  • 1. Data: 2003-12-15 19:48:22
    Temat: karta Citibank -BP
    Od: "Marek" <m...@f...onet.pl>

    Do mojej pracy przyszedł pracownik banku i zachęcał do korzystania z kart
    kredytowych jak w temacie. Ponieważ tych kwestiach jestem lama,a musze się
    do jutra zdecydować,prosze grupowiczów o kilka porad-odpowiedzi.

    1. Nie zamierzam z karty zbyt intensywnie korzystać- od czasu do czasu
    zapłacić w sklepie, może kiedyś skorzystać z planu spłat ratalnych.

    2. Kluczowe są dla mnie sprawy bezpieczeństwa- nie chciałbym, by ktoś
    nastukał mi zobowiązań, których nie spłaca moje wnuki.

    a). Czy bank blokuje transakcje, które mogą spowodować przekroczenie limitu
    kredytowego, czy może na nie zezwala, traktując je potem odpowiednimi
    odsetkami ? Jest to dla mnie kluczowe pytanie- gdyby możliwe było obciążenie
    karty kwotami przekraczającymi ustalony limit, to wole kartę debetową.

    b). Kradziez karty przez np zeskanowanie paska magnetycznego itp.
    Przedstawiciel banku mówił, że zrobienie klona karty jest niemożliwe, bo nie
    ma na niej informacji o PIN-ie. Ale przecież w sklepie takim klonem można
    zapłacić. Może mi ktoś sprawę szerzej naświetlić ?

    c) w tabeli opłat jest 'Opłata za pakiet bezpieczeństwa" : o co tu chodzi
    (6,5/mc)?
    d) Co to za ubezpieczenie CreditShield ?

    PS.
    Mam ROR w PKO BP - może skorzystać z ich kart ?
    Marek

  • 2. Data: 2003-12-15 20:32:11
    Temat: Re: karta Citibank -BP
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "Marek" <m...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > 1. Nie zamierzam z karty zbyt intensywnie korzystać- od czasu do czasu
    > zapłacić w sklepie, może kiedyś skorzystać z planu spłat ratalnych.

    A BP?
    Nie interesuje cie/nie masz samochodu/tankujesz u Shella/Orlena?

> [...]
    obciążenie
    > karty kwotami przekraczającymi ustalony limit, to wole kartę debetową.

    Jest mozliwe, ale chyba przesadzasz z ta ostroznoscia.
    IMHO na granicy paranoi...;-)

> [...]
    > ma na niej informacji o PIN-ie. Ale przecież w sklepie takim klonem można
    > zapłacić. Może mi ktoś sprawę szerzej naświetlić ?

    To wszystko jest mozliwe, tylko od tego masz rozniste ubezpieczenia (m.in.
    to o ktore pytasz ponizej). Portfel z gotowka tez ci moga rabnac i z tego
    powodu zamierzasz biegac bez grosza przy duszy?
    Z karta da sie zyc...;-)

    > PS.
    > Mam ROR w PKO BP - może skorzystać z ich kart ?

    Jesli nie potrzebujesz tej konkretnej karty (BP) to IMHO lepiej wez w PKO
    BP. Bedziesz mial taniej, zwlaszcza jesli nie zamierzasz intensywnie z niej
    korzystac.
    Na dodatek jesli masz auto i tankujesz w Orlenie to moze wlasnie karta PKO
    BP/Vitay bylaby dla ciebie lepsza...

    --
    Pozdrowienia

  • 3. Data: 2003-12-15 21:24:51
    Od: Lukasz Bajoński <l...@g...pl>

    "Marek" <m...@f...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > 1. Nie zamierzam z karty zbyt intensywnie korzystać- od czasu do czasu
    > zapłacić w sklepie, może kiedyś skorzystać z planu spłat ratalnych.

    OK

    > 2. Kluczowe są dla mnie sprawy bezpieczeństwa- nie chciałbym, by ktoś
    > nastukał mi zobowiązań, których nie spłaca moje wnuki.

    Twój udział w takim przypadku wynosi tylko 100 zł, masz 3 dni na
    zorientowanie się że karta Ci zginęła.

> [...]
    > karty kwotami przekraczającymi ustalony limit, to wole kartę debetową.

    Generalnie musisz dbać sam o saldo zadłużenia, nikt tego za Ciebie nie
    zrobi, przez internet i IVRa możesz sobie zawsze sprawdzić ile jeszcze
    limitu zostało ...

> [...]
    > ma na niej informacji o PIN-ie. Ale przecież w sklepie takim klonem można
    > zapłacić. Może mi ktoś sprawę szerzej naświetlić ?

    To jest teoretycznie możliwe, jednak jak wyżej, twój udział ogranicza
    się do 100 zł.

    > c) w tabeli opłat jest 'Opłata za pakiet bezpieczeństwa" : o co tu chodzi
    > (6,5/mc)?

    jest to obowiązkowa opłata dzięki której masz bardzo wysoki poziom
    bezpieczeństwa (bank nie każe Ci spłacać nie Twoich transakcji nawet
    jeśli zauważysz je dopiero po 3 dniach)

    > d) Co to za ubezpieczenie CreditShield ?

    nieobowiązkowe ubezpieczenie kredytu na wypadek zdarzeń losowych, np.
    gdy zginiesz wypadku to Twoi spadkobiercy nie będą zmuszeni splacać
    długu na karcie.

    Głównym benefitem tej karty są punkty zbierane w programie BP, jeśli
    sporo jeździsz i korzystasz z tej sieci to możesz nieźle zaoszczędzić

    Pozdr,
    Lukasz

  • 4. Data: 2003-12-15 21:47:59
    Od: "Marek" <m...@f...onet.pl>

    > Twój udział w takim przypadku wynosi tylko 100 zł, masz 3 dni na
    > zorientowanie się że karta Ci zginęła.
    Jeszcze jedno pytanie. A co w przypadku, gdy złodziej obskoczy kilkanaście
    sklepów, w których małych kwot się nie autoryzuje online ?

    > Generalnie musisz dbać sam o saldo zadłużenia, nikt tego za Ciebie nie
    > zrobi, przez internet i IVRa możesz sobie zawsze sprawdzić ile jeszcze
    > limitu zostało ...
    Cały czas myślę o potencjalnym złodzieju. Czy może obciążyć kartę powyżej
    limitu ? Np limit 3000, zakup(y) 6000 ?

    > To jest teoretycznie możliwe, jednak jak wyżej, twój udział ogranicza
    > się do 100 zł.
    Ale jak nie zorientuję się w porę, że ktoś płaci takim klonem,to płacę ja ?
    Reasumując: niezbędny jest monitoring salda ?

    Marek

  • 5. Data: 2003-12-16 08:57:06
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Mon, 15 Dec 2003 20:48:22 +0100, "Marek" <m...@f...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >karty kwotami przekraczającymi ustalony limit, to wole kartę debetową.

    Zezwala, jeśli nie przekraczają o więcej niż 5% limitu, do tego jesli
    istnieje nagła potrzeba bank może na telefon podnieśc limit.

> [...]
    >ma na niej informacji o PIN-ie. Ale przecież w sklepie takim klonem można
    >zapłacić. Może mi ktoś sprawę szerzej naświetlić ?

    Można, ale to dla Ciebie skutkuje tylko złożeniem reklamacji. Kasa
    natychmiast wraca na konto, a potem, w trakcie rozpatrywania
    reklamacji bank żąda przedstawienia SLIP-a z podpisem, czego
    sprzedawca albo nei ma, albo ma,ale nei z Twoim podpisem.

    >c) w tabeli opłat jest 'Opłata za pakiet bezpieczeństwa" : o co tu chodzi
    >(6,5/mc)?

    O 6.5zł które płacisz za to, że jak Ci zwiną kartę, to masz 72 godziny
    na zgłoszenie i nie stracisz więcej niż 200zł.

    >d) Co to za ubezpieczenie CreditShield ?

    Nic. Nie brać.

    >Mam ROR w PKO BP - może skorzystać z ich kart ?
    Jak chcesz kłopotów...
    --
    ___________ (R)

  • 6. Data: 2003-12-16 08:58:57
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Mon, 15 Dec 2003 22:47:59 +0100, "Marek" <m...@f...onet.pl>
    wrote:

    >Jeszcze jedno pytanie. A co w przypadku, gdy złodziej obskoczy kilkanaście
    >sklepów, w których małych kwot się nie autoryzuje online ?

    Dalej płacisz 100zł.

    >Cały czas myślę o potencjalnym złodzieju. Czy może obciążyć kartę powyżej
    >limitu ? Np limit 3000, zakup(y) 6000 ?

    Nie. Poza tym raz jeszcze - dowolna działalnośc zlodzieja kosztuje Cie
    maksymalnie 100zł.

    >nie
    >można

    >Ale jak nie zorientuję się w porę, że ktoś płaci takim klonem,to płacę ja ?

    Nie. Zorientujesz sie na wyciągu i zareklamujesz. Dopóki masz kartę ze
    soba, to każda lewa transakcja jest natychmiast reklamowalna i kasa
    wraca.

    >Reasumując: niezbędny jest monitoring salda ?
    Nie.
    --
    ___________ (R)

  • 7. Data: 2003-12-16 09:28:02
    Od: Dentarg <d...@i...com>

    On Tue, 16 Dec 2003 09:57:06 +0100, Adam Płaszczyca
    <t...@o...org.pl> wrote:

    >Jak chcesz kłopotów...
    Mógłbyś coś więcej na ten temat ? Bo mam KK PKO BP i wolałbym wiedziec
    za wczasu co z nimi źle ...

    pzdr,
    Dentarg

    --
    Moje CV online - http://dentarg.it64.com
    Warcraft2 - http://warcraft2.it64.com

  • 8. Data: 2003-12-16 10:44:58
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Tue, 16 Dec 2003 10:28:02 +0100, Dentarg <d...@i...com> wrote:

    >Mógłbyś coś więcej na ten temat ? Bo mam KK PKO BP i wolałbym wiedziec
    >za wczasu co z nimi źle ...

    Procedura reklamacyjna jest uznaniowa. Tyle. W efekcie bank stwierdzi,
    że masz zapłacić i basta.
    Oczywiście, możesz iśc do sądu i wygrasz zapewne, ale w międzyczasie
    trafisz do BIK-u etc.
    --
    ___________ (R)

  • 9. Data: 2003-12-16 13:20:23
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl> writes:

    > Nie. Zorientujesz sie na wyciągu i zareklamujesz. Dopóki masz kartę ze
    > soba, to każda lewa transakcja jest natychmiast reklamowalna i kasa
    > wraca.

    A jak podpis dobrze podrobiony?

    I co z transakcjami z pinem? (Chociaz akurat prawdopodobienstwo
    podpatrzenia pinu do karty _kredytowej_ jest male, bo nikt raczej nie
    uzywa takiej karty w bankomatach.)

    MJ

  • 10. Data: 2003-12-16 13:24:56
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Procedura reklamacyjna jest uznaniowa. Tyle. W efekcie bank stwierdzi,
    > że masz zapłacić i basta.

    Masz jakies konkretne doswiadczenia? No i czy procedura w Citi nie
    jest uznaniowa? Tez nie masz zadnych konkretnych zapisow w
    regulaminie, najwyzej _praktyka_ moze byc inna.

    MJ