  • 81. Data: 2023-04-03 22:22:46
    Temat: Re: frankowicze
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.04.2023 o 08:04, J.F pisze:
    > Ale czy organy mogły reagować bardziej? Zakazac takich kredytów?
    > Czy to nie powinno być ustawowo ?
    Skoro teraz sąd dopatruje się naruszenia prawa, to wówczas też można było.
    --
    Robert Tomasik

  • 82. Data: 2023-04-03 22:38:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 3 Apr 2023 22:22:46 +0200, Robert Tomasik wrote:
    > Skoro teraz sąd dopatruje się naruszenia prawa, to wówczas też można było.

    Tak, ale tych o ochronie konsumenta.

    i owszem, wtedy tez obowiazywaly, choc moze niekoniecnie - klauzule
    abuzywne obowiazuja jakos wstecznie.

    Tylko jakos nikt sie wtedy tego nie dopatrywal, bo i problemow
    nadmiernych nie bylo, a i wyrokow TSUE jeszcze nie bylo.

    J.

  • 83. Data: 2023-04-03 22:59:51
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
    writes:

    > - nikła produktywność Polaków (oczywiście nie wszystkich, ale garstka
    > pomysłowych, pracowitych, produktywnych itd. nie udźwignie całości)

    To jest raczej mniejszy problem. Istnieje, bo np. Polacy używają
    starszych (= droższych) technologii, ale bez przesady. Można mierzyć
    produktywność poziomem cen - jasne jest, że jeśli ceny np. usług
    w Polsce są niższe (bo płace są niższe, więc także koszty są niższe
    itd), to tak policzona produktywność będzie niższa - nawet, jeśli jakość
    i ilość usług będzie taka sama jak w "droższym" państwie.

    > - wysokie aspiracje/ambicje kontra nikłe zdolności

    Ludzie działający w trudnych warunkach są raczej zdolniejsi (lepiej
    przystosowani).

    > - wysokie koszty utrzymania państwa:

    Zapewne. Także np. duże bariery np. prowadzenia działalności - taka
    osoba jest uznawana przez państwo za rodzaj przestępcy.

    Skomplikowany system prawny.
    Wszyscy ludzie są pozostawieni sami sobie, zaufanie do państwa jest
    zerowe.

    > - czysta nieudolność władców
    > - wprowadzanie nieprzemyślanych, fatalnych praw typu ulga
    > dla klasy średniej czy dziwna kwota wolna od podatku...

    to wynika z podporządkowania gospodarki polityce.

    > - nieustanne zatargi z resztą świata (Izraelem, USA UE,
    > Skandynawią...) z jednoczesnym zwiększaniem zależności
    > Polski (państwa, gospodarki, obronności...) od tegoż świata

    Populizm na użytek wewnętrzny.

    > - nieuczciwość władców
    > - rzekome zmniejszanie podatków w istocie nieustannie zwiększanych
    > - pazerność władców (którym się po prostu należy wbrew prawom,
    > wbrew uchwałom sejmu itd...)
    > - polityczne wojny i brutalizacja polityki, czy życia w ogóle
    > - pompowanie społecznych pieniędzy do kościelnych struktur,
    > odrywające tak zwanych duchownych od realiów życia
    > i upewniające tychże rzekomych duchownych w przekonaniu,
    > iż Bóg chce, by zwykli ludzie żyli w nędzy...

    Obawiam się że to czubek góry lodowej. Chętnych na kasę jest bardzo
    wielu.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 84. Data: 2023-04-04 01:20:30
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 3 kwi 2023 o 11:11, J.F pisze:

    > To inna.

    Być może... Nie znam się na detalach ekonomii... ;)

    > W starożytnym Rzymie była inflacja i "fałszowanie" pieniądza.

    > No ba - USA sobie stale zwiększa (tzn "drukuje pieniądze"),
    > a my musimy coraz wiecej tych dolarow kupic ..

    Podobnie z Abramsami -- oni produkują, my kupujemy.. ;)

    > Jakos tak, ale zobaczymy w dluzszym okresie ...

    W dłuższym okresie zdecydowanie więcej ludzi chce wyemigrować
    z Polski do USA niż z USA do Polski. Przyrost naturalny (choć
    coraz niższy) w USA też jest większy niż w Polsce.

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'.`\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,n

  • 85. Data: 2023-04-04 02:06:55
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 2 kwi 2023 o 22:48, Robert Tomasik pisze:

    > Tylko NBP kredytów pseudofrankowych nie udzielał - o ile wiem.

    Chyba ;) nie udzielał...

    > Po za tym, to nie o to chodzi, by okraść całe społeczeństwo

    A o co?!

    > i zwrócić kasę pokrzywdzonym.

    O to na pewno nie chodzi wielu ludziom...

    -=-

    Zależy komu -- o co chodzi...

    > Uważam, ze należałoby przed wszystkim ustalić i ukarać
    > osoby odpowiedzialne za to całe zamieszanie.

    Czyli strony umowy? ;) Kredytobiorców i konkretne osoby układające te
    umowy? Kredytobiorców mamy -- ale czy warto ich karać? Potrzebowali
    dachu nad głową, więc chwycili się tych warunków, jakie im
    zaoferowano... Więc może pisarzy/autorów/pomysłodawców umów?...

    Co by było, gdyby z banków wygnano: złych doradców; złych pracowników,
    de facto -- niszczycieli; nieuczciwców... Wiadomo -- banki stałyby się
    lepsze a życie stałoby się przyjemniejsze...

    Na wygnaniu nie można zakończyć sprawy -- trzeba nieuczciwców ukarać...

    > Bo przecież ktoś te umowy
    > od strony banku zawierał, aprobował, wymyślił.

    Ktoś konkretny!!! Konkretne osoby -- z: peselami, nazwiskami, majątkami...

    > Ktoś powinien to nadzorować,

    I w banku, i poza bankiem...

    > ale tego nie zrobił.

    Może nadzorował, ale na czas nie ukrócił procederu...

    > Chodzi nie tylko o ukaranie tego
    > wstecz, ale i zapobieżenie na przyszłość, by na podobne pomysły nikt
    > się nie powarzył wpaść.

    Więc raczej ;) trzeba ukarać konkretnych twórców tych umów oraz
    konkretne osoby nadzorujące i akceptujące warunki/treści
    wadliwych umów...

    Tymczasem być może ukarani zostaną... Klienci banków...
    Czyli mu wszyscy... Łącznie z Masterem...

    -=-

    Mam wrażenie, że w tej sprawie:
    Mastera nie interesuje nic poza zwróceniem mu kasy...
    Skąd bank weźmie? -- to nie jest Mastera sprawa...
    Oby Master otrzymał: zwrot, prolongatę, odszkodowanie...

    PKO oskubie nieświadomych emerytów; ogólnie banki zaniżą procenty
    płacone deponentom (Millennium zamiast za 3 dni -- policzył za 1 dzień,
    po czym dorzucił coś za ~0.4 dnia) i zwiększą koszty kredytów -- także
    udzielanych poszkodowanym, może nawet zwłaszcza poszkodowanym...

    Pisarze umów (pseudoprawnicy, pseudoekonomiści, pseudopracownicy) być
    może nie zostaną ukarani -- więc w przyszłości podobnie zaowocują,
    ponownie psując życie milionom ludzi...

    Pseudodobrodzieje (nadal *być może*) wygrają wybory, wezmą zapłatę za
    swą ,,pracę''... Za kilkanaście lat wybuchną nowe protesty... Inne, ale
    też wywołane taką sobie uczciwością instytucji podwyższonego zaufania...

    Boże -- jakbym chciał się tutaj pomylić...
    Pragnę: namierzenia rzeczywistych winowajców; osądzenia tychże
    i ukarania oraz wypracowania procedur zapobiegających powstawaniu
    podobnych zjawisk...

    -=-

    USA wojują przeciwko Chinom... Są dobre w giełdowym odbieraniu szmalu,
    więc osłabiają Chińczyków, by zmniejszać zagrożenie stamtąd płynące...
    Gdzie naprawdę są ulokowane ,,polskie'' banki w ogólnoświatowej
    wojnie?... Moim zdaniem nawet pionkami na światowej szachownicy
    niekoniecznie są...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 86. Data: 2023-04-04 02:51:59
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 3 kwi 2023 o 10:51, J.F pisze:

    > Gdyby nie kryzys roku 2008, z przyleglosciami szerokimi, to
    > bysmy dzis chwalili, i nagrody dawali.

    Ponoć w umowach znalazły się prawnie zakazane zapisy...

    Nie wiem, ile w tym prawdy -- nie znam się na tym i nie czytałem tych
    umów, ale właśnie o abuzywne zapisy ponoć toczy się cała obecna gra...

    > A jesli zapobiec - to chyba w ustawie zakazac, ewentualnie
    > jasno ją zapisac.

    Jasno?... Zwłaszcza w polskim prawodawstwie!
    Gdzie 'plus' jest 'minusem', 'trzeba coś' i zarazem 'tego czegoś
    nie wolno', obiektywne badania są bezwartościowe wobec bredzenia
    tak zwanej biegłej sądowej...

    Jasno? -- tylko Master (i jemu podobni) jasno lamentuje o swej
    rzekomej krzywdzie, której jest dobrowolnym współautorem...

    > Morawieckiemu w BZ Hiszpanie tez nie pozwalali, ale w koncu ich
    > przekonał. "Bo inne banki zarabiaja, a my tylko tracimy".

    Teraz będzie kandydatem na prezydenta RP...

    > Albo nic regulowac ... no nie, tak nie można, bo pazerne banki
    > bedą kredyty udzielac, a potem padną ... z naszymi oszczednosciami.

    Mieszkanie+ -- tak jest!!! Jak za komuny!!! Jak za komuny, którą
    obalenie upuszczało narodowi krew...

    -=-

    Pomyśl choćby o obecnych 2% -- ktoś właśnie niedawno kupił mieszkanie,
    więc nie dostanie tych cudownych warunków... Co pomyśli o Prawie
    i Sprawiedliwości Dziejowej?...
    [powoli wyłania się niezbyt ładne słowo? -- niezamierzone...]

    Mnie to tak sobie dotyczy -- dwa mieszkania kupiłem ćwierć wieku temu.
    Choć ,,rodzinna firma'' dwakroć niemal zabrała -- zachowałem oba...
    Równowartość jednego (trzeciego?) -- podarowałem tak zwanemu Kościołowi,
    któremu ,,zawdzięczam'' los dziś makabryczny... Trudno policzyć, ile
    podarowałem innym mym bliźnim...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 87. Data: 2023-04-04 02:58:43
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 3 kwi 2023 o 15:24, _Master_ pisze:

    > Znaczy rentowność banków oblicza się w oparciu o zerowe zyski?

    Niezerowe też nie wystarczą do spłacenia wszystkich ,,poszkodowanych''.
    Nie jesteś sam na liście chętnych do anulowania kredytu...

    > I Niemczech też?

    W Niemczech też część przychodu trafia na tak zwany stół -- do
    konsumpcji, po której niewiele zostaje do ,,zwrócenia''... ;)

    > Weź ty chłopie zostaw w spokoju tego biednego kota -)

    Może cef jest szlachcicem?...

    > Podważasz właśnie istnienie tysięcy banksterkich krawatów ;-)

    Ty zaś, Masterze nieustannie wydzierasz się wniebogłosy, niewiele
    pisząc sensownych treści...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 88. Data: 2023-04-04 06:16:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 4 Apr 2023 02:51:59 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Ponoć w umowach znalazły się prawnie zakazane zapisy...
    >
    > Nie wiem, ile w tym prawdy -- nie znam się na tym i nie czytałem tych
    > umów, ale właśnie o abuzywne zapisy ponoć toczy się cała obecna gra...

    Byly "zakazane" zapisy, ale gdyby nie gwaltowny wzrost kursu franka,
    to klienci by sobie te kredyty nadal chwalili.
    Lekko psiocząc na spready bankowe.

    Tylko ze to był jakis drobny ułamek kosztów, a teraz "kara" dla banku
    duża.

    No i jeszcze - kredytów "denominowanych" to jakby nie dotyczy, tzn
    dotyczy w niewielkim stopniu.
    Ciekawe - sądy zaczną literalnie patrzec na umowy, czy rozwiną
    fantazję i będą anulować wszystkie kredyty ?

    > Teraz będzie kandydatem na prezydenta RP...

    No, ciekawe, kogo pis wystawi.
    Morawiecki chyba dobry kandydat, ma szanse.

    > Mieszkanie+ -- tak jest!!! Jak za komuny!!! Jak za komuny, którą
    > obalenie upuszczało narodowi krew...

    no ale patrz, co sie w USA dzialo, jak przestali regulowac.
    przeciez 2008 to ich wina.

    J.

  • 89. Data: 2023-04-04 11:08:33
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2023-03-31 o 16:09, J.F pisze:
    > Ale gdzie to poparcie? W TVPiS?
    > Bo wybory dopiero będą.

    Jak mam z Tobą rozmawiać jeśli nie przyjmujesz do wiadomości FAKTÓW?

  • 90. Data: 2023-04-04 11:15:28
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2023-04-03 o 16:09, J.F pisze:
    > No wiesz ... tak jak nasi sedziowie mają orzekac wedle ustaw,
    > czy ostattnio - wedle konstytucji i ustaw,
    > tak ci z TSUE wedle unijnych przepisów.

    Wiesz co to jest SĄDOKRACJA?

    Sąd w jednym wyroku interpretuje prawo a w drugim wyroku powołuje się na
    tą wykładnie tak jak na ustawodawcę.

    To już nie jest demokracja ani praworządność

    Ci z TSUE powołują się na swoje "zdanie"