  • 1. Data: 2006-03-08 16:11:23
    Temat: kredyt hipoteczny w mbanku
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    Czy ktoś z was brał lub próbował brać kredyt mieszkaniowy w mbanku?

    1) Jak długo się czeka na decyzję?
    2) Jakie są wady tego banku?
    3) Na co trzeba uważać?

  • 2. Data: 2006-03-08 16:50:46
    Temat: Re: kredyt hipoteczny w mbanku
    Od: "X" <...@w...pl>

    Dwa tygodnie temu (dokładnie 14 dni) zadzwoniłem do nich i poinformowałem,
    że jestem zainteresowany wzięciem kredytu. Do tej pory (po tygodniu) zgłosił
    się do mniekonsultant, wypytał o dane do kredytu i powiedział, że drugi
    konsultant do mnie zadzwoni, ale jeszcze się nie doczekałem.

    Leję ten bank

    Pozdrówka

  • 3. Data: 2006-03-08 17:06:36
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    my newsreader told me that X wrote:
> [...]
    > się do mniekonsultant, wypytał o dane do kredytu i powiedział, że drugi
    > konsultant do mnie zadzwoni, ale jeszcze się nie doczekałem.

    Może z góry odrzucili wniosek? :)

    --
    Free Software - find interesting programs and change them
    NetHack - meet interesting creatures, kill them and eat their bodies

  • 4. Data: 2006-03-08 20:20:39
    Od: "Marcin" <n...@n...ocm>

    Witam

    Użytkownik "Jacek Popławski" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Czy ktoś z was brał lub próbował brać kredyt mieszkaniowy w mbanku?
    >
    > 1) Jak długo się czeka na decyzję?

    Kiedys czekalem tyle, ze zrezygnowalem.

    > 2) Jakie są wady tego banku?

    Nie ma oddzialow i jak trzeba zalatwic cos to trwa to dlugo bo przez telefon
    nowej osobie musisz tlumaczyc wszystko od poczatku. Jak potrzeba jakiegos
    papierka to czeka sie strasznie dlugo.

    > 3) Na co trzeba uważać?

    Bank moze zmienic oprocenotwanie kredytu hipotecznego kiedy chce i jak chce
    wiec trzeba na to uwazac. Krotka historia multi i mB uczy, ze jest to dosc
    drogi kredyt
    w porownaniu z konkurencja (w tej gdzie oprocentowanie jest scisle
    okreslone) w
    dluzszym terminie. Chyba, ze mocno korzystasz z bilansowania.

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 5. Data: 2006-03-08 21:56:02
    Od: "Artur 'Zmechu' Prokopiuk" <z...@p...onet.pl>

    W poprzednim odcinku serialu pl.biznes.banki, Jacek Popławski
    <j...@i...pl> napisał(a):

    > Czy ktoś z was brał lub próbował brać kredyt mieszkaniowy w mbanku?
    >
    > 1) Jak długo się czeka na decyzję?
    Już nie pamiętam, ale nie było to starsznie długo... Najwięcej jak
    zazwyczaj zajmuje czasu gromadzenie dokumentów. AFAIR od złożenia kompletu
    kwitków do decyzji minęło ze dwa tygodnie.

    > 2) Jakie są wady tego banku?
    Zasada określania oprocentowania. Ale na chwilę obecną jest konkurencyjne.

    > 3) Na co trzeba uważać?
    Stara biznesowa zasada - nie zgadzać się na pierwszą ofertę :-)

    Dla mnie plusem mBanku przy kredycie były:
    - mała biurokracja (nie trzeba wypełniać wniosku na x-dziesięciu stronach)
    - niskie koszty uzyskania kredytu (ja zamknąłem się w kwocie < 1000zł,
    łącznie z prowizją, aneksami, wekslami i znaczkami na listy do banku).
    - brak opłat za "byleco", czyli nie ma bzdetów typu opłata za nadzór
    inżynierski (czy jak to się tam fachowo nazywa), wycenę nieruchomości,
    wcześniejszą spłatę itp.
    - prosty i funkcjionalny serwis transakcyjny via WWW - klik-klik i w
    dowolnej chwili spłacam dowolną kwotę.

    Do minusów:
    - konieczność trzymania "ręki na pulsie", czyli nie ma co za bardzo liczyć
    na odpowiedź z banku lub konsultanta jak się o to nie upomni
    - stosukowo niski współczynnik negocjowalności :-)

    Pozdrawiam
    Artur
    --
    Medżik DiscoPolo Mejker:
    http://www.mdpm.bzi.pl/

  • 6. Data: 2006-03-09 07:40:10
    Od: grook <g...@o...pl>

    Jacek Popławski napisał(a):
    > Czy ktoś z was brał lub próbował brać kredyt mieszkaniowy w mbanku?
    >
    > 1) Jak długo się czeka na decyzję?
    > 2) Jakie są wady tego banku?
    > 3) Na co trzeba uważać?

    przyklad z centrum mBank we Wroclawiu:

    1. od momentu pierwszej wizyty w banku do wyplaty kasy niecale 2
    tygodnie (jesli mieszkanie developerskie niczym sie nie przejmujesz bo
    wszystkie papiery zalatwia za ciebie bank)

    2. procent ustala zarzad (nie ma stalej marzy + wibor/libor) ale przy
    dzisiejszej konkurencji i latwosci przeniesienia kredytu chyba nie ma
    sie co bac. tymbardziej ze jesli masz jakas kaske na rachunku
    bilansujacym (dziala tylko w zl) to i tak wychodzi taniej jak gdzie
    indziej (dla przykladu nowoscia w pkobp jest rowniez rachunek
    bilansujacy ale gdy z niego korzystasz oprocentowanie wzrasta o 1pp:) )

    3. na wszystko jak w kazdym banku

    pozdrawiam
    grook

  • 7. Data: 2006-03-09 07:45:17
    Od: jaszczur <m...@c...op.pl>

    Przeglądam pl.biznes.banki
    a tam użytkownik *Jacek* pisze:

    > Czy ktoś z was brał lub próbował brać kredyt mieszkaniowy w mbanku?
    > 1) Jak długo się czeka na decyzję?
    > 2) Jakie są wady tego banku?
    > 3) Na co trzeba uważać?
    Znajoma czekała na decyzję tak długo, że prawie musiała płacić
    karę umowną sprzedającemu mieszkanie...

    --
    '''..\
    < _| (

  • 8. Data: 2006-03-09 10:02:02
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    grook napisał(a):
    > przyklad z centrum mBank we Wroclawiu:

    Czyli we Wrocławiu jest jakiś normalny odział mBanku? gdzie?

    > 2. procent ustala zarzad (nie ma stalej marzy + wibor/libor) ale przy
    > dzisiejszej konkurencji i latwosci przeniesienia kredytu chyba nie ma
    > sie co bac.

    A możesz mi to opisać lub podać link do informacji na ten temat?

    Nie podoba mi się oprocentowanie obecnego kredytu, to mogę zaciągnąć
    kredyt w innym banku na spłatę tego? Ale co z odsetkami? I z problemami
    ze wcześniejszą spłatą?

    > tymbardziej ze jesli masz jakas kaske na rachunku
    > bilansujacym (dziala tylko w zl) to i tak wychodzi taniej jak gdzie

    Niestety nie wiem jeszcze też co to jest rachunek bilansujący...

  • 9. Data: 2006-03-09 10:02:53
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    Artur 'Zmechu' Prokopiuk napisał(a):
    > - prosty i funkcjionalny serwis transakcyjny via WWW - klik-klik i w
    > dowolnej chwili spłacam dowolną kwotę.

    A jest gdzieś na stronie mBanku wyjaśnione jak to dziala? Czy jeśli chcę
    spłacić więcej niż wynosi rata, to spłacam samą podstawę kredytu?

  • 10. Data: 2006-03-09 11:57:24
    Od: "Artur 'Zmechu' Prokopiuk" <z...@p...onet.pl>

    W poprzednim odcinku (news:duouh0$mg0$2@atlantis.news.tpi.pl) serialu
    p.t. pl.biznes.banki Jacek Popławski <j...@i...pl> napisał(a):

    > A jest gdzieś na stronie mBanku wyjaśnione jak to dziala? Czy jeśli
    > chcę spłacić więcej niż wynosi rata, to spłacam samą podstawę
    > kredytu?

    Możliwe, ze jest to w wersji demo serwisu transakcyjnego.

    Ale działa to mniej więcej tak - np 20 marca wg. harmonogramu rata wynosi
    150CHF, z czego 100 to kredyt i 50 odsetki. Jak zechcesz spłacić dziś np
    10CHF to z konta ubędzie Ci 10+40 CHF (40 to odsetki na dzień dzisiejszy).
    Jak spłacisz 1000CHF to będzie to kosztowało 1040CHF itp, oczywiście
    wszystko po kursie z danego dnia.

    Jak spłacisz dodatkowo 1000CHF dodatkowo jeszcze jutro, to z konta Ci
    pobiorą ok. 1005CHF (te 5 CHF narosło przez noc).

    Generalnie - spłacasz dowolną kwotę + odsetki na chwile obecną.

    Pozdrawiam
    Artur
    --
    Medżik DiscoPolo Mejker: