    Date: Tue, 4 Apr 2023 02:51:59 +0200
    Subject: Re: frankowicze
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    From: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 3 kwi 2023 o 10:51, J.F pisze:

    > Gdyby nie kryzys roku 2008, z przyleglosciami szerokimi, to
    > bysmy dzis chwalili, i nagrody dawali.

    Ponoć w umowach znalazły się prawnie zakazane zapisy...

    Nie wiem, ile w tym prawdy -- nie znam się na tym i nie czytałem tych
    umów, ale właśnie o abuzywne zapisy ponoć toczy się cała obecna gra...

    > A jesli zapobiec - to chyba w ustawie zakazac, ewentualnie
    > jasno ją zapisac.

    Jasno?... Zwłaszcza w polskim prawodawstwie!
    Gdzie 'plus' jest 'minusem', 'trzeba coś' i zarazem 'tego czegoś
    nie wolno', obiektywne badania są bezwartościowe wobec bredzenia
    tak zwanej biegłej sądowej...

    Jasno? -- tylko Master (i jemu podobni) jasno lamentuje o swej
    rzekomej krzywdzie, której jest dobrowolnym współautorem...

    > Morawieckiemu w BZ Hiszpanie tez nie pozwalali, ale w koncu ich
    > przekonał. "Bo inne banki zarabiaja, a my tylko tracimy".

    Teraz będzie kandydatem na prezydenta RP...

    > Albo nic regulowac ... no nie, tak nie można, bo pazerne banki
    > bedą kredyty udzielac, a potem padną ... z naszymi oszczednosciami.

    Mieszkanie+ -- tak jest!!! Jak za komuny!!! Jak za komuny, którą
    obalenie upuszczało narodowi krew...

    -=-

    Pomyśl choćby o obecnych 2% -- ktoś właśnie niedawno kupił mieszkanie,
    więc nie dostanie tych cudownych warunków... Co pomyśli o Prawie
    i Sprawiedliwości Dziejowej?...
    [powoli wyłania się niezbyt ładne słowo? -- niezamierzone...]

    Mnie to tak sobie dotyczy -- dwa mieszkania kupiłem ćwierć wieku temu.
    Choć ,,rodzinna firma'' dwakroć niemal zabrała -- zachowałem oba...
    Równowartość jednego (trzeciego?) -- podarowałem tak zwanemu Kościołowi,
    któremu ,,zawdzięczam'' los dziś makabryczny... Trudno policzyć, ile
    podarowałem innym mym bliźnim...

    --