  • 11. Data: 2010-08-10 19:04:19
    Temat: Re: kradzieze z kont na dowod?
    Od: krzysztofsf <k...@o...pl>

    pmlb pisze:

    > Tu pisza o wyciaganiu kasy z kont bankowych:)
    > Pomysl tylko, jak masz dostep do fizycznej teczki/segregatora/file
    > (wybierz sobie) danej osoby to jaki jest problem z "podpieciem" sie do
    > takiego konta?
    > Wierz mi, p[racownik banku, nawet kasjer ma up[rawnienia w systemie, by
    > np. zrobic przelew, wyplacic kase... doslownie moze zrobic z zawartoscia
    > konta co tylko chce. Bank takich informacji nie ujawni bo to tajemnica
    > bankowa. Wiec pozostaje wierzyc, ze to gangi z rumuni...

    Informacje prasowe sa (tak przynajmniej zakladam) powiazane z danymi
    uzyskanymi od policji.
    Pierwsze co, to policja w sledztwie sprawdzi czy taki dowod zostal
    wystawiony i na takie nazwisko.

  • 12. Data: 2010-08-10 19:07:08
    Od: krzysztofsf <k...@o...pl>

    Clegan pisze:

    > Może ktoś wie jak wygląda zmiana wzoru podpisu bez znajomości
    > poprzedniego ? Nie wiem jak to miałoby wyglądać w praktyce.

    To nie haslo w komputerze, gdzie najpierw podaje sie stare.
    Tylko w mBanku procedury zmiany podpisu sa tak trudne, ze wrecz
    niemozliwe :)

    Przeciez dlatego zmieniasz wzor podpisu, boi z jakis przyczyn masz
    problemy z wpisywaniem dotychczasowego.

  • 13. Data: 2010-08-10 19:10:28
    Od: krzysztofsf <k...@o...pl>

    Rafał pisze:

    > Jeśli to jest kolejne wystawienie dowodu to zdjęcie mają w aktach. Jak
    > nie mają totalnego chaosu to trwa to z 2 minuty.

    Pytanie, czy maja procedure weryfikacji zgodnosci zdjecia w swoich
    instrukcjach wewnetrznych - osobiscie watpie.

    Jesli taka procedura by istniala, okradzeni mogliby zaskarzyc organ
    wystawiajacy.

    Ogolnie ciekawe jak wyglada sprawa odpowiedzialnosci za taka kradziez na
    uzyskany nielegalnie oryginalny dowod?

    Powierzylismy pieniadze bankowi a bank je wydal obcej osobie.

  • 14. Data: 2010-08-10 19:13:22
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    krzysztofsf pisze:

    > To nie haslo w komputerze, gdzie najpierw podaje sie stare.

    W każdym banku, w którym kiedykolwiek zmieniałem podpis, znajomość
    starego była wymagana.

    --
    MiCHA

  • 15. Data: 2010-08-10 19:43:56
    Od: krzysztofsf <k...@o...pl>

    Przemyslaw Kwiatkowski pisze:

    > W każdym banku, w którym kiedykolwiek zmieniałem podpis, znajomość
    > starego była wymagana.

    Najpierw podpisywales sie "po staremu" ?
    Bez wzgledu na przyczyny zmiany wzoru podpisu - "Po chorobie rece mi sie
    tak trzesa, ze musze podpisywac sie w prostrzy sposob" ?

  • 16. Data: 2010-08-10 20:01:06
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    krzysztofsf <k...@o...pl> writes:

    > Pytanie, czy maja procedure weryfikacji zgodnosci zdjecia w swoich
    > instrukcjach wewnetrznych - osobiscie watpie.

    Tez watpie. Takiej weryfikacji czesto nie da sie przeprowadzic, ludzie
    potrafia sie mocno zmienic w ciagu 10 lat. Kto mialby to oceniac i na
    jakiej podstawie?

    > Ogolnie ciekawe jak wyglada sprawa odpowiedzialnosci za taka kradziez
    > na uzyskany nielegalnie oryginalny dowod?
    >
    > Powierzylismy pieniadze bankowi a bank je wydal obcej osobie.

    Dokladnie rzecz biorac, pozyczylismy bankowi pieniadze (to zasadnicza
    roznica), bank wyplacil pieniadze oszustowi, natomiast nam (jeszcze) nie
    wyplacil. Nie widze problemu dla klienta, chyba ze wspoludzial.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 17. Data: 2010-08-10 20:36:58
    Od: krzysztofsf <k...@o...pl>

    Krzysztof Halasa pisze:

> [...]
    > roznica), bank wyplacil pieniadze oszustowi, natomiast nam (jeszcze) nie
    > wyplacil. Nie widze problemu dla klienta, chyba ze wspoludzial.

    Teoretycznie tak..
    A w praktyce obawiam sie, ze sprawa przeciagnie sie przynajmniej
    czasowo, proces sadowy itd.
    Bank wyplacil pieniadze na podstawie prawdziwych dokumentow wystawionych
    falszywej osobie.
    Gdyby dowod osobisty byl sfalszowany - to wina lezy po stronie banku, ze
    nie rozpoznal podrobki.
    Natomiast przy dokumentach prawdziwych wystawionych przez wlasciwy organ?

    Przerzucilem szybko dokumenty z jednego z bankow i zauwazylem tam dwa
    pojecia - posiadacz rachunku oraz "Osoba przedstawiajaca wymagane
    dokumenty"....

    Problemy zwiazane z kradzieza tozsamosci sa bardzo powazne i trudne do
    rozwiklania, poniewaz zlodziej tozsamosci korzysta z legalnych i
    oficjalnych drog przejawszy tozsamosc, coraz bardziej urealniajac
    istnienie takiej fikcyjnej osoby.
    W USA maja z tym bardzo duzo problemow, lacznie z wyrokami sadowymi i
    karami wiezienia, odbytymi przez okradzionych z tozsamosci.

  • 18. Data: 2010-08-10 20:41:19
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <m...@m...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:i3s8ci$709> W każdym banku, w którym kiedykolwiek zmieniałem
    podpis, znajomość
    > starego była wymagana.

    Zmieniałem podpis w Lukasie. O ile pamiętam, nikt ode mnie nie wymagał
    starego wzoru podpisu.

    wiatrak

  • 19. Data: 2010-08-10 20:54:24
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    krzysztofsf <k...@o...pl> writes:

    > Teoretycznie tak..
    > A w praktyce obawiam sie, ze sprawa przeciagnie sie przynajmniej
    > czasowo, proces sadowy itd.

    Watpie. Tzn. zapewne troche sie przeciagnie, ale watpie, by sprawa
    miedzy bankiem i klientem otarla sie o sąd. Po co sąd?

> [...]
    > ze nie rozpoznal podrobki.
    > Natomiast przy dokumentach prawdziwych wystawionych przez wlasciwy organ?

    Zapewne bank moze dochodzic odszkodowania od organu.

    > Przerzucilem szybko dokumenty z jednego z bankow i zauwazylem tam dwa
    > pojecia - posiadacz rachunku oraz "Osoba przedstawiajaca wymagane
    > dokumenty"....

    Bez zartow. Nie ma takiej opcji, by bank sobie mogl w regulaminie
    napisac, ze bedzie wyplacal pieniadze takim wymaganym dokumentom
    (a nie wlasnym klientom), i by obalenie tego przez klienta nie bylo
    trywialne. Tak jak napisalem, jedyny punkt zaczepienia to ew.
    wspoludzial. Ale obawiam sie, ze to bank musialby ten wspoludzial
    klienta udowodnic.

    Gdyby nie bylo oczywiste, ze osoba wyplacajaca pieniadze nie byla
    upowazniona, to sprawa wygladalaby nieco inaczej. Ale jesli to jest
    oczywiste, bo wyludzenie DO od urzedu zostalo udowodnione?
    Z tym, ze bank powinien uzyskac odszkodowanie, przynajmniej czesciowe.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 20. Data: 2010-08-10 21:39:06
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 10 Sie, 21:07, krzysztofsf <k...@o...pl> wrote:

> [...]
    > niemozliwe :)
    >
    > Przeciez dlatego zmieniasz wzor podpisu, boi z jakis przyczyn masz
    No ok, tylko po jaką cholerę jest w takim razie wzór podpisu skoro
    mogę go w każdej chwili zmienić ?