  • 41. Data: 2002-01-07 11:57:12
    Temat: Re: jaki bankomat wypłaci 5000?
    Od: "Robert" <m...@k...wp.pl>

    "Sebastian Malarz" <s...@p...onet.pl>
    (news:a2lh3uk84p6ha5lrnrdn7v4aovu6ega8a2@4ax.com):

    > Maksymalna kwota wypłaty z bankomatu zależy od
    > dwóch rzeczy:
    >
    > 1.
    > Limit ustalony przez bank, który wydał kartę.
    Jasne, te limity znam dobrze :)

    > 2.
    > Liczby banknotów jaką bankomat jest w stanie
    > jednorazowo wysunąć. Tutaj zależy to od producenta
    > oraz od modelu bankomatu. Można średnio przyjąć
    > że bankomat wypłaci 40 banknotów - i w zalezności
    > od największego nominału w bankomacie może to być
    > kwota 4000 złotych (banknoty po 100 złotych) lub
    > 8000 złotych (banknoty po 200 złotych).
    Rozumiem, przygotowałem sie juz na 4000.

    > Jeżeli chcemy wypłacić więcej warto skorzystać z możliwości
    > wypłaty gotówki w kasie banku w terminalu POS. Większość
    > banków nalicza taką samą prowizję jak w przypadku bankomatu,
    > a mamy możliwość wypłaty niemalże dowolne kwoty.
    W moim przypadku to się akurat nie oplaca, bo zapłacę wyższą prowizję oraz
    debet będzie kwota szybciej księgowany.

    > Plusem jest, że nie trzeba znać kodu PIN
    tak, to może być spory plus czasami :) - na szczescie to tez mam w miare
    opanowane

    Dziękuję wszystkim za porady.

  • 42. Data: 2002-01-07 23:10:32
    Od: Sebastian Malarz <s...@p...onet.pl>

    >A co to konkretnie daje?

    Jak to co daje ? Wiele rzeczy, poniżej
    lista kilku sytuacji w których możliwość
    wypłaty na kartę w kasie banku jest warta
    uwagi:

    - nie ma bankomatów akceptujących nasze karty
    - bankomaty są, ale nie działają
    - bankomat działa, ale nie pamiętamy kodu PIN
    - bankomat działa, kod PIN jest OK, ale z jakiś
    tam powodów nie wypłaca gotówki
    - chcemy większą kwotę niż z bankomatu
    itp itd.

    Głównie takie powody zdarzają się podczas
    zagranicznych wyjazdów, szczególnie w rejony
    niezbyt dobrze wyposażone w bankomaty :)

    Pozdrawiam,
    Sebastian Malarz

  • 43. Data: 2002-01-07 23:23:37
    Od: Sebastian Malarz <s...@p...onet.pl>

    >W moim przypadku to się akurat nie oplaca, bo zapłacę wyższą prowizję oraz
    >debet będzie kwota szybciej księgowany.

    Nie, no coś Ty :) Jeżeli transakcje wykonasz w kasie OBCEGO BANKU
    w ich terminalu POS to transakcja zostanie zaksięgowana na Twoim
    rachunku w praktycznie takim samym okresie jak w przypadku
    zwykłej transakcji bezgotówkowej (czyli po kilku dniach roboczych),
    a na pewno szybciej niż w przypadku wypłaty gotówki z bankomatu
    tegoż samego obcego banku :))

    Pozdrawiam,
    Sebastian Malarz

  • 44. Data: 2002-01-08 08:56:08
    Od: "Robert" <m...@k...wp.pl>

    "Sebastian Malarz" <s...@p...onet.pl>
    (news:7cbk3uselpcjhnc8l0sma10eqmr9ue6s20@4ax.com):
> [...]
    > rachunku w praktycznie takim samym okresie jak w przypadku
    > zwykłej transakcji bezgotówkowej (czyli po kilku dniach roboczych),

    acha, przepraszam, nie skojarzyłem jakoś, że chodzi o OBCY

    > a na pewno szybciej niż w przypadku wypłaty gotówki z bankomatu
    > tegoż samego obcego banku :))

    chciałeś napisać "*nie* szybciej" może? Bo mi nie zależy, żeby szybciej :)

  • 45. Data: 2002-01-08 17:12:27
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Robert" <m...@k...wp.pl> napisał w wiadomości
    > Jakiej sieci bankomaty wypłacą jednorazowo 5000 złotych, ewentualnie inną
    > miarę sporą kwotę?

    Żaden!
    Musiałby być załadowany banknotami 200 zł, a takich nie wkładają

  • 46. Data: 2002-01-08 18:02:54
    Od: "Robert" <m...@k...wp.pl>

    "inkoguto" <p...@b...pl> (news:a1fc2f$6fu$3@news.onet.pl):

    > Użytkownik "Robert" <m...@k...wp.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Żaden!
    > Musiałby być załadowany banknotami 200 zł, a takich nie wkładają

    Bardzo dziękuję, już pobrałem kilkoma kartami bezpłatnie.

  • 47. Data: 2002-01-08 18:17:58
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "inkoguto"
    > Użytkownik "Robert"
    >
    > Żaden!
    > Musiałby być załadowany banknotami 200 zł, a takich nie wkładają

    używaj bankomatu swojego banku lub karty bez prowizji to nie będziesz
    miał takich zmartwień ;-)))
    *** blad ***
    PS bredziesz miał inne zmartwienia :))

  • 48. Data: 2002-01-08 18:20:38
    Od: Sebastian Malarz <s...@p...onet.pl>

    >acha, przepraszam, nie skojarzyłem jakoś, że chodzi o OBCY

    Tak, OBCY :) OBCY zawsze jest najlepszy :))

    >chciałeś napisać "*nie* szybciej" może? Bo mi nie zależy, żeby szybciej :)

    Chciałem napisać oczywiście "później" :)

    Pozdrawiam,
    Sebastian Malarz