcji.

    > Kwoty jej w ogóle nie interesowały tylko czy jest wszystko spłacane w
    > terminie.

    No a to wisi jako niespłacone pewnie i stąd problem.

    > Wisiał mi jeszcze kredyt, który był w 2004 roku spłacony, ale na miejscu
    > pokazałęm jej potwierdzenie z banku, że kredyt spłacony i powiedziała,
    > że OK

    Teraz pracownik usiłuje z Sygma wydębić potwierdzenie o niezaleganiu :)
    Może mu się uda :)

    > Pozdrawiam
    > Krasnal, GG#1103

    Z poważaniem
    Juzek Kocimientka

  • 6. Data: 2006-03-08 14:03:49
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Wed, 08 Mar 2006 13:18:27 +0100, Juzek Kocimientka
    <k...@i...pl> wrote:

> [...]
    >podstawie wpis został dokonany? Ma ktoś pomysł jak to sprawdzić? BiK nie
    >udziela innych informacji jak nazwa wpisującego a Sygma się wypiera.

    Skoro BIK podaje, że dane podał Sygma Bank, to zwracasz się pisemnie
    do Sygma Bank o usunięcie wpisu z BIK, a do tego uprzedzasz, że
    niewykonanie w/w czynności w określonym terminie spowoduje utratę
    zaliczki, przez co będziesz zmuszony zażąać odszkodowania od Sygma
    Bank na podstawie art. 415 K.C.
    Możesz też zarządać od Sygma Bank zaświadczenia, że wpis w BIK jest
    błedny, a Ty nie zalegasz i nie zalegałeś. Być może to wystarczy
    bankowi udzielającemu kredyt.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ http://www.fototok.tkb.pl/pt/photo.php?p=100361

  • 7. Data: 2006-03-09 08:35:34
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>

    Adam Płaszczyca napisał(a):

> [...]
    > niewykonanie w/w czynności w określonym terminie spowoduje utratę
    > zaliczki, przez co będziesz zmuszony zażąać odszkodowania od Sygma

    Hmm... a nie można od BiK, który jest administratorem bazy zawierającej
    dane osobowe zażądać sprostowania błędnego wpisu? Mnie nie musi
    koniecznie obchodzić kto i na jakiej podstawie wpisu dokonał - jest
    błędny i BiK będzie musiał albo go poprawić albo wykazać, że znajdujące
    się tam dane są prawdziwe. Chyba, że BiK nie "podpada" pod ustawę o
    ochronie danych osobowych lub podpada w jakiś szczególny sposób, który
    moje pretensje do BiK'u czyni bezzasadnymi.

    > Możesz też zarządać od Sygma Bank zaświadczenia, że wpis w BIK jest
    > błedny, a Ty nie zalegasz i nie zalegałeś. Być może to wystarczy
    > bankowi udzielającemu kredyt.

    Chciałem wziąć kredyt w mbanku bo tam mam konto firmowe i naprawdę spore
    obroty na tym koncie. Ale ich to nie interesuje - jest wpis w BiK więc
    nie mamy o czym rozmawiać :|

    Z poważaniem
    Juzek Kocimientka

  • 8. Data: 2006-03-09 09:14:20
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Thu, 09 Mar 2006 09:35:34 +0100, Juzek Kocimientka
    <k...@i...pl> wrote:

    >Hmm... a nie można od BiK, który jest administratorem bazy zawierającej
    >dane osobowe zażądać sprostowania błędnego wpisu? Mnie nie musi

    Zażądać można, a BIK odmówi. Właścicielem danych jest nei BIK, a bank.

    >się tam dane są prawdziwe. Chyba, że BiK nie "podpada" pod ustawę o
    >ochronie danych osobowych lub podpada w jakiś szczególny sposób, który
    >moje pretensje do BiK'u czyni bezzasadnymi.

    OIDP, to mają oni na swojej stronie wyjaśnione to zagadnienie.

    >Chciałem wziąć kredyt w mbanku bo tam mam konto firmowe i naprawdę spore
    >obroty na tym koncie. Ale ich to nie interesuje - jest wpis w BiK więc
    >nie mamy o czym rozmawiać :|

    No to pozostaje walka z Sygmą.

  • 9. Data: 2006-03-09 10:41:26
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@W...gazeta.pl>

    Juzek Kocimientka <k...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > ochronie danych osobowych lub podpada w jakiś szczególny sposób, który
    > moje pretensje do BiK'u czyni bezzasadnymi.

    Akurat w dzisiejszym dodatku do Rzeczpospolitej sa artykuły o BIK. Może Ci
    się cos z tego przyda:
    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/pieniadze_06030
    9/index.html

    Miłego dnia
    Tomek

  • 10. Data: 2006-03-09 11:04:17
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>

    Tomasz Opalski napisał(a):

    > Akurat w dzisiejszym dodatku do Rzeczpospolitej sa artykuły o BIK. Może Ci
    > się cos z tego przyda:
    > http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/pieniadze_06030
    9/index.html

    Super, dzięki :)

    Takw ogóle to byłem dzisiaj w BiK. Konkluzja jest niewesoła - bez
    względu na zakończenie tej sprawy będę w BiK wisiał - już nieważne z
    jakim statusem to ten urojony dług będzie. Pan z BiK poradził udać się
    na policje i złożyć zawiadomienie, że Sygma bezprawnie korzystała z
    moich danych osobowych. Cóż - najwyraźniej zaliczka na maszynę
    przepadnie chyba, że uda mi się znaleźć na dniach bank który tym wpisem
    jednak się nie przejmie :(

    > Miłego dnia
    > Tomek

    Z poważaniem