  • 1. Data: 2023-03-23 19:11:28
    Temat: karta bez podpisu
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Santander nową karte przysłał ... nie ma juz miejsca na podpis.

    Takie nowe czasy, czy to na biedne kraje?

    W sumie, u nas ten podpis to nie bardzo wiadomo po co ...

    J.

  • 2. Data: 2023-03-23 21:32:04
    Temat: Re: karta bez podpisu
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2023-03-23 o 19:11, J.F pisze:
    > Santander nową karte przysłał ... nie ma juz miejsca na podpis.
    >
    > Takie nowe czasy, czy to na biedne kraje?
    >
    > W sumie, u nas ten podpis to nie bardzo wiadomo po co ...

    Ostatni raz "żelazko" na kartę to spotkałem na Chorwacji z 10 lat temu
    w jakiejś knajpce na zadupiu gdzie tez podpisywałem kwita
    ale wzoru podpisu nie sprawdzali ;)

    Pozdro

  • 3. Data: 2023-03-24 14:23:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 23 Mar 2023 21:32:04 +0100, Waldek wrote:

    > Ostatni raz "żelazko" na kartę to spotkałem na Chorwacji z 10 lat temu
    > w jakiejś knajpce na zadupiu gdzie tez podpisywałem kwita
    > ale wzoru podpisu nie sprawdzali ;)

    Mnie zaskoczylo w Polsce .. tez gdzies blisko 10 lat temu.
    Na stacji benzynowej karta cos inaczej zadzialala, i kazali sie
    podpisac.
    Czemu tak - nie wiem.

    J.

  • 4. Data: 2023-03-24 22:03:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.03.2023 o 21:32, Waldek pisze:

    > Ostatni raz "żelazko" na kartę to spotkałem na Chorwacji z 10 lat temu
    > w jakiejś knajpce na zadupiu gdzie tez podpisywałem kwita
    > ale wzoru podpisu nie sprawdzali ?
    Pewnie nie mieli pod ręką biegłego grafologa :-)
    Generalnie z rozpowszechnieniem się dostępu do Internetu przestało to
    mieć jakikolwiek sens. Wcześniej stanowił zabezpieczenie przed dowcipnym
    klientem negującym udział w transakcji.
    --
    Robert Tomasik

  • 5. Data: 2023-03-24 22:04:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.03.2023 o 14:23, J.F pisze:
    > Mnie zaskoczylo w Polsce .. tez gdzies blisko 10 lat temu.
    > Na stacji benzynowej karta cos inaczej zadzialala, i kazali sie
    > podpisac.
    > Czemu tak - nie wiem.

    Nie było potwierdzenia z systemu - aprobaty. Jakbyś nie zatankował, to
    pewnie by Ci odmówili wydania towaru, ale jak wysysać Ci paliwo z baku?
    --
    Robert Tomasik

  • 6. Data: 2023-03-24 22:34:52
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    czwartek, 23 marca 2023 o 19:11:31 UTC+1 J.F napisał(a):
    > Santander nową karte przysłał ... nie ma juz miejsca na podpis.
    >
    > Takie nowe czasy, czy to na biedne kraje?

    Mam biometrycznego Mastercarda z Pocztowego i też nie ma miejsca na podpis. Podobnie
    metalowa VISA z PKO BP i zwykłe plastikowe MC od Zen i VISA od Revoluta. To chyba juz
    standard.

    MK

  • 7. Data: 2023-03-27 19:43:28
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Mi też chyba na CPN/Orlenie, może banki losowo sprawdzały.
    A w Szwecji to chyba obowiązkowo się podpisywało, przynajmniej obcokrajowiec (i
    jeszcze dokument tożsamości trzeba było pokazać -
    może kwestia kwoty lub miejsca).

    -----