  • 1. Data: 2023-03-25 09:34:12
    Temat: Re: Rosjanie stracili bezcenny sprzęt. Padł ofiarą pocisku za 100 tys. dolarów
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 24 marca 2023 o 23:48:54 UTC+1 Eneuel napisał(a):
    > https://tech.wp.pl/rosjanie-stracili-bezcenny-sprzet
    -padl-ofiara-p
    > ocisku-za-100-tys-dolarow,6879830228192064a
    >
    > Artyleryjski radar padł ofiarą artyleryjskiego strzału. Ironia
    > losu czy bezczelność?
    >

    > Excalibur trafia na bank...

    Nic dziwnego, skoro wiadomp, że kosztuje 100k$.
    A za ten radar orki zapłaciły MC, że bezcenny?
    Może już się zamortyzował, więc księgowo Ukraińcy jednak stracili (chyba że ten
    Excalibur to prezent, wtedy wychodzi na zero ;) ?

  • 2. Data: 2023-03-25 12:23:06
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 25 mar 2023 o 09:34, Dawid Rutkowski pisze:

    > Nic dziwnego, skoro wiadomp, że kosztuje 100k$.

    Niezbyt duże mieszkanie w Białymstoku.

    W tym celu jadą nowoczesne_inaczej czołgi na front -- by pochłaniać
    kosztowną amunicję. Mateczka Rasija nie troszczy się zbytnio o obsadę...
    [od czego 500+ czy lebensborn?...]

    > A za ten radar orki zapłaciły MC, że bezcenny?

    Artyleryjski radar ma swą funkcję -- wymiata haubice itp.
    - strzelasz
    - radar namierza Cię na podstawie balistycznych krzywych
    - uciekasz, by nie oberwać odwetowym ogniem
    albo
    giniesz...

    > Może już się zamortyzował, więc księgowo Ukraińcy
    > jednak stracili (chyba że ten Excalibur to prezent,
    > wtedy wychodzi na zero ;) ?

    Za 100kUSD kupić możesz dobry samochód osobowy...

    https://www.magnum-x.pl/artykul/radarartylerysjski1l
    219zoopark <--
    1Ł219 Zoopark
    1Ł261 Zoopark <-- chyba taki trafili

    -=-

    Excalibur to prezent. Podczas IIWW Amerykanie rozdali bardzo dużo
    prezentów. Bóg nagrodził hojność -- w wyniku IIWW USA stały się
    potęgą, której do dziś obdarowywana Europa pokonać nie może...

    -=-

    Niebawem Polska ma otrzymać kilkaset milionów euro -- za zbrojenie
    Ukrainy. [ileż to bułek obficie smarowanych prawdziwym masłem?...]

    -=-

    Płacimy wysoką cenę za nieprawości naszych przodków.
    https://youtu.be/P5ru8aph5ew?t=1624

    [Putin rozgrzesza rozrzutność Benedykta -- fruwającego helikopterem...
    pilotującego helikoptery... ekumenizm...]

    -=-

    Nowa Rzeczypospolita będzie większa i silniejsza od starej, lecz Polacy
    nie będą w niej grali pierwszych skrzypiec. [bo nie są zbyt muzykalni?]

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 3. Data: 2023-03-25 13:52:50
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:tvmlj9$88s$1$Eneuel@news.chmurka.net>
    user Eneuel Leszek Ciszewski pisze tak:

    > Nowa Rzeczypospolita będzie większa i silniejsza od starej, lecz
    > Polacy nie będą w niej grali pierwszych skrzypiec. [bo nie są zbyt
    > muzykalni?]

    Z zapartym dechem śledzę ten proces. Czyżby w końcu i Polsce zaświeciło
    słoneczko. Czyżby się udało w końcu?

    Mury pną się do góry. Autostrady krzyżuja się. Biedronki mnożą.
    Wypłaty rosną. Samochody coraz nowsze.

    Normalnie zachód panie.

    Czyżby Brooklyńska Rada postanowiła, że już czas zagospodarować Polskę
    i Ukrainę i dać prztyczka chuliganerii z Leningradu?

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 4. Data: 2023-03-25 18:00:57
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    > Nic dziwnego, skoro wiadomp, że kosztuje 100k$.

    https://polskieradio24.pl/5/1223/artykul/3032352,nie
    mieckie-radary-i-instalacje-przeciwlotnicze-trafily-
    na-ukraine

    Technologia radarowa firmy Cobra (Counter Battery Radar) to system
    rozpoznania artylerii, który umożliwia wykrywanie wrogich haubic
    i moździerzy kalibru 80 mm. Według instrukcji obsługi radar jest
    w stanie wykryć 40 pozycji strzeleckich w ciągu dwóch minut.

    Eksperci szacują koszt systemu COBRA na 50 mln euro.

    Wprawdzie to inny radar, lecz rząd wielkości może być przybliżony.
    Tak czy siak -- strata ostrego widzenia jest bolesna. Mając 20 pln
    możesz kupić fajki, mając 20 kpln możesz kupić tysiąc razy więcej,
    lecz w wypadku wojskowego sprzętu tak słodko nie jest -- sam szmal
    nie wystarczy... Rosja przygotowała się na tygodniową wojnę -- nie
    na długotrwały konflikt; przygotowana jest też na wyjątkową wojnę,
    być może wieloletnią, lecz znacznie słabiej i raczej nie jako kraj
    osamotniony, mający *przeciwko sobie* najsilniejszą część świata.

    [przepełnia mnie radość -- jak karpia myślącego o bliskości Bożego
    Narodzenia?]

    Ukraińców należy ewakuować do Polski i innych krajów; należy
    im zbudować setki tysięcy (a nawet miliony) normalnych mieszkań
    w bezpiecznych (o ile coś jest bezpieczne na tym świecie) krajach
    zachodniego świata. To nie jest wojna o Słowiańsk czy Donbas, ale
    o rozbrojenie i ucywilizowanie Moskwy...

    W przeszłości Polacy utratę Ukrainy opłacili utratą swej państwowości.
    Dziś ich potomkowie mają szansę odzyskania Ukrainy -- raczej koniecznej
    do utrzymania polskiej odrębności...

    Dobrze, że Kacuski przekazują Kraby itp. -- ale potrzebna jest
    ,,systemowa'' pomoc ludziom, których wojna pozbawiła dorobku
    życia... Miliardowa opozycja kremlowska bez trudu (bez wysiłku)
    może zadbać o chrześcijańskie przyjęcie tak zwanych bliźnich.
    Tuż obok nas miliony ludzi mają duże problemy (zagrażające ich
    życiu) a ludzie ci znaleźli się bliżej niż my źródła zła, jakim
    jest mentalna krzyżówka Dołgorukiego z Mongołami Złotej Ordy...
    Gdyby nie opór tychże nieszczęśników -- my moglibyśmy mieć
    dzisiaj poważne problemy...

    --
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 5. Data: 2023-03-27 14:22:48
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Wysłanie bojsów do wysłania ekskalibura kosztuje z dużą bańkę, więc te prezenty się
    mocno dobremu wujkowi opłacają.
    Płacą wizą.
    A brak obciachowych zdjęć z tradycyjnie obciachowego wycofywania bojsów bezcenny.

    -----