  • 1. Data: 2010-10-21 19:46:19
    Temat: Miesiące czy dni do oprocentowania
    Od: "Miroro" <m...@t...pl>

    Witam,
    zakładam lokatę 30K PLN na 6 m-cy na 3% w stosunku rocznym. Jak bedzie
    liczone oprocentowanie? Jako 1,5% czy wynikające ze stosunku dni
    kalendarzowych np. 182/365.

  • 2. Data: 2010-10-21 19:58:25
    Temat: Re: Miesiące czy dni do oprocentowania
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Użytkownik "Miroro" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > zakładam lokatę 30K PLN na 6 m-cy na 3% w stosunku rocznym. Jak bedzie
    > liczone oprocentowanie? Jako 1,5% czy wynikające ze stosunku dni
    > kalendarzowych np. 182/365.
    30k x 3% /365 x 182 =448,77 zł

    Od tego odejmij 85 zł podatku to daje 363,77 zł

    wiatrak

  • 3. Data: 2010-10-21 23:46:23
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "wiatrak" <w...@y...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Miroro" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
    > 30k x 3% /365 x 182 =448,77 zł
    >
    > Od tego odejmij 85 zł podatku to daje 363,77 zł

    I inflację minimum 3,5%, co daje nam w sumie ok 1% czystej straty.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 4. Data: 2010-10-22 06:34:37
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 21 Oct 2010 21:46:19 +0200, Miroro napisał(a):

    > Witam,
    > zakładam lokatę 30K PLN na 6 m-cy na 3% w stosunku rocznym. Jak bedzie
    > liczone oprocentowanie? Jako 1,5% czy wynikające ze stosunku dni
    > kalendarzowych np. 182/365.

    A nie lepiej założyć dwie po 15k np tutaj:
    http://openonline.pl/lokaty/info/102/

    albo jak możesz to jedną mniejszą na 10k tutaj:
    http://getinonline.pl/107/

    a resztę pieniędzy tutaj:
    http://getinonline.pl/108

    --
    xbartx

  • 5. Data: 2010-10-22 06:53:28
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    > A nie lepiej założyć dwie po 15k np tutaj:
    > http://openonline.pl/lokaty/info/102/
    >
    > albo jak możesz to jedną mniejszą na 10k tutaj:
> [...]
    Posłuchałbym tej rady. Jak założysz dwie lokaty po 15k na pó łroku, to po
    pół roku odsetki netto wyniosą 761,50 zł, a nie 363.77 zł.

    wiatrak

  • 6. Data: 2010-10-22 07:03:52
    Od: plusz <p...@g...com>

    sprawdź czy się zgadza z tym co na www.kalkulatorlokat.pl

    --
    plusz

  • 7. Data: 2010-10-22 07:09:41
    Od: plusz <p...@g...com>

  • 8. Data: 2010-10-22 17:31:02
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 21 Oct 2010 21:46:19 +0200, w <i9q5qo$cig$1@mx1.internetia.pl>, "Miroro"
    <m...@t...pl> napisał(-a):

    > Witam,
    > zakładam lokatę 30K PLN na 6 m-cy na 3% w stosunku rocznym. Jak bedzie
    > liczone oprocentowanie? Jako 1,5% czy wynikające ze stosunku dni
    > kalendarzowych np. 182/365.

    Gdzie tak mało dają?

  • 9. Data: 2010-10-22 19:46:54
    Od: "Miroro" <m...@t...pl>

    > I inflację minimum 3,5%, co daje nam w sumie ok 1% czystej straty.

    chodziło mi tylko o czysto teoretyczne podstawy. Oczywiście nie zamierzam
    otworzyć tak 'atrakcyjnej' lokaty.
    Dzięki za wyjaśnienia.

  • 10. Data: 2010-10-22 19:48:26
    Od: "Miroro" <m...@t...pl>

    > Posłuchałbym tej rady. Jak założysz dwie lokaty po 15k na pó łroku, to po
    > pół roku odsetki netto wyniosą 761,50 zł, a nie 363.77 zł.
    chodziło mi raczej o mechanizm liczenia niż o doradztwo. Dane były
    przykładowe.
    Dzięki za zainteresowanie