  • 1. Data: 2003-12-15 15:57:49
    Temat: karta kredytowa - odmowa wydania
    Od: "Darek" <a...@p...onet.pl>

    Witam!
    Troche sie zirytowalem ostatnio swoim bankiem i nie wiem czy slusznie.
    Chcialem sobie sprawic przed swietami karte kredytowa (visa classic kredytowa).
    Dochody mam z tytulu prowadzenia dzialalnosci gospodarczej, firma dziala od 7
    miesiecy. Dochody kilkakrotnie przekraczaja wymagane minimum, nie mam (i nigdy
    nie mialem) zadnych innych zobowiazan, zaleglosci, obciazen na koncie typu
    alimenty itp. Po 3 (!) tygodniach oczekiwania mila pani z oddzialu zadzwonila
    do mnie i stwierdzila ze jestem "osoba wysokiego ryzyka kredytowego" (lub cos
    bardzo podobnego w swojej wymowie) i karty nie budziet.
    Pisemnego wyjasnienia decyzji jeszcze nie mam.
    Czy wlasnie zetknalem sie z "twarda polska rzeczywistoscia bankowa" a ja
    jestem naiwniakiem? Czy cynicznie twierdzac musialbym miec 50 lat, zone, 3
    dzieci i pracowac od 20 lat w tej samej firmie (najlepiej panstwowej) zeby
    dostac taka karte?
    Czy jest sens zeby skladac te wszystkie papierzyska jeszcze raz w innym banku?
    Co moglo byc zasadnicza przyczyna odrzucenia wniosku (krotki okres dzialania
    firmy?)

    Pozdrawiam
    Darek

  • 2. Data: 2003-12-15 16:29:55
    Temat: Re: karta kredytowa - odmowa wydania
    Od: "piotrek" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Darek" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    kredytowa).
    > Dochody mam z tytulu prowadzenia dzialalnosci gospodarczej, firma dziala

    [...]

    A u mnie bylo tak: od kilku lat pracuje na umowe o dzielo, wyplaty
    regularnie co miesiac, kilkakrotnie przewyzszajace srednia krajowa. Zlozylem
    do jednego banku wniosek o zwykla kredytowke i dostalem odmowe bo nie
    pracuje na etacie.
    Sprobowalem w innym i dostalem zlota karta.
    Tak wiec niezbadane sa losy....

    pzdr

  • 3. Data: 2003-12-15 17:01:04
    Od: "amico_pl" <a...@g...pl>

    karte kredytowa (visa classic kredytowa).
    > Dochody mam z tytulu prowadzenia dzialalnosci gospodarczej, firma dziala
    od 7
    > miesiecy. Dochody kilkakrotnie przekraczaja wymagane minimum,

    Glowne pytanie, czy chciales karte prywatnie czy na firme.
    Jezeli prywatnie to prawda, ze moga uwazac Cie za osobe wysokiego ryzyka bo
    firma dziala krotko i mozesz ja szybko zwinac.
    Jezeli chodzi o karte firmowa, to jezeli dzialales w miare legalnie, czyli
    uzywales banku do przelewow, platnosci podatkowych itp. to powinni Ci wydac.

    Niestety dla banku nie wazna jest wysokosc dochodow, a stabilnosci i
    przewidywalnosc ich otrzymywania, szczegolnie przy jakichkolwiek kredytach.

    pzdr,

  • 4. Data: 2003-12-15 18:14:42
    Od: "Darek" <a...@p...onet.pl>

    > Glowne pytanie, czy chciales karte prywatnie czy na firme.

    Prywatnie. bank w ktorym mam konto firmowe (kredytbank) wydaje "na firme"
    tylko karty charge, ktore mnie nie interesuja. Czy w ogole jest jakis bank
    ktory wydaje k. kredytowe pod dzialalnosc?
    Jest jeszcze cos takiego w ofercie banku o nazwie "odnawialny limit kredytowy"
    pod dzialalnosc, ale zrezygnowalem po wczytaniu sie w oplaty, a konkretnie
    punkt o nazwie "prowizja za zaangazowanie". Zasadniczo chodzi o to, ze jak
    bede mial lepszy miesiac i nie bede potrzebowal siegac do limitu, to przy
    limicie powiedzmy 5000zl dosola mi prowizje ponad 100zl (2.5%).
    Dzieki za uwagi :)

    Pozdrawiam
    Darek

  • 5. Data: 2003-12-16 21:13:31
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <k...@N...interia.pl>

> [...]

    banku?
    > Co moglo byc zasadnicza przyczyna odrzucenia wniosku (krotki okres

    Możesz składać do innych banków.

    A przyczyną było brak etatu !!! Nie wiem w czyim chorym łbie się urodziło,
    ze człowiek na etacie ma większą zdolność kredytową ????? ale tak rozumują
    te barany z banków.

    Przykładowo człowiek na mizernym państwowym etacie np. panienka z okienka
    pocztowego zarabiająca 700 zł netto ma wg bankowców lepszą zdolność
    kredytową niż człowiek na umowach zleceniach regularnych od 4 lat
    zarabiający średnio miesięcznie 2000 zł !

    i takiej panience dadzą kartę kredytową z limitem nawet 3000 zł , a temu
    zleceniobiorcy mogą nie dać... bo mają zapisane w tych swoich kretyńskich
    papierach, że jak nie ma etatu........

    a mając etat można dostać kopa w d.... z 3-miesięcznym wypowiedzeniem bez
    podawania przyczyn i co taki bank ma ??!!??!! zaledwie gwarancję spłaty 2100
    zł !! a nawet mniej po odliczeniu minimum socjalnego czy jak to oni tam
    liczą tę kwotę jaka musi zostać człowiekowi po zajęciu...

    Krzysztof 'kw1618' [Warszawa-Ursynów] GG: 6287018
    pytania?:--> k...@i...pl

  • 6. Data: 2003-12-17 08:53:50
    Od: "Agnieszka Nawiązka" <o...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Krzysztof 'kw1618\ z Warszawy <k...@N...interia.pl> napisał(a):

> [...]
    > ze człowiek na etacie ma większą zdolność kredytową ????? ale tak rozumują

    Własnie tak jest- człowiek pracujacy na etacie ma większą zdolność do spłaty
    kredytu, bo ma stały dochód od X czasu i na 3- miesiące do przodu własnie...

> [...]
    > kredytową niż człowiek na umowach zleceniach regularnych od 4 lat
    > zarabiający średnio miesięcznie 2000 zł !
    Konkretnie jaki bank wyda "panience z okienka pozctwoego" KK przy dochodzie
    700 zł netto? PKO BP?

> [...]
    > zł !! a nawet mniej po odliczeniu minimum socjalnego czy jak to oni tam
    > liczą tę kwotę jaka musi zostać człowiekowi po zajęciu...
    A pracujac na umowe -zlecenie mozesz nie dostać kolejnego zlecenia i nie ma
    tu znaczenia, ze od X at miałeś zlecenia! I wtedy bank nie miałby żadnej
    gwarancji spłaty, nawet "zaledwie 2100 a nawet mniej..." w tym przypadku.
    I chyba nie jest to do końca kretynizm baranów z banków,jak to okreslasz !
    jakś myśłs

  • 7. Data: 2003-12-17 09:42:08
    Od: Azazell <a...@g...pl>

    Agnieszka Nawiązka wrote:

    >Konkretnie jaki bank wyda "panience z okienka pozctwoego" KK przy dochodzie
    >700 zł netto? PKO BP?

    mBank?

    z pozdrowieniami
    Azazell

    - Na litość boską, królowo - zachrypiał - czyż ośmieliłbym się nalać damie wódki?
    To czysty spirytus.

  • 8. Data: 2003-12-17 10:10:58
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618" z Warszawy" <k...@N...interia.pl>
    napisał w wiadomości news:%zKDb.100340$dt3.53385@news.chello.at...

> [...]
    > ze człowiek na etacie ma większą zdolność kredytową ????? ale tak rozumują

    To sie zrodzilo w zdrowej glowie. Nie obrazaj rozsadnych ludzi.

> [...]
    > kredytową niż człowiek na umowach zleceniach regularnych od 4 lat
    > zarabiający średnio miesięcznie 2000 zł !

    Przyklad jest bzdurny i nieprawdziwy, bo trzeba miec na etacie nieco wieksze
    dochody by dostac KK z najmniejszym limitem, mniejszym niz podany przez
    ciebie.
    Ale przy zblizonych dochodach zatrudniony na etacie z oczywistych wzgledow
    ma wieksza zdolnosc kreytowa W PRZYSZLOSCI niz pracujacy na zlecenie. Nie ma
    sie co oburzac bo to fakt.

> [...]
    > zł !! a nawet mniej po odliczeniu minimum socjalnego czy jak to oni tam
    > liczą tę kwotę jaka musi zostać człowiekowi po zajęciu...

    a nie majac etatu mozna dostac kopa bez zadnego okresu wypowiedzenia.
    Dlatego wlasnie pracodawcom jest wygodniej zatrudniac na zlecenie czy na
    czas okreslony. A bank tylko wyciaga z tego wnioski.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 9. Data: 2003-12-18 15:55:02
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <k...@T...WYTNIJ.GDY.PISZESZ.interia.pl>

    Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > a nie majac etatu mozna dostac kopa bez zadnego okresu wypowiedzenia.
    > Dlatego wlasnie pracodawcom jest wygodniej zatrudniac na zlecenie czy na
    > czas okreslony. A bank tylko wyciaga z tego wnioski.

    z tym się nie zgodzę, ale to dyskusja na pl.praca.dyskusje.

    Ja mam tak, że szef zatrudnia mnie na etat + zlecenie ze swojej drugiej
    spółki pod tym samym adresem (spółka SŁUP) 100% mojego dochodu składa się z:
    51 % z etatu + 49% ze zlecenia.
    Bez problemu BPH PBK dał mi KK silver (jako wymiana z Universa) z limitem
    równym iloczynowi 2,10 comiesięcznych wpływów z tytułu etatu.

    2 lata temu poprosiłem dozwolone saldo debetowe, nie dostarczałem żadnych
    zaświadczeń... przyznali mi tylko na podstawie analizy historii rachunku,
    dostałem saldo debetowe w wysokości iloczynu 4,21 comiesięcznych wpływów
    etatowych.

    tak więc osobiście nie narzekam pod tym względem na BPH PBK, denerwowały
    mnie tylko bardzo wysokie opłaty za KK, kolejna rzecz o której trzeba
    pamiętać: spłacanie KK, opłata za wznowienie karty, opłata za niedokonanie
    zapłaty kwoty minimalnej zadecydowała o zastrzeżeniu karty........