  • 11. Data: 2010-10-22 20:54:47
    Temat: Re: getinonline - wrazenia ;)
    Od: "Damian Niusy" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kuba" <k...@k...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:i9st1j$5e5$1@news.onet.pl...

    > Nie da sie. Podpisac trzeba umowe i po kilku dniach aktywacja.

    OK. To czekam cierpliwie na kuriera.

  • 12. Data: 2010-10-22 20:57:18
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Damian Niusy" <b...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > przelał więcej to da się z tej kasy założyć lokatę ?
    > Bo konto przy zakładaniu lokaty można wybrać

    za 1-razem od sms-wyslana umowa, czekalem na kuriera 5-dni (w tym weekend),
    2-raz od sms- czekalem tylko 1 dzien.
    Nie ma co wplaca na konto, bo lokat z niego nie zalozysz, a dopiero te
    zakladane bezposrenio z konta licza sie po 1zl do swinki. Trzeba czekac na
    pelna aktywacje.

  • 13. Data: 2010-10-22 21:09:19
    Od: kuba <k...@k...onet.pl>

    W dniu 2010-10-22 22:57, Krzysztof pisze:

> [...]
    > Nie ma co wplaca na konto, bo lokat z niego nie zalozysz, a dopiero te
    > zakladane bezposrenio z konta licza sie po 1zl do swinki. Trzeba czekac

    No to mnie moj kochany opiekun drugi raz wydymal.
    Za pierwszym razem powiedzial ze lokate moge zalozyc po przelaniu kasy,
    przed podpiasniem umowy. Jak zadzwonilem to sie wyparl wszystkiego i
    powiedzial ze z kim innym rozmawialem. Drugi raz jak sam zalozyl mi
    lokate, a ja sie zastanawiam dlaczego nie ma w swince 1 zl.
    Brawo! Piekne poczatki z nowym bankiem.
    Siedem dni kasa bez oprocentowania i 1 zl w swince w plecy.
    A nazwisko mojego "kochanego" opiekuna to: .....

  • 14. Data: 2010-10-23 00:02:31
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    > Ale darmowa (taka w rozumieniu UK) a przeciez to dla ciebie najwazniejsze.
    > W UK nie daja niczego przy zakladaniu konta a czesto jeszcze kaza sobie
    > pokazywac rachunek za gaz (idiotyzm do kwadratu). Wspominam swoja sytuacje
    > z pobytu w UK, po tygodniu przebywania, na poczatku w hotelu B&B, oraz
    > posiadaniu legalnego zatrudnienia na kontrakt przy probie otwarcia konta w
    > jednym z bankow zadano glupiego rachunku za prad. Nie pomogly tlumaczenia,
    > ze mieszkam jeszcze w hotelu (chciano rachunek za gaz z hotelu???)

    Rozumiem, ze w Polsce nie musisz miec nic by otowrzyc rachunek? Aha Dowod
    Osobisty... no tak, kto w dzisiejszych czasach uzywa dowodu osobistego -
    wszak mamy wolnosc a ludzie to nie bydlo... no chyba ze sa kraje gdzie sie
    tak ludzi traktuje.
    A tak serio, nie potrzebny byl rachunek za gaz czy prad, mogles miec list od
    pracodawcy, tez by wystarczyl.
    W Uk nie ma dowodow osobistych i jesli nie masz paszportu UK to jak maja cie
    zidentyfikowac, ze ty to ty? A jakis adres musisz posiadac, wiec skoro
    placisz rachunek za gaz to znaczy tam mieszkasz... W Polsce jak pisalem
    musisz miec dowod osobisty. Wez teraz anglika i niech otworzy konto w polsce
    bez dowodu osobistego:)

  • 15. Data: 2010-10-23 01:18:18
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 23.10.2010 02:02, pmlb wrote:

> [...]
    > kraje gdzie sie tak ludzi traktuje.
    > A tak serio, nie potrzebny byl rachunek za gaz czy prad, mogles miec

    Tzn. w Wielkiej Brytanii mozna otworzyc konto identyfikujac sie jedynie
    rachunkiem za gaz?!

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 16. Data: 2010-10-23 06:53:25
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Tomasz Chmielewski wrote:

    > Tzn. w Wielkiej Brytanii mozna otworzyc konto identyfikujac sie
    > jedynie rachunkiem za gaz?!

    Nie karmić trolla !

    witrak()

  • 17. Data: 2010-10-23 06:57:50
    Od: Peet <w...@a...com>

    On 2010-10-22 20:07, Krzysztof wrote:

    > W UK nie daja niczego przy zakladaniu konta a czesto
    > jeszcze kaza sobie pokazywac rachunek za gaz (idiotyzm do kwadratu).

    W bph też wołają rachunek za gaz przy zakładaniu konta przez internet.
    Musiałem jechać do placówki żeby założyć konto bez rachunku.

  • 18. Data: 2010-10-23 07:28:06
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "pmlb" <b...@d...pl> wrote in message

> [...]
    > placisz rachunek za gaz to znaczy tam mieszkasz... W Polsce jak pisalem
    > musisz miec dowod osobisty. Wez teraz anglika i niech otworzy konto w

    Niestety dowod i paszport oraz list od pracodawcy wystarczyl ale tylko do
    otwarcia platnego konta dla obcokrajowcow, na tradycyjne potrzebny byl
    rachunek za media. Zwykly rachunek dalo sie otworzyc, ale niestety po pewnym
    czasie ,w tej samej instytucji co rachunek platny, juz na podstawie decycji
    konkretnego czlowieka w oddziale, ktory przejrzal wplywy, itd. Inne
    rachunki, nawet w tym samym banku, nie mozna bylo otwierac na odleglosc bez
    wysylki kompletu dokumentow. W Polskim banku, jezeli masz juz jedno konto w
    oddziale, to inne rachunki np. oszczednosciowe, otwierane sa bez zadnego
    problemu i powtornej identyfikacji. Jak chca to w UK potrafia otworzyc konto
    na paszport, ale niestety slono platne np. HSBC za 8 funtow/mies
    (bezplatnosc nie dla wszystkich).
    Oferta HSBC idzie jeszcze dalej obecnie, bo nawet z Polski mozesz otworzyc
    konto w UK, ale tylko dla klientow z odpowiednim portfelem, ktorzy otworza
    tez konto w polskim oddziale banku. Procedury sa, ale mozna je zawsze
    omijac, jezeli ma sie interes.
    Juz dawno EU powinna sie zajac nie krzywizna banana, ale prawem, ktore nie
    dyskwalifikuje osob z innego panstwa EU, bo nie maja dokumentow
    potwierdzajacych adres w danym kraju.

  • 19. Data: 2010-10-23 08:51:42
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org> wrote in message

    > Tzn. w Wielkiej Brytanii mozna otworzyc konto identyfikujac sie jedynie
    > rachunkiem za gaz?!

    Nie!
    Musisz miec dokument ze zdjeciem. Ale moze to byc np. polski paszport czy
    dowod osobisty.
    Wynika to z faktu, ze w UK nie ma czegos takiego jak dowod osobisty na
    ktorym jest potwerdzenie adresu zameldowania.
    W UK, potwierdzeniem adresu jest np. rachunek za gaz, za prad council tax
    (podatek od domu) rachunek za telefon stacjonarny itp, dokument ktory jest
    powiazany z adresem i z osoba ktora chce otworzyc konto w banku.
    List od pracodawcy ma za zadnie nie jako dac refernecje tej osobie od
    wlasciciela firmy ktory na nie jako na siebie to ierze, ze wie, i
    potwierdza, ze ta osoba tam czy tam mieszka.
    Sa przypadki, ze mozna otworzyc konto wylacznie na ... polski dowod
    osobisty:)
    Sam przy tym bylem (jako pomoc) - wszystko zalezy od osoby jaka siedzi za
    biurkiem:) i osoby starajacyej sie o konto:) w tym przypadku osoba za
    biurkiem to ok, 27 letni chlopak a oosba starajaca sie o konto to atrakcyjna
    mloda kobieta:)
    Tak wiec podejscie bankow jest bardzo elastyczne i odpowiednie podejscie
    moze wrecz zmienic wszystko. Gdyz systewm informatyczny to jedno a osoba za
    komputerem to drugie.
    Dlatego juz tu kiedys pisalem, ze nie ma sztywnego systemu informatycznego,
    wszystko zalezy od osoby obslugujacej komputer.

  • 20. Data: 2010-10-23 08:54:41
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > Juz dawno EU powinna sie zajac nie krzywizna banana, ale prawem, ktore nie
    > dyskwalifikuje osob z innego panstwa EU, bo nie maja dokumentow

    Braki jezykowe oraz komunikacyjne.
    Jeszcze mi sie nie zdarzylo nieotworzyc normalnego konta komu kolwiek.
    Owszem slyszalem o tym, ze ludzie z polski otwieraja platne konta bo im to
    wciskaja mamiac paltynowymi kartami i placisz te 8 funtow za np.
    ubezpieczenie wycieczek zagranicznych.
    Problemem jest nie bank ale zdolnosc twoja komunikacyjna.
    W Uk nie ma rozgraniczenia na obcokrajowaca czy ziomala w banku, sa takie
    czy inne regoly i moga byc ustepstwa ale na + nie na -.
    Tylko problem komunikacyjny miales. Jak juz napisalem wyzej, ootworzylem
    konto w UK na polski dowod.... bez rachunkow potwierdzajacych adres...