  • 61. Data: 2004-09-02 13:19:55
    Temat: Re: jak wyplacic bez odsetek kredytowka..
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Cytuję:

    [rachu ciachu]

    Przepraszam, masz rację, odnosiłem się do innej części przydługiego już
    wątku.

    > Na resztę argumentów nie chce mi sie odpowiadać - inicjator wątku nie
    > miał zamiaru za kogokolwiek zapłacić, chciał jedynie wyruchać sklep
    > i/lub bank.

    Daj spokój. Co go obchodzi jakiś bank? On chciał "zarobić" kilka złotych. W
    jego zachowaniu nie ma nic niezgodnego z prawem , co sugerowałeś. Strona
    moralna i Twoja jej ocena mnie mało interesuje ;))

    > chciał jedynie wyruchać sklep
    > i/lub bank

    Kolego prezesie, a gdzie poszedł kultura?

    > Natomiast jestem całkowicie przekonany, że szkolnictwo podstawowe
    > powinno być płatne - gdybyś zapłacił za usługę edukacyjną, z pewnością
    > posiadłbyś umiejetność czytania w stopniu biegłym.

    Co do tego, to już Ci odpowiedziałem na początku. Większego związku z
    umiejętnością czyatnia, to to nie ma.
    Szkoda, że wciąż nie wykazałeś, w którym momencie inicjator wątku postępuje
    niezgodnie z prawem.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 62. Data: 2004-09-02 13:28:09
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Maciej Loret napisał:

    > Wybrane tak. Ale jeśli zabrakło? A może już nie ma tej zaprawy? Po prostu
    > pewne decyzje wolę podjąć osobiście, a nie zdawać się na czyjś
    > gust/wiedzę/widzimisię/przypadek (niepotrzebne skreślić).

    Przestan wybierac z innych wypowiedzi to co Ci akurat pasuje, bo to jest
    calkowicie bez sensu i donikad nie prowadzi. Caly czas mowa jest o
    zaprawie, ktorej zabraklo, a nie kafelkach. Moze sobie to gdzies zapisz,
    zebys pamietal.

    Wracajac do zaprawy. Zakladam, ze jesli ktos kladzie mi kafelki to robi
    to lepiej ode mnie i lepiej wie jaka zaprawe do tego uzyc. W zwiazku z
    tym jak mu sie zaprawa skonczy i nigdzie jej nie bedzie mozna kupic to
    wybierze inna i bedzie za ten wybor odpowiadal. I po cholere ja mam
    jechac i cos kupowac? Zeby zobaczyc czy worek ladnie wyglada?

    > Dokładnie.

    No, no, proponuje bys sie troche doksztalcil.

    Bartol

  • 63. Data: 2004-09-02 13:51:33
    Od: "Jarek23" <j...@l...pl>

    Użytkownik "Lopez" <l...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ch6llv$3n9$1@news.onet.pl...
    > Grupowicz "Jarek23", używający adresu <j...@l...pl>

    > Mowa tu o tym tak naprawde, ze Pan Catbert i Pan Jarek23, niewtpliwie z
    > pokolenia mlodych-gniewnych, oburzaja sie na ludzi, ze kombinuja (nie
    > kradna, tylko kombinuja). A dlaczego? Przypuszczam, ze 23 przy imieniu
    Pana
    > Jarka wskazuje na jego wiek, zakladam, ze Pan Catbert jest niewiele
    > starszy - to moze wskazywac na ich male doswiadczenie zyciowe.

    > Dla mnie EOT, bo nie zakladam, ze zrozumiecie - do tego trzeba dojrzec :)

    Ja rozumiem jak najbardziej, natomiast przypuszczenia odnośnie mojego wieku
    są całkowicie chybione (ale już się przyzwyczaiłem).

    Jarek23

    Wyrzuć -23- ze zwrotnego maila.

  • 64. Data: 2004-09-02 13:54:27
    Od: "Jarek23" <j...@l...pl>

    Użytkownik "ROBBO 2" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > No to liczymy
    > 7 zl za wyplate 3,15% miesiecznie czyli kolejne 6,3zl razem jedyne 15zl
    :)

    No i co ? Rozumiem że wg Ciebie w takim razie lepiej biegać po kasach z
    kredytówką i nagabywać klientów niż zapłacić 15 PLN ?

  • 65. Data: 2004-09-02 13:55:48
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 9/2/2004 3:19 PM, Maciej Loret wrote:
    [...]
    > Kolego prezesie, a gdzie poszedł kultura?

    Chciałem być precyzyjny ;-)

> [...]
    > umiejętnością czyatnia, to to nie ma.
    > Szkoda, że wciąż nie wykazałeś, w którym momencie inicjator wątku postępuje

    Inicjator wątku planuje uzyskanie darmowego kredytu, ktoś zapewne
    zapłaciłby prowizje i odsetki od całej operacji - płacenie jakichkolwiek
    kwot bez uzyskania korzyści (co uzyskuje sprzedawca, że ktoś zapłaci
    kartą i anuluje transakcję?) jest co najmniej nieeleganckie.

    Inicjator wątku zapewne nie łamie prawa (rozważa jedynie legalnośc i
    mozliwość hipotetycznej sytuacji), jeżeli nawet do tego by doszło, to
    czyn o znikomej szkodliwości - jednakże, jak napisałem, gdyby ten sam
    mechanizm zastosował w wiekszej skali, to można by mu zasadnie przypisać
    oszustwo.
    Łamanie prawa może być wynikiem skutku i zamiaru - nawet, jeżeli nie
    wynika z bezposredniej literalnej interpretacji.

    PZdr: Catbert

  • 66. Data: 2004-09-02 13:56:33
    Od: "Jarek23" <j...@l...pl>

    Użytkownik "S.T." <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    :))))) No

    > A Ty zapewne do przewiezienia tytki gipsu wynajmujesz bagażówkę,
    > parkujesz tylko na strzeżonych,
    > a teściową wozisz wyłącznie taksówką,
    > żeby Ci przypadkiem tapicerki nie porysowała?
    > [o ile masz jedno i drugie;-P]

    Uderz w stół....

  • 67. Data: 2004-09-02 14:10:09
    Od: "Jarek23" <j...@l...pl>

    Użytkownik "Maciej Loret" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > umiejętnością czyatnia, to to nie ma.
    > Szkoda, że wciąż nie wykazałeś, w którym momencie inicjator wątku

    To może ja wyjaśnię:

    OPISYWANE PRZEZ WAS ZACHOWANIA SĄ NIEETYCZNE I ŻENUJĄCE, A W _SKRAJNYCH_
    PRZYPADKACH MOGĄ BYĆ NIEZGODNE Z PRAWEM..

    Czy teraz zrozumiałeś ? Czy może etyka dla Ciebie jest gówno warta ?

  • 68. Data: 2004-09-02 14:11:31
    Od: "Jarek23" <j...@l...pl>

    > Wybrane tak. Ale jeśli zabrakło? A może już nie ma tej zaprawy? Po prostu
    > pewne decyzje wolę podjąć osobiście, a nie zdawać się na czyjś
    > gust/wiedzę/widzimisię/przypadek (niepotrzebne skreślić).

    Jak już ktoś napisał wyżej, podział pracy jest cechą społeczeństw
    rozwiniętych...

  • 69. Data: 2004-09-02 15:18:35
    Od: "Artur A. Surowiec" <A...@g...pl>

    Jarek23 napisał w swoim mailu z Wed, 1 Sep 2004 15:38:49 +0200:

    > Ciężko zrozumieć, że wyrobiłeś sobie kartę kredytową i teraz kombinujesz jak
    > koń pod górę żeby nie zapłacić 5-10 PLN prowizji przy wypłacie gotówki z
    > bankomatu... Tak jak Ci co robią przelewy po 2000 PLN z konta na konto, żeby
    > nie zapłaciś 1 pln za prowadzenie rachunku. Dzięki takim zachowaniom Polacy
    > są postrzegani na świecie jako naród dziadujących kombinatorów....
    No właśnie, dziadujący naród. Dlatego przestańmy dziadować, załatwmy
    sobie najdroższe kredytówki i wypłacajmy nimi z obcych bankomatów
    wyłącznie grube nominały (bo jak ukadną porfel z małą ilością kasy to
    wstyd się przyznać, że tak dziadujmy i nie mieliśmy chociaż 10K PLN przy
    sobie), w sklepach będziemy płacić debetówkami, żeby nie dziadować (bo
    jak płacimy KK, żeby kasa procentowała na lokacie albo w FI to jest
    dziadowanie).
    Od dziś jak możecie coś kupić drożej lub taniej kupujcie drożej. Jeśli
    zabraknie Wam 60 złotych to weźcie kredyt tylko na jakąś sensowną kwotę,
    żeby nie dziadować! Wtedy na pewno będziemy wielkimi, prawdziwymi
    EUROPEJCZYKAMI i będą nas bardzo szanować, bo nie będziemy dziadować.
    ;-)

    ..aż się nie podpiszę
    Pozdrawiam!

  • 70. Data: 2004-09-02 16:16:41
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "ROBBO 2" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > :)
    >
    > No i co ? Rozumiem że wg Ciebie w takim razie lepiej biegać po kasach z
    > kredytówką i nagabywać klientów niż zapłacić 15 PLN ?

    A odczep się wreszcie od tej skrajności,
    (daj se spokój z przypadkiem 'żebrów przy kasie' a skup się na 'drukarce')
    po prostu trzeba być głupcem, by mając okazję zaoszczędzić (czytaj zarobić)
    np. 15zł w 3 minuty nie skorzystać z tej okazji 'z przyczyn ideologicznych'
    To właśnie druga skrajność którą tu prezentujesz.