  • 91. Data: 2023-04-04 11:18:42
    Temat: Re: frankowicze
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2023-04-03 o 16:09, J.F pisze:

    > Nasi banksterzy o tyle usprawiedliwieni, ze świeżo w Unii byliśmy ...

    Że co? To jakieś matoły.

  • 92. Data: 2023-04-04 11:20:25
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    > Wypadałoby konkretne osoby (twórców umów -- nie ,,kułaków'')
    > osądzić i ewentualnie ukarać.

    Oczywiście ale OPRÓCZ anie ZAMIAST.

  • 93. Data: 2023-04-04 11:25:45
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2023-04-03 o 22:38, J.F pisze:
    > Tylko jakos nikt sie wtedy tego nie dopatrywal, bo i problemow
    > nadmiernych nie bylo, a i wyrokow TSUE jeszcze nie bylo.

    Ale wiesz jak to świadczy o prawnikach, bankowcach i całym tym BURDELU

    Doświadczenie pokazuje że przerost prawa szkodzi wszystkim. I bankom i
    klientom. Dlatego tak nieefektywne nadzorowanie można sobie wsadzić.

    Zdrowiej dla gospodarki i społeczeństwa by było gdyby banki mogły
    normalnie upadać

    Ale w socjalistycznej UE to nie przejdzie.
    Tu trzeba dzielnie walczyć z problemami które się stwarza.

  • 94. Data: 2023-04-04 12:41:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 4 Apr 2023 11:25:45 +0200, _Master_ wrote:

> [...]
    > normalnie upadać
    >
    > Ale w socjalistycznej UE to nie przejdzie.
    > Tu trzeba dzielnie walczyć z problemami które się stwarza.

    No coz, jak masz kredyt, to myslisz "a niech banki upadają".
    Jak masz oszczednosci, to odwrotnie.

    Przy czym nawet w UE te banki upadają, ale niewidocznie dla klienta.
    Za to widocznie dla banku/włascicieli.

    J.

  • 95. Data: 2023-04-04 13:06:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 4 Apr 2023 11:15:28 +0200, _Master_ wrote:

    > Wiesz co to jest SĄDOKRACJA?
    > Sąd w jednym wyroku interpretuje prawo a w drugim wyroku powołuje się na
    > tą wykładnie tak jak na ustawodawcę.
    > To już nie jest demokracja ani praworządność
    > Ci z TSUE powołują się na swoje "zdanie"

    Owszem, ale dzieje sie tak dlatego, ze przepisy nieprecyzyjne,
    i zostawiają sądom dylemat.

    Zmieniasz przepisy, i sądy powinny sie dostosować.
    W przypadku UE zmiana przepisów nie taka łatwa.

    Teraz w Izraelu zadyma, bo rzad chce ustawy, aby parlament mógł
    odrzucic wyrok SN.
    Co w zasadzie dobre jest - w koncu to parlament ustanawial prawo,
    to chyba wie co chcial ustalic.

    Ale - jak niewyraznie zapisal, to SN mogl interpretowac na korzysc
    obywatela, a teraz parlament powie, ze mial jednak co innego na mysli.

    -gdzies tam jest konstytucja, ustawa swoje, konstytucja swoje,
    i kto ma decydowac, gdzie jest racja? TK ?

    J.

  • 96. Data: 2023-04-04 13:08:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 4 Apr 2023 11:08:33 +0200, _Master_ wrote:
    > Jak mam z Tobą rozmawiać jeśli nie przyjmujesz do wiadomości FAKTÓW?

    Ale jakie fakty?
    Podaj źródło :-)

    Teraz to mogą być "badania opinii". Ktos zamawia, płaci,
    i badają.
    I nie wiadomo, za jaki wynik zapłacił :-)

    Takie są fakty :-)

    J.

  • 97. Data: 2023-04-04 14:31:58
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Niektórzy wolą balcerkowe bezrobocie i zrównanie chłopa z ziemią?

    -----

  • 98. Data: 2023-04-04 23:17:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Czyli strony umowy? ? Kredytobiorców i konkretne osoby układające te
    > umowy? Kredytobiorców mamy -- ale czy warto ich karać? Potrzebowali
    > dachu nad głową, więc chwycili się tych warunków, jakie im
    > zaoferowano... Więc może pisarzy/autorów/pomysłodawców umów?...

    To ostatnie. I nadzór.

    > Co by było, gdyby z banków wygnano: złych doradców; złych pracowników,
    > de facto -- niszczycieli; nieuczciwców... Wiadomo -- banki stałyby się
    > lepsze a życie stałoby się przyjemniejsze...
    > Na wygnaniu nie można zakończyć sprawy -- trzeba nieuczciwców ukarać...

    > Ktoś konkretny!!! Konkretne osoby -- z: peselami, nazwiskami, majątkami...

    Sądzę, że tak

    > I w banku, i poza bankiem...

    > Może nadzorował, ale na czas nie ukrócił procederu...

    > Więc raczej ? trzeba ukarać konkretnych twórców tych umów oraz
    > konkretne osoby nadzorujące i akceptujące warunki/treści
    > wadliwych umów...
    >
    > Tymczasem być może ukarani zostaną... Klienci banków...
    > Czyli mu wszyscy... Łącznie z Masterem...
    >
    > -=-
    >
    > Mam wrażenie, że w tej sprawie:
    >     Mastera nie interesuje nic poza zwróceniem mu kasy...
    >     Skąd bank weźmie? -- to nie jest Mastera sprawa...
    >     Oby Master otrzymał: zwrot, prolongatę, odszkodowanie...

    Ale ja mu się nie dziwię.

    > PKO oskubie nieświadomych emerytów; ogólnie banki zaniżą procenty
    > płacone deponentom (Millennium zamiast za 3 dni -- policzył za 1 dzień,
    > po czym dorzucił coś za ~0.4 dnia) i zwiększą koszty kredytów -- także
    > udzielanych poszkodowanym, może nawet zwłaszcza poszkodowanym...

    Tylko, że ludzie mogą iść gdzie indziej po kredyt.

    --
    Robert Tomasik

  • 99. Data: 2023-04-05 14:41:00
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 3 kwi 2023 o 15:56, _Master_ pisze:

    > Informacja jest krótka

    > banksterka poległa w sądach i trybunałach co nie miało mieć miejsca

    > Teraz kombinują jak najgłośniej jęczeć i jak straszyć

    > niech mnie teraz pocałują...

    > ci wszyscy poplecznicy co tu biją pianę.

    > Ty to nawet nie wiadomo co Ty bijesz ;-)

    Tłumaczę, czym jest bicie piany -- w czym mi *wydatnie* pomagasz.

    - duże litery (fonty dużego rozmiaru -- raczej
    dotyczy to pisma drukowanego na papierze)
    - nadmiarowa interlinia (przerwy między kolejnymi
    liniami -- jak widać u Ciebie, także na monitorze)
    - szerokie marginesy
    - niepotrzebne
    - słowa (prawda, tak, ja, ty...)
    - zdania (Informacja jest krótka)
    - powtórki tego, co już zawarto w ,,uzupełnianej'' wypowiedzi

    Nie ja wstawiłem puste linie.
    Po polsku piszemy bez nadmiaru zaimków.
    - 'poszedłem' zamiast 'ja poszedłem'
    - 'nawet nie wiadomo co bijesz' vs 'Ty to nawet nie wiadomo co Ty bijesz'

    Czasami warto zaakcentować coś nadmiarowym zaimkiem, ale ogólnie
    w języku polskim problem rozwiązujemy stosowną gramatyką...

    -=-

    https://youtu.be/MxWcY-Md8j0?t=84 <- wtłaczanie powietrza w białko jaj

    -=-

    Na razie nadal niczego ciekawego nie napisałeś o abuzywnych
    zapisach czy nieuczciwości banków -- zaprezentowałeś bicie piany.

    W przeciwieństwie do Ciebie wskazuję bankowe przekręty -- choćby
    Millennium naliczył odsetki za 1.4 dnia, choć obiecał naliczenie
    za 3 dni... (do szukających w niewłaściwym miejscu: 5 transakcji
    debetówką było, mowa o nowych środkach, w innej promocji wówczas
    nie brałem udziału...)

    Różnica między nami (mną i Tobą -- Masterze) jest wyraźna:
    - usiłuję *wyegzekwować* warunki umowy
    - Ty zaś usiłujesz *złamać* umowę, powołując się na
    ,,różne'' czynniki (w tym na żadne konkrety)

    -=-

    Tobie, Masterze trzeba okazać miłosierdzie, gdyż nie radzisz sobie
    z obowiązkiem spłacania, który przyjąłeś na siebie dobrowolnie, zaś
    mnie wypadałoby okazać jedynie sprawiedliwość w egzekucji umowy,
    czy choćby obietnicy...

    -=-

    Banki nie mają komórek wypełnionych złotem (wbrew Masterowej
    opinii) więc chwytają się metod różnych, także nieuczciwych,
    przykładowo okradając (jak mnie teraz okradł Millennium)
    deponentów...

    Sądy miały nieuczciwość ukrócić? -- raczej tę nieuczciwość
    zwielokrotniają...

    -=-

    Bicie piany to dodawanie pustych treści -- pustych słów, długich
    przerw i powielanie treści już zawartych... Czym różni się od
    'lania wody'? -- jajami, bez których nie można ubić piany...
    Wodę można lać bez dodatków... (samą wodą można wypełnić
    naczynie; piana zawiera i powietrze, i coś jeszcze -- choćby jaja...)

    Pianę można ubijać z cudzych jaj -- powielać coś, co inni już
    przekazali...

    Gdzie leży granica pomiędzy biciem piany i redundancją?... ; )
    Redundancja jest biciem piany -- ale niektórzy ;) uważają ją
    za konieczność... Niektórzy roztropni?... Wszelkie kontrolne
    sumy -- choćby w numerach bankowych kont...

    -=-

    BTW całowania... Przed kilkudziesięciu laty zostałem oskarżony
    o wypowiedzenie czegoś na kształt: >>pocałuj mnie w dupę<<.
    Ponoć wybroniono mnie tłumaczeniem:
    - raczej mało prawdopodobne, bo w efekcie mógł usłyszeć:
    - obciach (można by było zaprosić innych do podziwiania)
    albo
    - uznanie niewykonalności wydanego polecenia...

    Mój obrońca był człowiekiem mądrym i zarazem (za przeproszeniem)
    jakoś głupim. Mnie przestrzegał przed ludzką głupotą -- której
    nieświadomą ofiarą był/padał na co dzień... W każdym człowieku
    widział jakieś ;) ukryte dobro, każdemu dawał kolejne szanse,
    choć przez ogół był nienawidzony i powszechnie znieważany...
    Mnie, o czym raz za razem dowiadywałem się w różny sposób,
    wystawiał za moimi plecami bardzo dobrą opinię...

    -=-

    Banki jęczeć nie będą -- będą okradały (jak mnie okradł Millennium)
    w majestacie tak zwanego prawa, gdyż nie można dopuścić do upadku
    banków...

    -=-

    Problemem frankowiczów są wysokie koszty budowania mieszkań...
    Te koszty można zmniejszyć -- lecz stracą na tym zmniejszeniu
    rzekomi dobrodzieje... Póki mieszkania są drogie -- można mamić
    obietnicami i sączyć różnoraką pomoc typu: 500+, mieszkanie+, 2%
    itd... Kandydat na prezydenta RP, Andrzej Duda obiecał pomoc,
    wygrał wybory (wygraną tą otworzył drogę PiS do ,,pełni władzy
    w RP'') akurat przewagą głosów porównywalną z liczbą poszkodowanych
    frankowiczów... (czyli bez pomocy frankowiczów mógłby mieć trudności)

    Różne są powody zwiększania kosztów budowania mieszkań i różne są
    drogi prowadzące do zawyżania tych kosztów... Jeśli teraz wymienię
    jakiś powód a w innym poście inny -- nie warto zarzucać mi błądzenia...
    ;) [raczej niechęć do pisania tego, co poznałem] Błądziłbym dopiero
    zaprzeczaniem sobie -- pisaniem o wykluczających się wzajemnie
    przyczynach... (dziś mogę napisać o niegodziwych zyskach Julki,
    jutro -- o takich zyskach Ziutka, co nie jest błędem)

    Ogólnie problem wysokich kosztów życia ulokowany jest
    w ,,pokrzywdzonych'', zawzięcie ubóstwiających niezbyt
    uczciwych ludzi i godzących się na nieuczciwość...

    -=-

    Może to, co piszę nie jest zrozumiałe natychmiast (choć piszę
    prostym językiem a ludzie ogólnie głupi nie są) ale ograniczam
    swe pisanie do niekontrowersyjnych treści... (bez trudu można
    potwierdzić bądź obalić ww. porównywalność liczb...)

    -=-

    Rządzący doskonale rozumieją społeczne problemy:
    - realnie niskie płace
    - wysokie koszty budownictwa
    - wypłacanie odszkodowań kradzionymi pieniędzmi

    ale władzy nie chcą stracić, więc udają Greka...

    -=-

    W Polsce nierozwiązywalnym od dekad problemem jest wysoki koszt mieszkań
    w relacji do zarobków zwykłych ludzi? Za jakiś czas na Ukrainie zbudować
    trzeba będzie nowe miasta w miejsce zburzonych... Mariupol liczył sobie
    490 tysięcy mieszkańców przed wojną; Siewierodonieck i Lisiczańsk -- po
    około 100 tysięcy itd... Znajdą się pieniądze -- jak znalazły się na
    zwalczanie skutków pandemii itp...

    -=-

    Z Masterem itp. ludźmi nie chciałbym mieć żadnego interesu. :)
    (dziś dobrowolnie umówi się -- jutro będzie lamentował)
    Spotkałem masy takich ludzi...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 100. Data: 2023-04-05 15:59:47
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 5 kwi 2023 o 14:41, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    https://allegro.pl/oferta/practic-trzepaczka-ubijak-
    do-jajek-ubijaczka-piany-13517411200

    Pół wieku temu tak bito pianę -- dosłownie bito...
    Uderzeniami wbijano powietrze w białka jaj...

    --