    From: Lukasz Bajoński <l...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: karta Citibank -BP
    Date: Mon, 15 Dec 2003 22:24:51 +0100
    Sender: l...@p...onet.pl@97-moc-6.acn.waw.pl

    "Marek" <m...@f...onet.pl> napisał(a):

    > Do mojej pracy przyszedł pracownik banku i zachęcał do korzystania z kart
    > kredytowych jak w temacie. Ponieważ tych kwestiach jestem lama,a musze się
    > do jutra zdecydować,prosze grupowiczów o kilka porad-odpowiedzi.
    >
    > 1. Nie zamierzam z karty zbyt intensywnie korzystać- od czasu do czasu
    > zapłacić w sklepie, może kiedyś skorzystać z planu spłat ratalnych.

    OK

    > 2. Kluczowe są dla mnie sprawy bezpieczeństwa- nie chciałbym, by ktoś
    > nastukał mi zobowiązań, których nie spłaca moje wnuki.

    Twój udział w takim przypadku wynosi tylko 100 zł, masz 3 dni na
    zorientowanie się że karta Ci zginęła.

    > a). Czy bank blokuje transakcje, które mogą spowodować przekroczenie limitu
    > kredytowego, czy może na nie zezwala, traktując je potem odpowiednimi
    > odsetkami ? Jest to dla mnie kluczowe pytanie- gdyby możliwe było obciążenie
    > karty kwotami przekraczającymi ustalony limit, to wole kartę debetową.

    Generalnie musisz dbać sam o saldo zadłużenia, nikt tego za Ciebie nie
    zrobi, przez internet i IVRa możesz sobie zawsze sprawdzić ile jeszcze
    limitu zostało ...

    > b). Kradziez karty przez np zeskanowanie paska magnetycznego itp.
    > Przedstawiciel banku mówił, że zrobienie klona karty jest niemożliwe, bo nie
    > ma na niej informacji o PIN-ie. Ale przecież w sklepie takim klonem można
    > zapłacić. Może mi ktoś sprawę szerzej naświetlić ?

    To jest teoretycznie możliwe, jednak jak wyżej, twój udział ogranicza
    się do 100 zł.

    > c) w tabeli opłat jest 'Opłata za pakiet bezpieczeństwa" : o co tu chodzi
    > (6,5/mc)?

    jest to obowiązkowa opłata dzięki której masz bardzo wysoki poziom
    bezpieczeństwa (bank nie każe Ci spłacać nie Twoich transakcji nawet
    jeśli zauważysz je dopiero po 3 dniach)

    > d) Co to za ubezpieczenie CreditShield ?

    nieobowiązkowe ubezpieczenie kredytu na wypadek zdarzeń losowych, np.
    gdy zginiesz wypadku to Twoi spadkobiercy nie będą zmuszeni splacać
    długu na karcie.

    Głównym benefitem tej karty są punkty zbierane w programie BP, jeśli
    sporo jeździsz i korzystasz z tej sieci to możesz nieźle zaoszczędzić

    Pozdr,
    Lukasz