  • 1. Data: 2010-08-10 08:22:58
    Temat: kradzieze z kont na dowod?
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    W prasie i w internecie powielana informacja o kradziezach z kont

    http://biznes.onet.pl/zlodzieje-maja-nowy-sposob-okr
    adania-kont,18490,3415205,1,prasa-detal

    "Mając dane o takim koncie, grupa znajduje osobę w podobnym wieku.
    Potem "wyrabia" dla niej dowód z jej zdjęciem, ale nazwiskiem
    właściciela konta. Taka osoba zjawia się w banku i zmienia podpis,
    numer telefonu, a potem wypłaca pieniądze z cudzego konta."

    Przeciez tu nic nie pisze o podrabianiu dowodu!
    Kto im wystawia dowody z falszywymi zdjeciami? jak to mozliwe?

    Wyglada na to, ze wnioskowanie o dowod jest dziurawe jak sito, jesli
    umozliwia wystawienie go osobie innej niz "oryginal" znajacej jego
    dane.

    http://bip.city.poznan.pl/bip/public/bip/sprawa.html
    ?co=opis&sp_id=1704

  • 2. Data: 2010-08-10 10:06:45
    Temat: Re: kradzieze z kont na dowod?
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (10.08.2010 10:22), krzysztofsf wrote:
    [...]
    > Wyglada na to, ze wnioskowanie o dowod jest dziurawe jak sito, jesli
    > umozliwia wystawienie go osobie innej niz "oryginal" znajacej jego
> [...]

    No a jak wyobrażasz sobie "autoryzację" takiego wystawienia dowodu?

    Badania DNA?

    p. m.

  • 3. Data: 2010-08-10 10:23:57
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    "krzysztofsf" <k...@w...pl> wrote in message
    b.googlegroups.com...
> [...]
    >
    > Wyglada na to, ze wnioskowanie o dowod jest dziurawe jak sito, jesli
    > umozliwia wystawienie go osobie innej niz "oryginal" znajacej jego

    A ty jak dziecko wierzysz w to co pisza na tak niskim poziomem portalu jak
    onet?
    Czloswieku, nie gangi ale pracownik banku ma dostep do twoich wszelkich
    danych w banku:)))
    Moze zminic wzor podpisu, ba moze zminic numery dokumentow, prblem? Zaden!
    Pamietacie sprawe bankomatow i zlodzi bankomatow, zekomo z Rumuni:))?
    Sprawa ucichla, a tak naprawde wyplat dokonywali pracownicy tego banku, w
    histori transakcji nie ma najmniejszego problemu (od strny banku) by wyplate
    zapisac jako pobranie w bankomacie:)) ba! Pracwnik banku moze to zrobic bez
    zadnych ograniczen w stylu limit dzienny:)
    A wy nadal wierzycie, ze to grupy zewnetrzne dokonuja tych kradziezy...
    ehhhhh

  • 4. Data: 2010-08-10 11:19:11
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 10 Sie, 12:23, "pmlb" <b...@d...pl> wrote:
> [...]
    > zadnych ograniczen w stylu limit dzienny:)
    > A wy nadal wierzycie, ze to grupy zewnetrzne dokonuja tych kradziezy...

    Jesli (co zakladam zsprawdzono przed rozpowszechnieniem informacji)
    pracownik wprowadzil do systemu nowy numer dowodu i taki dowod
    faktycznie zostal wystawiony - to znaczy, ze kant odbyl sie poza
    bankiem. Co innego, gdyby pracownik wprowadzal nieistniejacy
    (sfalszowany) numer dowodu - wtedy moznaby domniemywac, ze nie widzial
    takiego dokumentu na oczy.

    Tu nie pisza o falszowaniu dowodow a o kradziezy tozsamosci.

  • 5. Data: 2010-08-10 11:26:02
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 10 Sie, 12:06, mvoicem <m...@g...com> wrote:
> [...]
    >
    > [...]
    l?co=opis&sp_id=1704

    > No a jak wyobrażasz sobie "autoryzację" takiego wystawienia dowodu?

    Jak widac jest luka - przy wystawianiu kolejnego egzemplarza dowodu,
    nie ma juz takich korowodow jak przy pierwszym dowodzie.
    Cos takiego, jak w Stanach luka pozwalajaca podszyc sie pod zmarle
    iles lat temu dziecko uzyskujac na poczatku lancuszka jego metryke
    urodzenia (brak ogolnostanowej rejestracji zghonow).

    Mozliwe, ze jest to poczatek kampani (ta informacja) majacej na celu
    wprowadzenia do przyszlorocznych nowych dowodow chipowych danych
    biometrycznych - od odcisku palca zaczynajac. W tej chwili nie jest
    to przewidziane , przynajmniej jako opcja obowiazkowa.

    Zobaczymy - czy kampania strachu bedzie sie nasilac - watpie, zeby
    takie numery z dowodami pojawily sie dopiero teraz - nienaglasniano?

  • 6. Data: 2010-08-10 16:53:03
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 10 Sie, 10:22, krzysztofsf <k...@w...pl> wrote:
> [...]
    > właściciela konta. Taka osoba zjawia się w banku i zmienia podpis,
    > numer telefonu, a potem wypłaca pieniądze z cudzego konta."

    Może ktoś wie jak wygląda zmiana wzoru podpisu bez znajomości
    poprzedniego ? Nie wiem jak to miałoby wyglądać w praktyce.

  • 7. Data: 2010-08-10 18:18:05
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

> [...]
    > takiego dokumentu na oczy.
    >
    > Tu nie pisza o falszowaniu dowodow a o kradziezy tozsamosci.

    Tu pisza o wyciaganiu kasy z kont bankowych:)
    Pomysl tylko, jak masz dostep do fizycznej teczki/segregatora/file (wybierz
    sobie) danej osoby to jaki jest problem z "podpieciem" sie do takiego konta?
    Wierz mi, p[racownik banku, nawet kasjer ma up[rawnienia w systemie, by np.
    zrobic przelew, wyplacic kase... doslownie moze zrobic z zawartoscia konta
    co tylko chce. Bank takich informacji nie ujawni bo to tajemnica bankowa.
    Wiec pozostaje wierzyc, ze to gangi z rumuni...

  • 8. Data: 2010-08-10 18:19:36
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    "Clegan" <c...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...

    adania-kont,18490...

    > Może ktoś wie jak wygląda zmiana wzoru podpisu bez znajomości
    > poprzedniego ? Nie wiem jak to miałoby wyglądać w praktyce.

    Otwierasz szafke z zdeponowanymi dokumentami, podpisujesz sie na nowym
    wzorze podpisu, zmieniasz nr. telefonu czy cokolwiek chcesz - taka jest
    praktyka.
    A teraz zapytaj sie osoby pracujacej w banku, czy ktokolwiek zainteresuje
    sie co robisz z dokumentami danego konta....

  • 9. Data: 2010-08-10 18:22:06
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    > A teraz zapytaj sie osoby pracujacej w banku, czy ktokolwiek zainteresuje
    > sie co robisz z dokumentami danego konta....

    Zapomnialem jeszcze o jednym, niech np taki bank (pracownicy) ze przebywasz
    za granica i masz tam np. troche grosza... masz prawie pewne, ze z konta
    bedzie ktos jeszcze korzystac:)))
    Takich przypadkow w ostatnim roku (2009) bylo ok. 20 tylko wsrod oosb ktore
    ja znam!

  • 10. Data: 2010-08-10 18:56:13
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    W dniu 2010-08-10 12:06, mvoicem pisze:
    > No a jak wyobrażasz sobie "autoryzację" takiego wystawienia dowodu?

    Jeśli to jest kolejne wystawienie dowodu to zdjęcie mają w aktach. Jak
    nie mają totalnego chaosu to trwa to z 2 minuty.

    --
    Raf